חדשות בארץ

ניסו להבריח טלפונים לאסירים ביטחוניים – באמצעות רחפן

בלשי יחידת 'דרור' של שב"ס סיכלו ניסיון של פעילי הג'יהאד האסלאמי ופת"ח להבריח טלפונים סלולריים לתוך בית הסוהר גלבוע בצפון באמצעות רחפן. כתב אישום הוגש נגד שלושת חברי החוליה ושני אסירים ביטחוניים שהיו מעורבים בפרשה

  • כ"ח אלול התש"פ
(צילום: דוברות שב"ס)(צילום: דוברות שב"ס)
אא

חטיבת המודיעין של שב"ס הצליחה לסכל תוכנית של חוליה מאזור טול כרם-שכם, להבריח טלפונים סלולריים באמצעות רחפן לתוך בית הסוהר גלבוע בצפון. הטלפונים יועדו להגיע לידיהם של אסירים ביטחוניים, המשתייכים לג'יהאד האסלאמי.

שלושת חברי החוליה, שוהים בלתי חוקיים, נעצרו בסוף חודש יולי בסמוך לבית הכלא ברכב בעל לוחיות זיהוי מזויפות. לשלושה רקע פלילי או ביטחוני; שניים הינם אסירים לשעבר המשתייכים לג'יהאד האסלאמי, והשלישי הינו איש פת"ח. את המעצר ביצעו בלשי יחידת 'דרור' של חטיבת המודיעין בשב"ס, בעקבות חקירה סמויה שהצביעה על כוונת החוליה לבצע את ההברחה.

לאחר המעצר, ביצעו כוחות שב"ס ומשטרה סריקות מקיפות בשטח, בסיומן אותר הרחפן, ששופר לנשיאה של מטען, ועליו שישה טלפונים שהיו מיועדים להחדרה לשטח בית הסוהר.

מהחקירה, שנוהלה על ידי חוקרי היחידה המרכזית במחוז צפון, עלה כי שלושת חברי החוליה תכננו לתלות באמצעות חבלים מהרחפן טלפונים סלולריים, שעונים חכמים המאפשרים התקשרות, סימים ומסורית שעל פי החשד נועדה על מנת לנתק את החבלים, וככל הנראה אף לשמש מאוחר יותר לניסור ובריחה. הכוונה הייתה להעביר את המטען בשעות הלילה לתוך שטח בית הכלא, תוך תיאום ההברחה מול אסירים בתוכו באמצעות שפת איתותים שסוכמה מראש.

בסיוע בלשי 'דרור', עצרו שוטרים שני אסירים ביטחוניים, המרצים עונשי מאסר ממושכים, שהחזיקו ברשותם טלפון נייד באמצעותו יצרו קשר עם שלושת החשודים האחרים.

פרקליטות מחוז צפון הגישה היום (חמישי) כתב אישום נגד חמשת המעורבים. הם מואשמים בעבירות חמורות, ובהן: ניסיון הכנסת ציוד קצה במטרה לפגוע בביטחון המדינה וסיוע לארגון טרור.

 

תגיות:משטרת ישראלשב"סרחפןטלפונים סלולריים

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה