חדשות בריאות

גנץ: נתמוך במתווים לצמצום ההפגנות והתפילות

שר הביטחון בני גנץ, הנמצא בביקור בארצות הברית, הודיע כי שרי כחול לבן יתמכו במתווים שיציגו הגורמים המקצועיים לצמצום התפילות וההפגנות: "ננהג באחריות וברגישות בכדי לשמור על חיי האזרחים ובריאותם"

גנץ (צילום: פלאש 90)גנץ (צילום: פלאש 90)
אא

יו"ר כחול לבן, בני גנץ, הודיע היום (רביעי) כי מפלגתו תתמוך בצמצום ההפגנות והתפילות, בהתאם למתווים שיוצגו בישיבת קבינט הקורונה על ידי הגורמים המקצועיים.

גנץ, השוהה בביקור בארצות הברית, קיים במהלך שעות הלילה התייעצויות עם שרים ומומחים בנושא הקורונה, וימריא בשעות הקרובות בחזרה לישראל. "במדינה דמוקרטית הזכות להפגין ולמחות היא קדושה", כתב בעמוד הפייסבוק שלו. "דרישתם של המבקשים להתפלל כפי שנהג העם היהודי במשך אלפי שנים קדושה וצודקת אף היא. גם דרישתם של המבקשים להתפרנס בכבוד, לשוב למעגל העבודה ולדאוג לילדיהם, היא אמיתית וצודקת. אך לא פחות חשובה, ובוודאי ברגעי חירום לאומיים, היא הזכות לבריאות ולביטחון. בין כל הזכויות הללו נצטרך לאזן".

"היום יוצגו בקבינט הקורונה מתווים מצומצמים לתפילות והפגנות על ידי גורמי המקצוע במשטרה, במשרד הבריאות ובייעוץ המשפטי לממשלה. אנחנו נגבה את החלטתם, ננהג באחריות וברגישות בכדי לשמור על חיי האזרחים ובריאותם", הצהיר גנץ. "אלו לא ימים רגילים ואני בטוח שכולם יקבלו זאת בהבנה".

"נמשיך גם לדון בכל הנושאים החשובים שעל הפרק, כדי שאף אחד לא יישאר מאחור. יחד, מאוחדים, תוך ערבות הדדית וסולידריות חברתית, נעבור את התקופה המאתגרת הזאת, כפי שהעם הזה הוכיח פעמים רבות בעבר", סיכם שר הביטחון.

חברו למפלגה של גנץ, שר התרבות חילי טרופר, כתב בפייסבוק: "יש רגעים שנגיף השנאה מסוכן יותר מנגיף הקורונה. כשעשרות אנשים מתים מדי יום ועולמות קורסים, כשיש מאות חולים קשים במחלקות וצוותי הרפואה נסחטים עד דק, נשמע לי לא הגיוני להמשיך ולריב מה יותר חשוב בין תפילה להפגנה ולהתעקש על קיומם כאילו אין מגיפה".

"שיח הזכויות חשוב, ולכן צריך לשמור על הזכות להתפלל ועל הזכות להפגין. כך נראית מדינה יהודית ודמוקרטית. אבל בלי התקהלויות, בלי חללים סגורים ובלי הפקרות. לא בבלפור ולא בבתי הכנסת".

טרופר הוסיף כי "פיקוח נפש דוחה הכל, גם תפילה בבית כנסת ביום כיפור. ולכן נכון להסתפק בתפילה מצומצמת במרחב הפתוח, במרחקים ועם מסכות. מי שצועק ומוחה ברחובות על נורמות וערכים, ראוי שיחיל אותם על עצמו ויקבל את ההנחיות והחוקים. שינהג בערבות הדדית וישמור על חיי סביבתו. לכן נכון להסתפק במחאה סמלית על גשרים, בקבוצות קטנות, במרחקים ועם מסכות. כל פעולה אחרת היא גם מסכנת חיים, וגם ממשיכה להפיץ את נגיף השנאה בקרבנו. והנגיף הזה עלול להישאר כאן גם הרבה אחרי הקורונה".

"חלאס עם השיח המפלג, עם הצדקנות וההתעקשות – כל אחד על הערך החשוב לו בלי לקחת בחשבון את המחיר. הרוב הישראלי מבקש עמדה אחראית וממלכתית. כזו שקצת פחות מאיימת וצורחת את הצדק שלה. עמדה שמצליחה להתאפק, ויותר מכל שומרת על הערכים בלי סיכון חיי אדם ובלי הפצת שנאה. אפשר לנצח כל נגיף וכל אויב. אבל רק ביחד", חתם טרופר את דבריו.

תגיות:הפגנותבתי כנסתבני גנץכחול לבן

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה