חדשות בריאות

הממשלה אישרה את הרחבת רשת הביטחון הכלכלית למשק

שרי הממשלה אישרו פה אחד את תוכניתם הכלכלית של ראש הממשלה ושר האוצר, שעלותה מוערכת בכ-10.5 מיליארד שקלים. התוכנית נועדה לצמצם את הפגיעה בעסקים ובשכירים במהלך תקופת הסגר

נתניהו וכ"ץ, ארכיון (צילום: מרק ישראל סאלם, פול)נתניהו וכ"ץ, ארכיון (צילום: מרק ישראל סאלם, פול)
אא

הממשלה אישרה הלילה (בין שני לשלישי) פה אחד את תוכניתם של ראש הממשלה בנימין נתניהו ושר האוצר ישראל כ"ץ להרחבת רשת הביטחון הכלכלית. הרחבת התוכנית כוללת שורת צעדים לצמצום הפגיעה בעסקים ובשכירים במהלך תקופת הסגר. העלות הכוללת של הצעדים, וכן הרחבת המענה לעסקים, שכירים ועצמאים בהתאם לתוכניות הקיימות, מוערכת בכ-10.5 מיליארד שקלים.

בנוסף, הסמיכה הממשלה את שר האוצר להפיץ תזכיר חוק בדבר הפחתה של 10% בשכר חברי הכנסת, השרים וראש הממשלה, והקפאת עדכון השכר המתוכנן לשנת 2021. עוד אושרה הרחבת הקיצוץ לנושאי משרה נוספים ששכרם גבוה משכר חברי הכנסת, בכפוף לתזכיר החוק שיופץ ויובא לאישור הממשלה.

נתניהו אמר בפתח ישיבת הממשלה: "הצגנו ביום חמישי תוכנית סיוע כלכלית נוספת לעסקים בישראל, לצד רשת הביטחון הכלכלית שתפעל עד חודש יוני 2021. הכרזנו על מענקים נוספים לשימור עובדים, הרחבת ההלוואות בערבות מדינה, הקדמת תשלומי המענקים וחלוקת מענקים עבור הוצאות קבועות גם לעסקים שנפגעו ב-25 אחוז ומעלה – ובכך הרחבנו את הזכאות".

שר האוצר כ"ץ הוסיף: "לאחר ההחלטה על הכרזת הסגר, החלטנו לתגבר ולהרחיב את רשת הביטחון הכלכלית בצעדים כלכליים נוספים. נמשיך להיות קשובים לקשיים ולהעמיד פתרונות מהירים, שיתנו מענה מותאם לעסקים לשכירים ולעצמאים בעקבות המשבר".

 

סיוע לעסקים

הרחבת מענק ההוצאות הקבועות: במסגרת הסיוע לעסקים, החליטה הממשלה על הרחבת מענק ההוצאות הקבועות. במהלך החודשים ספטמבר-אוקטובר יוענק מענק הסיוע החל מפגיעה בגובה 25% במחזור העסקאות של בעל העסק ביחס לתקופה המקבילה טרום התפרצות הנגיף. עוד הוחלט, כי במידת הצורך תורחב ההקלה גם לחודשים נובמבר-דצמבר, בהתאם לתנאים שנקבעו.

מתן מקדמות: על פי התוכנית, תועבר מקדמה מיידית על חשבון מענק ספטמבר אוקטובר, בגובה 50% ממענק ההוצאות הקבועות לעסקים הצפויים להיפגע מהסגר. גובה המקדמה יתבסס על סכום המענק ששולם בפעימות קודמות (בחודשים מרץ-אפריל או מאי-יוני, לפי בחירת בעל העסק). סכום המקדמה יופחת בהמשך מסכום הזכאות הסופי שייקבע לחודשים ספטמבר ואוקטובר. את הבקשות למקדמה ניתן יהיה להגיש במהלך חודש אוקטובר 2020 בלבד.

הגמשת הזכאות למענק עידוד תעסוקה: על מנת לאפשר למעסיקים שקלטו עובדים אך נאלצו להוציאם לחל"ת בחודש ספטמבר, שכן הופסקה פעילותו של בית העסק, נקבע כי עובדים אלו לא ינוכו ממצבת העובדים שנבחנת לצורך חישוב המענק, ובתנאי שעבדו בחודש ספטמבר 15 ימים לפחות. כמו כן, רף השכר בגינו עובד ייחשב כמזכה למענק הורד ל-2,500 שקלים.

מענק שימור עובדים: במטרה לסייע לעסקים שפעילותם העסקית נפגעה כתוצאה ממשבר הקורונה, הוחלט להעניק מענק חד-פעמי עבור המשך העסקתם של עובדים בחודשים ספטמבר ואוקטובר. עוסק יהיה זכאי למענק אם מחזור העסקאות שלו אינו עולה על 400 מיליון שקלים, ומחזור זה בתקופת הזכאות ירד ב-25% ומעלה מהתקופה אשתקד. עוסק יהיה זכאי למענק בסכום השווה למכפלה של 5,000 שקלים במספר העובדים המזכים, כאשר מספר העובדים המזכים תלוי במידת הפגיעה של העסק: ככל שהעסק נפגע יותר – מידת זכאותו עולה. המענק ישולם דרך משרד הכלכלה.

הרחבת הסיוע בארנונה: פטור מלא מתשלום הארנונה, במימון המדינה, יתאפשר כבר מירידה של 25% במחזורי העסקאות, וזאת לחודשים ספטמבר-אוקטובר.

לצורך ייעול גביית חובות ממענקים ששולמו ביתר, מוצע לקבוע הוראת קיזוז לחוב הקיים מול יתרות זכות במערכי המס השונים בדומה להוראה מקבילה בחוק מענק לעידוד תעסוקה.

כמו כן, הוחלט על תקצוב תוכנית מענקים נוספת לעידוד מסחר מקוון ופעילות דיגיטלית עבור עסקים קטנים ובינוניים.

דחיית ההפחתה בדמי האבטלה: אושרה הדחייה במועד ממנו יחול מנגנון ההפחתה בדמי האבטלה, כך שרף הירידה ייבדק רק החל מה-16.10.20 וההפחתה תידחה בשלב זה.

לצורך מימון הצעדים האמורים, וכן הצפי בהרחבת אוכלוסיות הזכאים בשל ההגבלות שהוטלו בשלב זה, אושרה הגדלת ההוצאה הממשלתית בשנת 2020 ב-2.5 מיליארד שקלים לצורך התמודדות עם משבר הקורונה ובשנת 2021 ב-8 מיליארד שקלים נוספים. הגידול לא יהיה חלק מחישוב מגבלת ההוצאה לשנים הבאות.

תגיות:סיוע כלכלינגיף הקורונהישראל כ"ץ

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה