חדשות בארץ

אושר בכנסת: גופים ציבוריים יאפשרו לפנות אליהם בפקס

מליאת הכנסת אישרה את הצעת החוק של חברי הכנסת מיכאל מלכיאלי ומשה אבוטבול, המחייבת גופים ציבוריים לאפשר פנייה אליהם גם באמצעות הפקס: "יום בשורה להרבה אנשים שנשארו מאחור בנושא הדיגיטל"

(צילום: שאטרסטוק)(צילום: שאטרסטוק)
אא

מליאת הכנסת אישרה היום (רביעי) בקריאה שנייה ושלישית את הצעת החוק של חברי הכנסת מיכאל מלכיאלי ומשה אבוטבול, המחייבת גופים ציבוריים המאפשרים פנייה אליהם באמצעות דואר אלקטרוני לאפשר לפנות אליהם גם באמצעות פקסימיליה. בקריאה שלישית תמכו בהצעה 15 חברי כנסת, ללא מתנגדים.

מדובר בתיקון לחוק שעבר בכנסת ביולי 2018, לפיו גופים במגזר הציבורי חייבים לאפשר פנייה אליה באמצעות המייל. בדברי ההסבר לתיקון לחוק נכתב כי "כוונת המחוקק בחקיקת החוק הייתה להוסיף על אמצעי הקשר הקיימים בפנייה לגוף ציבורי ולא לגרוע מהם. עם זאת, בעקבות פניות שקיבלו יוזמי הצעת החוק, התברר כי ישנם גופים ציבוריים שהפסיקו את האפשרות לפנות אליהם באמצעות הפקס, והפנייה אליהם היא באמצעות אמצעי קשר דיגיטליים. החלטתם של אותם גופים ציבוריים לא הביאה בחשבון כי יש ציבורים שאמצעי הקשר הנוח או הזמין להם אינו בהכרח אמצעי קשר דיגיטלי; למשל, אנשים עם מוגבלות, אזרחים ותיקים, עולים חדשים, אנשים שמתוך בחירה אינם מחוברים לרשת האינטרנט, ועוד".

חברת הכנסת עינב קאבלה (כחול לבן), יו"ר ועדת המדע והטכנולוגיה, הציגה את החוק: "חשוב לי להדגיש ולציין כי הדרך היעילה והמתקדמת לפניה לגופים ציבוריים או לגופים בכלל היא באמצעים דיגיטליים – אין מחלוקת על כך, ולכך צריך להמשיך ולכוון. אבל לא ניתן להתעלם מהמציאות, וצריך להתחשב גם באוכלוסיות שעדיין לא שם מבחינה טכנולוגית בעת הזו. חשוב לרוץ קדימה עם הקידמה, אבל צריך לזכור לא להשאיר אף אחד מאחור".

חבר הכנסת מלכיאלי (ש"ס) ציין, כי "הצעת החוק הזו נולדה מפנייה של גופים, בעיקר בעלי מוגבלויות, והורחבה גם לציבור שלא חשוף לאינטרנט. הקורונה הציפה לנו בעיה מאוד גדולה, שהנגישות שלהם למשרדי הממשלה ולרשויות המקומיות לקתה בחסר. אנשים הפסידו את מה שהגיע להם בגלל שלא הייתה להם היכולת לגשת לאינטרנט, והפקס הוא בעצם כלי תקשורת כמעט יחיד שעוד נותר אצלם".

חבר הכנסת משה אבוטבול (ש"ס) הוסיף: "זה יום בשורה להרבה הרבה מאוד אנשים שנשארו מאחור בכל הנושא של הדיגיטל והפריצה הטכנולוגית המתקדמת, שזה דבר מבורך כשלעצמו. אבל ישנם ציבורים מסוימים שלא בדיוק מתחברים לנושא הזה – אם זה המגזר החרדי, קשישים או ציבור העולים החדשים מכל מיני מקומות. החוק הזה עושה סוג של צדק ומאפשר להנגיש להם את אותם שירותים שהמדינה נותנת".

תגיות:פקסהצעת חוק

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה