חדשות בארץ

הפיגוע בבורגס: מאסר עולם לשני המחבלים שרצחו חמישה ישראלים

בית משפט בבולגריה גזר מאסר עולם על שני פעילי חיזבאללה, שהורשעו במעורבות בפיגוע בבורגס, בו נרצחו חמישה תיירים ישראליים ונהג אוטובוס מקומי. השניים, שככל הנראה נמצאים בלבנון, נשפטו בהיעדרם

נמל התעופה בבורגס (תמונה: שאטרסטוק)נמל התעופה בבורגס (תמונה: שאטרסטוק)
אא

בית משפט בבולגריה גזר היום (שני) מאסר עולם על שני פעילי חיזבאללה, שהורשעו במעורבות בפיצוץ אוטובוס התיירים הישראלי בבורגס בשנת 2012. בפיגוע נרצחו חמישה אזרחים ישראלים ונהג האוטובוס המקומי.

המחבלים – מליאד פרח, אזרח אוסטרליה, וחסן אל-חאג', אזרח קנדה, שניהם ממוצא לבנוני – נשפטו והורשעו בהיעדרם. הם מבוקשים על ידי האינטרפול, ועל פי ההערכות נמצאים בלבנון.

מוחמד חסן אל-חוסייני, חברם לחוליה של שני המחבלים, נכנס ב-18 ביולי 2012 עם תיק ובו המטען לתוך אוטובוס תיירים, שעמד במגרש החנייה של נמל התעופה בבורגס. באוטובוס היו 42 תיירים ישראלים, מרביתם בני נוער, שהמתינו להסעה לבתי המלון. בפיצוץ המטען נרצחו אמיר מנשה (28), מאור הרוש (25), איציק קולנגי (27), אליאור פרייס (26) וכוכבה שריקי (44) הי"ד. למעלה מ-30 בני אדם נפצעו.

לאחר הפיגוע האשים ראש הממשלה בנימין נתניהו, כי ארגון חיזבאללה הוא שעמד מאחוריו וביצע אותו בשליחותה של איראן. איראן וחיזבאללה הכחישו את הטענות. בפברואר 2013 אישרה בולגריה, כי שני המחבלים שסייעו למחבל המתאבד הינם פעילים בזרוע הצבאית של הארגון השיעי-לבנוני. שר הפנים הבולגרי, צווטן צווטנוב, חשף שורה של ראיות לאחריותו של חיזבאללה לפיגוע.

תגיות:פיגועבורגס

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה