חדשות בארץ

אשכנזי: "על הפלסטינים להפנים את המציאות ולשוב לשולחן המשא ומתן"

בריאיון מיוחד לעיתון "אל-איתיחאד", היוצא לאור באיחוד האמירויות, קרא שר החוץ גבי אשכנזי להנהגה הפלסטינית לחזור לשולחן המשא ומתן: "ההסכם עם איחוד האמירויות מחדד את ההבנה שהגיעה העת להתקדם, ושאל לנו להישאר תקועים בעבר"

אשכנזי (צילום: אוליביה פיטוסי, פלאש 90)אשכנזי (צילום: אוליביה פיטוסי, פלאש 90)
אא

לקראת חתימת הסכם השלום בין ישראל ואיחוד האמירויות, העניק שר החוץ גבי אשכנזי ריאיון מיוחד לעיתון האמירתי "אל-איתיחאד". בריאיון, שהתפרסם הבוקר (שלישי), קרא שר החוץ להנהגה הפלסטינית "להפנים את המציאות" ולשוב לשולחן המשא ומתן.

"זהו הסכם היסטורי, שיוביל לשינוי גדול לא רק עבור ישראל ואיחוד האמירויות, אלא עבור המזרח התיכון כולו", אמר אשכנזי בפתח הריאיון. "ההסכם יתרום משמעותית להשגת שלום, יציבות וביטחון באזור, ויסלול את הדרך לשיתופי פעולה בין שתי המדינות במגוון רחב של תחומים, ובכללם הפיתוח הכלכלי וההתמודדות מול האתגרים המשותפים".

"מדינת ישראל שואפת להשגת שלום מאז הקמתה. ההסכם עם מדינת האמירויות הינו אבן יסוד חשובה מאוד בבניית מציאות חדשה לאזור כולו. בעזרת ההסכם, נוכל ליצור עתיד טוב יותר לילדינו ולדור העתיד".

אשכנזי שיבח בדבריו את נסיך הכתר של האמירויות, השייח' מוחמד בן זאיד: "אנחנו מעריכים מאוד את המנהיגות, החזון והתפקיד המוביל של הוד מעלתו. בהכרזתו האמיצה על חתימת ההסכם, הוא הוכיח מנהיגות אזורית ובין-לאומית מהמעלה הראשונה, שללא ספק תכניס אותו לספרי ההיסטוריה בשורה אחת עם מנהיגי העולם שהביאו שלום לעמיהם".

עוד הוסיף שר החוץ: "ההסכם יאפשר לנו להתמודד טוב יותר עם הכוחות הקיצוניים הפועלים לערער את יציבות האזור. אני מקווה ומאמין שמדינות רבות יצטרפו לברית השלום האזורית, מדינות השואפות לשלום מול המדינות שקוראות למלחמה ולפגיעה ביציבות הביטחונית במדינות המזרח התיכון ובמדינות המפרץ – כמו איראן, חיזבאללה, חמאס וארגוני טרור נוספים".

"ההסכם מחדד את ההבנה שהגיעה העת להתקדם, ושאל לנו להישאר תקועים בקיבעון העבר. יש בכך יש משום תרומה גדולה להעמקת ההבנה מה נדרש בשביל להשיג שלום באזור. אני קורא להנהגה הפלסטינית להפנים את המציאות, לגלות אחריות ומנהיגות, כפי שגילו מנהיגי איחוד האמירויות ובחריין, ולחזור לשולחן המשא ומתן", סיכם אשכנזי.

תגיות:הרשות הפלסטיניתאיחוד האמירויותגבי אשכנזי

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה