חדשות בריאות

ועדת השרים המליצה: לסגור את מערכת החינוך בחמישי

לאחר שפרויקטור הקורונה, פרופ' רוני גמזו, דרש להפסיק את הלימודים כבר מחר, המליצה ועדת השרים לקורונה לסגור את מערכת החינוך ביום חמישי, יום לפני המתוכנן. ההחלטה הסופית תובא לאישור הממשלה

(צילום: פלאש 90)(צילום: פלאש 90)
אא

ועדת השרים לענייני קורונה החליטה הערב (שלישי) כי הלימודים יתקיימו מחר כרגיל, והמליצה לסגור את מערכת החינוך ביום חמישי, במקום ביום שישי. הממשלה תתכנס מחר לאשר את ההמלצה.

מוקדם יותר היום, דרש ממונה הקורונה, פרופ' רוני גמזו, כי הלימודים יופסקו החל ממחר. במכתב ששיגר לשר הבריאות יולי אדלשטיין ולשר החינוך יואב גלנט, כתב גמזו כי "הממשלה קיבלה החלטה לא נכונה בניגוד להמלצה המקצועית שלנו. אנו משוכנעים שהעלייה בתחלואה בכלל ובאוכלוסייה הכללית בפרט נובעת מהדבקת יתר והפצה בגילאי מערכת החינוך, ובמיוחד בגילאי 10 ומעלה".

כזכור, בתוכנית הסגר המקורית שהגישו הפרויקטור ומשרד הבריאות לאישור הממשלה הוצע להשבית את מערכת החינוך החל מיום רביעי, יומיים לפני תחילתו המתוכננת של הסגר. אלא שעוד לפני תחילת ישיבת הממשלה המכרעת שלשום, נענה ראש הממשלה בנימין נתניהו לדרישתו של גלנט לאפשר את המשך הלימודים עד יום שישי, והחלטה ברוח זו התקבלה על ידי השרים.

לאישור שרי הממשלה יובאו מחר המלצות נוספות של ועדת הקורונה בנושאים נוספים הקשורים לסגר, שיחל ביום שישי בשעה 14:00. בין היתר, המליצה הוועדה שלא לבטל את האיסור שהוטל על שירותי טייק-אווי ממסעדות. עוד הומלץ, כי העלייה לקבריהם של חללי מלחמת יום הכיפורים תתאפשר לבני המשפחות הגרעיניות בלבד. בנוסף, תלמידי ישיבות הפועלות על פי מתווה הקפסולות יוכלו להמשיך את לימודיהם וישוחררו לביתם במוצאי יום הכיפורים.

תגיות:מערכת החינוךנגיף הקורונה

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה