חדשות בריאות

שיא שלילי: 6,861 נדבקים חדשים אובחנו אתמול

על פי נתוני משרד הבריאות, שיעור הנדבקים ממשיך להיות גבוה – כ-11.5%. ממונה הקורונה, פרופ' רוני גמזו, קרא להגבלה משמעותית של ההפגנות: "אין התקהלות שאין בה הדבקה. לא נוח לי לראות את האלפים הללו"

(צילום: פלאש 90)(צילום: פלאש 90)
אא

(עודכן: 9:52)

משרד הבריאות עדכן הבוקר (חמישי), כי אתמול אובחנו 6,861 נדבקים חדשים בקורונה – שיא שלילי חדש במספר הנדבקים היומי. מספר הבדיקות שפוענחו עמד על 60,249, ושיעור הבדיקות החיוביות המשיך להיות גבוה – כ-11.5%. 

עוד עולה מהנתונים, כי 54,060 בני אדם מוגדרים כחולים פעילים, מתוכם 1,315 מאושפזים בבתי חולים. מצבם של 631 חולים מוגדר קשה, ביניהם 163 מונשמים. 266 חולים נמצאים במצב בינוני.

מפרוץ המגפה, אותרו בישראל 199,765 נדבקים, מתוכם החלימו 144,394. מניין הנפטרים כתוצאה מסיבוכי הנגיף עלה ל-1,309.

לקראת המשך הדיון בקבינט הקורונה בהחמרת ההגבלות על הציבור, הביע הבוקר ממונה הקורונה, פרופ' רוני גמזו, את תקוותו כי הממשלה תקבל החלטה להדק את הסגר, בהתאם לתוכנית שהוצעה על ידו אתמול. "אנחנו לא רואים כרגע היענות מלאה מצד הציבור", אמר בריאיון לעופר חדד ברדיו ירושלים. "ראינו הפרות מסוימות של ההנחיות, והדבר הזה מחייב הידוק נוסף".

גמזו ציין, כי מבחינתו בנקודת זמן זו "מגבלות התנועה צריכות להיות על כל דבר – כולל על הפגנות. גם אני רוצה להגביל אותן. לא נוח לי לראות את האלפים הללו, והייתי רוצה להגביל את זה לעשרות, למאה, למאתיים, לדברים סמליים שמכבדים את הדמוקרטיה".

"יש הדבקה בכל התקהלות, אין התקהלות שחסינה מהדבקה", הצהיר גמזו. "במיוחד ברמת התחלואה הגבוהה בישראל, יש סיכוי גבוה מאוד שבתוך כל אלף מפגינים יש חולי קורונה מאומתים. הם לא יודעים על זה. ברור שכשמורידים את המסכה כדי לצעוק בהפגנה, או שהמסכה נופלת, או שבלהט ההפגנה המסכה יורדת – אז ברור מה קורה".

הפרויקטור הדגיש כי ניתן יהיה לצאת מהסגר כאשר רמת התחלואה תהיה במגמת ירידה: "אני רוצה לראות מגמה, לא מספר. אם למשל המספר הוא 2,500-2,000, וקיבלתי ארבעה ימים אותו מספר – אין סיכוי שנפתח". לדבריו, גם כאשר תחל מגמת הירידה, "לא נפתח הפעם כמו שהיה בפעם הקודמת – לא מערכת חינוך, לא בילויים ולא פנאי, לא קניונים ולא מסעדות. הכול יהיה מאוד מאוד מדוד, מאוד מאוד זהיר, מאוד מאוד הדרגתי, על פי כללים ברורים שעוקבים אחרי שני פרמטרים: ירידה במקדם ההדבקה וירידה ברמת התחלואה ובחולים הקשים".

תגיות:משרד הבריאותנגיף הקורונהפרופ' רוני גמזו

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה