חדשות בריאות

החוקרים מזהירים: צפויה עלייה משמעותית בתמותה ובתחלואה הקשה

דוח של צוות חוקרים מהאוניברסיטה העברית ומבית החולים הדסה צופה עלייה ניכרת בימים הקרובים בתמותה ובמספר החולים הקשים. הם טוענים, כי חובה לממש סגר יעיל ולמנוע התכנסויות ללא החרגות

(תמונה: שאטרסטוק)(תמונה: שאטרסטוק)
אא

צוות חוקרים מהאוניברסיטה העברית ומבית החולים הדסה בירושלים, המנטר באופן יומי את מצב תחלואת הקורונה בישראל, פרסם היום (חמישי) דוח חדש, הצופה כי בימים הקרובים תחול עלייה משמעותית בנדבקים, בחולים הנמצאים במצב קשה עד בינוני ובתמותה. זאת בייחוד לאור הסכנה של הדבקה בין-דורית מואצת במהלך תקופת החגים.

על פי הדוח, עד עתה מספר החולים הקשים עולה בהתאם למודל האופטימי של התחלואה, כפי שצפוי עקב מיקוד הדבקה באוכלוסייה צעירה. עם זאת, בימים האחרונים חלה האצה בקצב העלייה של החולים הקשים.

לדברי צוות החוקרים – הכולל את פרופ' ינון אשכנזי, פרופ' רן ניר פז, פרופ' דורון גזית, פרופ' רונית קלדרון מרגלית, פרופ' נדב כץ וד"ר מיכאל אסף – "ההדבקה המאותרת מייצגת היטב את התפשטות המחלה וצפויה להתבטא בתחלואה הקשה. הגעה לסף הספיקה של מערכת הבריאות צפויה בזמן הקרוב, וללא תלות בסגר המתוכנן". הם מוסיפים, כי "הערכה קדימה של השפעת סגר יעיל, המבוססת על יעילות 'סגר פסח' וסגרים באוסטרליה ואוסטריה, מאפשרת צפי לתרחישים אפשריים".

(קרדיט: דוח צוות החוקרים)

לאור הנתונים, מעלים החוקרים את המסקנות הבאות:

1. התמותה הצפויה בתרחישי סגר ראליים הינה של 1000 עד 2500 מתים נוספים. חובה לממש סגר יעיל על מנת למנוע חריגה ממספרים אלו.

2. הניתוח מבוסס על שימור יכולת הטיפול במערכת הבריאות, וללא פריצת תוכנית מגן אבות ואימהות המטפלת בבתי האבות. יש למקד מאמצים בשימור יכולות אלו.

3. יש להדגיש את הקריטיות של מניעת הדבקה בין-דורית, שתאפשר ירידה מתחת למספרי התמותה המתוארים. יש למנוע התכנסויות ללא החרגות כלשהן.

4. מימוש של מערך אפידמיולוגי מהיר חיוני ליציאה וצפוי לסייע בהקטנת הנזק הצפוי.

מוקדם יותר הבוקר, עדכן משרד הבריאות כי אתמול אובחנו 4,537 נדבקים חדשים בקורונה. 52,597 בדיקות פוענחו, ובשיעור הבדיקות החיוביות נרשמה ירידה – לכ-8.8%.

על פי הנתונים, 44,984 בני אדם מוגדרים כחולים פעילים, מתוכם 1,163 מאושפזים בבתי החולים ברחבי הארץ. מצבם של 549 חולים מוגדר קשה, ביניהם 140 מונשמים. 235 חולים נמצאים במצב בינוני.

מפרוץ המגפה, אותרו בישראל 171,768 נדבקים, מתוכם החלימו 125,619. מניין הנפטרים עומד על 1,165.

תגיות:האוניברסיטה העבריתנגיף הקורונה

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה