חדשות בארץ

13 רקטות נורו לעבר עוטף עזה, צה"ל תקף ברצועה

לאחר הירי אמש לעבר אשדוד ואשקלון, בעת הטקס בבית הלבן, שיגרו הפלסטינים לפנות בוקר 13 רקטות לעבר יישובי עוטף עזה. חמש רקטות נפלו בשטחים פתוחים והשאר יורטו. צה"ל תקף בתגובה יעדי טרור של חמאס ברצועה

תקיפת צה"ל ברצועה, ארכיון (צילום: עבד רחים ח’טיב, פלאש 90)תקיפת צה"ל ברצועה, ארכיון (צילום: עבד רחים ח’טיב, פלאש 90)
אא

13 רקטות נורו לפנות בוקר (רביעי) מרצועת עזה לעבר העיר שדרות ויישובי עוטף עזה. לוחמי ההגנה האווירית יירטו בהצלחה שמונה מהשיגורים, והשאר נפלו בשטחים פתוחים. בחסדי שמיים, לא היו נפגעים. הירי בוצע שעות ספורות לאחר טקס החתימה על הסכמי השלום בין ישראל לאיחוד האמירויות ובחריין, אמש בבית הלבן, במהלכו נורו רקטות לעבר אשדוד ואשקלון.

בתגובה למטחי הרקטות, ביצעו מטוסי קרב וכלי טיס של צה"ל שני גלים של תקיפות נגד יעדי חמאס ברצועה. בגל הראשון הותקפו כעשרה יעדי טרור במפעל לייצור אמצעי לחימה וחומרי נפץ, ומתחם צבאי המשמש לאימונים וניסויי ירי רקטי של חמאס. הגל השני כלל תקיפה של תשתית תת-קרקעית.

מצה"ל נמסר, כי הוא "רואה בחומרה רבה כל פעילות טרור לעבר שטח ישראל וימשיך לפעול ככל שיידרש נגד ניסיונות לפגיעה באזרחי ישראל ובריבונותה. ארגון הטרור חמאס נושא באחריות לנעשה ברצועת עזה וממנה, והוא יישא בהשלכות לפעולות הטרור נגד אזרחי ישראל".

כאמור, אזעקת צבע אדום הופעלה אמש באשקלון ובאשדוד, בעת שבבית הלבן נערך טקס החתימה על הסכמי השלום. מדובר צה"ל נמסר, כי זוהו שני שיגורים משטח רצועת עזה לשטח ישראל. אחת הרקטות יורטה על ידי לוחמי ההגנה האווירית, ואילו השנייה נפלה סמוך למרכז מסחרי באשדוד וגרמה לנפגעים ולנזק. לבית החולים אסותא פונו 13 פצועים, ביניהם גבר בן 62 שנפגע בחזה וביד מרסיסי זכוכית. מבית החולים נמסר כי במהלך הלילה חלה הידרדרות במצבו, המוגדר כעת קשה ויציב. הוא סובל מפציעה רב-מערכתית ומורדם במחלקה לטיפול נמרץ, אך אינו נמצא בסכנת חיים. בנוסף, הגיעו לבית החולים ארבעה פצועים קל שנפגעו מרסיסים ושמונה נפגעי חרדה.

בעקבות הירי לעבר עוטף עזה, מתח ראש העיר שדרות, אלון דווידי, ביקורת חריפה על ראש הממשלה בנימין נתניהו: "‏ברכות למדינת ישראל על השלום עם האמירויות ובחריין, עידן חדש נפתח. אבל מצד שני, לא מוזר לכם כמדינה, שהמחבל היחיד שחוסל בעזה בגלל ירי רקטות בשנתיים האחרונות היה זה שירה על ביבי באשדוד? מברוק ביבי על השלום, אבל מה עם החיים של ילדי שדרות ועוטף עזה?  לא מגיע להם לישון בשקט כמו כולם?".

תיעוד מתקיפות צה"ל ברצועה (וידאו: דובר צה"ל)

תגיות:חמאסעוטף עזהרקטותצה"ל

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה