פעילות הידברות

"דווקא השנה חובה לסייע לרבבות יהודים מתקרבים להשתתף בתפילות החג"

לקראת הסגר המתקרב: אלפי פניות למוקד המצוות של הידברות להדרכה והכוונה הלכתית בקיום התפילות ומצוות החג הבעל"ט

  • כ"ו אלול התש"פ
אא

ברוב עם הדרת מלך: הסגר המתקרב מציב אתגר משמעותי עבור פעילי הקירוב בכל רחבי הארץ, המוצפים בימים אלו בפניות של אלפי יהודים מתקרבים המבקשים לקבל הדרכה והכוונה בנוגע להשתתפות בתפילות ראש השנה ושמיעת תקיעת שופר לאור המגבלות החריפות. במוקד המצוות של הידברות מדווחים על עלייה של מאות אחוזים בהיקף הפניות היומיות למוקד, ככל שמתקרבים לימים הנוראים תשפ"א.

חלק גדול מהפניות מגיעות מיהודים העושים את צעדיהם הראשונים בעולם התשובה, וכעת חוששים מפני האפשרות שימצאו את עצמם ללא מניין ראוי לתפילות החג, שכן הם אינם חברים מן השורה בבתי הכנסת השכונתיים במהלך כל ימות השנה. "אנחנו מחברים את הפונים לפעילי קירוב מקומיים, ובמקרה הצורך גם לרבני השכונות והערים, במטרה להבטיח שימצאו את מקומם במניין ראוי ויקבלו הדרכה והכוונה במהלך התפילה, לצד מענה הלכתי בקיום מצוות החג", מציינים הפעילים במוקד הפעיל 24 שעות ביממה, ויעניק מענה לפונים עד שעתיים לפני כניסת החג.

במקביל, אלפי יהודים בכל רחבי העולם נערכים ומתכוננים לקבל את השנה החדשה ולקיים את מצוות החגים תחת מגבלות הקורונה, כאשר במדינות רבות המגבלות הינן חריפות ביותר, ומציבות אתגר של ממש ליהודים המבקשים להתאסף במניין לתפילה ולתקיעת שופר כדת וכהלכה. צוות מורחב של רבנים בעלי ניסיון בעולם הקירוב זמינים במשמרות מסביב לשעון, ומחוברים לנציגי מוקד המצוות של הידברות, במטרה לתת מענה מהיר וברור לכל שאלה ופנייה.

מרכזיית הידברות כבר למודת ניסיון משנים קודמות, כאשר בימי הרחמים הרצון זרם הפניות גובר והולך, אולם השנה העלייה גדולה במיוחד, עם שיא של קרוב לארבע מאות פניות שהגיעו ביממה שלאחר הכרזת הסגר הארצי, מצד יהודים מתקרבים התוהים ומבולבלים, אם יוכלו לקיים את תפילות החג כראוי וכנכון. פעילי הידברות נערכו מבעוד מועד עם קווים מתוגברים והוספת רבנים נוספים המחוברים למערכת, ויכולים לקבל שאלות ופניות הלכתיות בשלוחות השונות ולסייע לכל יהודי מכל פינה בעולם.  

הרב ישעיהו וינד שליט"א, המנהל הרוחני של הידברות, מציין כי מוטלת על כולנו זכות שהיא חובה לסייע לכל יהודי למצוא את מקומו במניין תפילה ראוי בראש השנה. "הקול קול יעקב, ואנחנו יודעים שכל קול קובע. כל יהודי שמגיע לבית הכנסת בראש השנה ויום כיפור יכול להטות את הכף לזכות ולהשפיע שנה טובה ומתוקה לכלל ולפרט. אסור לנו לוותר על אף יהודי, חרף המגבלות בעקבות המצב. לכן לצד הפעילות הענפה של ארגוני הקירוב, כל אחד בשמו הטוב יבורך, מוטלת על כל אחד מאיתנו שליחות חשובה, להיות 'פעילי קירוב' עצמאיים, ולפנות באופן יזום ליהודים רחוקים ולהציע להם עזרה והכוונה בנוגע להשתתפות בתפילות החג וקיום מצוות תקיעת שופר ומנהגי החג".

במקביל לפעילות מוקד המצוות, עמלים בימים אלו מאות פעילי הידברות במגוון מחלקות הארגון על שורת פרויקטים ופעילויות רחבות היקף לקראת חגי תשרי תחת מגבלות הקורונה, כולל ייעוץ והדרכה בנושאי שמירת מצוות במסגרת המגבלות, העברת שיעורי תורה טלפוניים לרבבות מתחזקים על משמעות ימי הרחמים והרצון ועל מצוות החג השונות, בדיקה והתקנת מזוזת בבתים, סיוע ועזרה למשפחות נזקקות, לבעלי תשובה ועוד ועוד, כאשר כולם מכוונים למטרה הקדושה: להשיב לב אבות על בנים ולב בנים על אבותם.

תגיות:פעילות הידברותתפילותחג

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה