חדשות בארץ

יועצי נתניהו הגישו תביעה נגד אהוד ברק: "לא ביימנו הפגנה"

טופז לוק ועופר גולן הגישו תביעה נגד ראש הממשלה לשעבר אהוד ברק והעיתונאים אורי משגב ורוית נאור, שהאשימו אותם בניסיון לביים הפגנה של "מכחישי קורונה" סמוך לבית ראש הממשלה: "עלילת כזב שהופצה רק בשל רצון לפגוע במחנה הפוליטי אליו משתייך ראש הממשלה"

עופר גולן, ארכיון (צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)עופר גולן, ארכיון (צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)
אא

יועצי ראש הממשלה, עופר גולן וטופז לוק, הגישו היום (שלישי) תביעת דיבה נגד ראש הממשלה לשעבר, אהוד ברק, ונגד העיתונאים אורי משגב ורוית נאור, זאת לאחר שהאשימו אותם ויועצים נוספים בבימוי של הפגנה במסגרת הפגנות השמאל מול מעון ראש הממשלה בירושלים.

בכתב התביעה על סך 420 אלף שקלים, שהוגש על ידי עורכי הדין עמית חדד ואורי שנהר, נטען כי "הנתבעים החליטו לפרסם עלילת כזב על התובעים, והציגו תיאוריית קונספירציה לפיה התובעים 'שתלו' מפגינים בהפגנה וביימו אותם במטרה להפיץ פרסומי כזב. בפועל לא שתלו התובעים איש ולא ביימו איש. הם לא הכירו את המפגינים שפגשו, והם צילמו את אותם מפגינים כפי שכל אדם יכול היה לצלם אותם".

עוד נכתב כי "הנתבעים ידעו היטב, כי פרסומיהם מהווים עלילת כזב והם הפיצו אותם רק בשל רצון לפגוע במחנה הפוליטי אליו משתייך ראש הממשלה, ומתוך הנחה כי שמם הטוב של התובעים הוא הפקר, כי מותר לנתבעים להפיץ שקרים וכי לא יידרשו לתת את הדין בשל כך. אלא שהתובעים אינם מוכנים לעבור לסדר היום על הפגיעה בשמם הטוב, והם מגישים תביעת לשון הרע זו, כדי שבית המשפט יקבע כי הנתבעים פרסמו עלילת כזב ויחייב אותם בפיצויים הולמים".

גולן ולוק תועדו במוצאי ראש השנה כשהם מצלמים מפגיני שמאל סמוך לבית ראש הממשלה. במקום שהו באותה עת גם מפגינים מקבוצה המכנה עצמה "החולצות הכתומות", שהתבטאו באופן השולל את חומרתה של מגפת הקורונה. אתמול האשים ברק בטוויטר כי גולן ולוק "יורטו מפברקים 'הכחשת קורונה' בהפגנה". משגב כתב, כי הם ניסו "לצלם סרטון שקרי של מכחישי קורונה בכיכוב ביביסטים שתולים בהפגנות נגד ראש הממשלה". נאור התבטאה ברוח דומה בריאיון שלשום לגלי צה"ל.

בתוך כך, לוק – שביציאתו מביתו במוצאי החג הפר את הבידוד בו חויב לאחר חזרתו עם המשלחת הישראלית מוושינגטון – נקנס היום על ידי המשטרה ב-5,000 שקלים. קנס דומה הושת על יועצו המדיני של נתניהו, ראובן עזר, שנתפס אף הוא בהפרת הבידוד. בתגובה להאשמות מפגיני השמאל כי הפר בידוד, טען לוק כי בעקבות החקירה האפידמיולוגית שעבר לאחר חזרתו מארצות הברית הוא התבקש להיות בסגר ולא בבידוד, שכן שהה כל הזמן בקפסולה מבודדת. לדבריו, ההנחיות שקיבל השתנו מספר פעמים, אולם הודה כי היה צריך להקפיד יותר: "אני מתנצל שהפכו אותי לכלי ניגוח בראש הממשלה".

תגיות:הפגנותאהוד ברקעופר גולןטופז לוק

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה