פעילות הידברות

אלפי משפחות נורמטיביות מגיעות לחרפת רעב: "לפעמים נשמע לנו מוזר, שיש בתים ריקים"

הסיפור שהגיע למחלקת החסד של ארגון הידברות לא השאיר עין יבשה. משפחה נורמטיבית שביום אחד החיים קרסו להם מול העיניים

  • כ"ז אלול התש"פ
אא

להודעה כזו, שעתיים לפני שבת, מחלקת החסד של הידברות לא ציפתה. "מה שלומך? אני תקועה בלי אוכל לשבת, אני רוצה להכין לילדים אוכל, הבית ריק ואין לי גז". אלו המילים שנכתבו. פעילת הארגון אשר קיבלה את ההודעה, מיד העבירה את הפנייה למחלקת החסד של ארגון הידברות. במחלקה ניסו למצוא פתרון מידי ומהיר למשפחה. לארגן אוכל מבושל שעתיים לפני שבת. משימה שנשמעה כמעט בלתי אפשרית. בסיעתא דישמיא באותו יום, נערכה ברית לאחד הילדים שניצלו על ידי מחלקת אמ"א (מחלקה שעוזרת לנשים ומונעת הפלות). פעיל שנכח במקום האירוע, קיבל הוראה לארוז  את המנות שנשארו והמחלקה דאגה להעבירם למשפחה.

הסיפור הזה, של משפחה שמגיעה לעוני, עד כדי כך שהמקרר ריק. יכול לקרות כמעט לכל אחד. הם היו משפחה נורמטיבית לחלוטין. אבא, אמא וארבעה ילדים. ביום בהיר אחד, האבא נפל בעבודה ונחתכה לו הלשון. כתוצאה מהמכה, הוא לא יכל לדבר ונאלץ להפסיק את עבודתו. אם המשפחה, הרגישה שהיא לא מצליחה להתמודד וקרסה נפשית. המשפחה התחילה להתדרדר. מיום ליום הכסף הלך ונגמר. הם קיבלו עזרה משכנים, אבל גם זה לא החזיק מעמד. ותוך חודשים ספורים, הם הגיעו למצב שאין להם אוכל לתת לילדים.

היו שותפים עכשיו במבצע החסד המיוחד וקחו על עצמכם לפחות משפחה אחת לחג, היכנסו לכאן.

מחלקת החסד של הידברות נכנסה לתמונה. פעילים של המחלקה הגיעו לביתם ביום ראשון בבוקר והתחילו בדיקה ראשונית לגביי הצרכים של המשפחה. הם גילו שהזוגיות החלה להתפרק, בעקבות המצב הנפשי של בני הזוג. האמא לא עבדה והאבא לא היה מסוגל פיזית לצאת לעבוד. ארבעת הילדים לא הלכו למוסדות הלימוד באופן מסודר ותקין, מאחר ולהורים לא הייתה את האפשרות הכלכלית לשלם עבור חינוך ילדיהם.

המחלקה מיד סידרה לילדים שבבית, מסגרות חינוכיות ודאגו לשלם את שכר הלימוד לשנה מראש. לאחד הילדים שהיה צריך עזרה לימודית פרטנית, הצמידו חונך והעבירו למשפחה ציוד מלא לפתיחת שנת הלימודים. לאם המשפחה, המחלקה דאגה לעבודה מסודרת בתוך ארגון הידברות. מחלקת החסד דאגה לשלום בית של הזוג והפנתה אותם לאנשי מקצוע. האב שהיה במצב נפשי מורכב, לא היה מעוניין לשתף פעולה ובהידברות גייסו קאוצ'ר בעל שם עולמי, שיתחיל ליצור קשר עם הבעל, כדי לחבר אותו אל התהליך המשפחתי.

מחלקת החסד של ארגון הידברות, הצליחו לגרום למשפחה הזו לחזור לעמוד על הרגליים. "אין לי מילים... אני רוצה להודות לארגון הידברות שהחזירו לנו את החיים, פשוט החזירו לנו את החיים". מספרת האמא, "בלי המסירות שלהם ובלי העזרה שלהם אני לא יודעת איפה היינו".

כיום המשפחה חזרה לחיים תקינים. האמא והאבא חזרו לחיות יחד בשלום ובאהבה. שניהם עובדים בעבודות מסודרות ומצליחים לפרנס את משפחתם בכבוד והכל בזכות הטיפול הכולל של מחלקת החסד של ארגון הידברות, ביחד עם השיטה המיוחדת שמלווה את המשפחה ומטפלת מהשורש בבעיות שקיימות בבית עד לשיקום המלא והעמידה של המשפחה בזכות עצמה.

היו שותפים עכשיו במבצע החסד המיוחד וקחו על עצמכם לפחות משפחה אחת לחג, היכנסו לכאן.

תגיות:חסדסלי מזון

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה