הסברה ישראלית

קולונל אמריקאי מפתיע: "גורל הציוויליזציה המערבית - קשור לעתיד המדינה היהודית"

פוליטיקאי אמריקני וקולונל בדרגת סגן אלוף בצבא ארה"ב, בפוסט פרו-ישראלי מרגש 

אא

פוסט שפורסם ברשתות החברתיות בדף הסברה ישראלית בשם 'הללו - הקרן לקידום ישראל בעולם', הביא עמו אינספור תגובות. 

הפוסט הציג את דבריו של קולונל בצבא ארה"ב לשעבר - אלן ברנרד ווסט שמו. "תרשו לי לספר לכם מה קרה בשנת 70 לספירה", הוא כותב. "הקיסר אדריאנוס פלש למה שנקרא בזמנו יהודה. וכשהרומאים כבשו את העם היהודי, הם לא רצו שאותה ארץ תיקרא יהודה אז הם שינו את השם לפלשתינה. אם ברצונכם לשחרר את פלשתין, תחזירו אותה למי שהיו שם ראשונים - לעם היהודי", הוא אומר. 

כיום מכהן ווסט כפוליטיקאי אמריקני בתפקיד יו"ר המפלגה הרפובליקנית של טקסס, אף על פי שבעברו היה סגן אלוף בצבא ארה"ב ופרשן פוליטי. 

למי שלא מכיר את פעלו נספר שאלן ווסט הוא פעיל פרו-ישראלי שמזהיר ללא הרף בתקשורת האמריקנית מפני פעילים פרו-ערבים בארה"ב ומחוצה לה, שלטענתו "פועלים למחיקת ההיסטוריה היהודית, ובכך מבקשים לערער את מדינת ישראל".

ווסט, שלחם בשתי מלחמות בעירק, טוען כי "גורל הציוויליזציה המערבית - קשור לעתיד המדינה היהודית. כך גם ארצות הברית של אמריקה וכך גם כל הציוויליזציה המערבית, וכל כך הרבה מהיריבים והאויבים שלנו -יודעים את זה. זה מה שאנחנו מתמודדים איתו בכל רחבי המזרח התיכון, ובאמת, בכל רחבי העולם".

מלבד האיומים הצבאיים הברורים מאיראן ויריבים אחרים, כמו גם הסכנה הנמצאת בכל מקום בפיגועי טרור, טען ווסט כי ישראל עומדת בפני איום נוסף ו'עדין' יותר - אך חשוב מאוד: "מחיקת העבר היהודי על ידי גורמים פרו-ערביים".

על מנת להמחיש את דבריו, ווסט ציין כיצד המונח 'פלסטיני' נכנס ללקסיקון הפוליטי של הסכסוך במזרח התיכון - כמעט ללא עוררין. "למרות העובדה ש'פלסטינים' של ימינו הוא מושג חדש יחסית", הוא אומר. "במהלך מרד שמעון בר כוכבא היה זה הקיסר אדריאנוס, הקיסר הרומי אדריאנוס שהחליט להעניש את העם היהודי. פלסטיניה היא נגזרת משורת השורש 'פלשת'. ואם אתה יודע משהו על הפלשתים הקדומים - אתה יודע שלא היה להם שום קשר לערבים.

"הפלשתים הקדומים היו צאצאי היוונים. אז כשיש לנו אנשים שאומרים שזו 'פלסטין ואני פלסטיני', אנחנו צריכים להבין שהמילה הזו היא שקרית, ולחפש את השורש שלה.

ואם כבר להחזיר את 'פלסטין' - אז צריכים להחזיר אותה לבעלים החוקיים, שהוא העם היהודי, שנענש מלכתחילה".

תרגום מאנגלית: שירה דאבוש 

תגיות:ישראלהסברה ישראליתאמריקהקולונל

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה