חדשות בארץ

פרשת דומא: הנאשם המרכזי הורשע ברצח שלושת בני משפחת דוואבשה

בית המשפט המחוזי הרשיע את עמירם בן אוליאל בהצתת ביתה של משפחת דוואבשה בכפר דומא שבשומרון, וברצח שלושת בני משפחת דוואבשה. ארגון חוננו: "יום שחור למדינת ישראל, פסק דין שמתאים למדינות עולם שלישי"

בית משפחת דוובאשה (צילום: פלאש 90)בית משפחת דוובאשה (צילום: פלאש 90)
אא

(עודכן: 10:13)

בית המשפט המחוזי מרכז בלוד הרשיע הבוקר (שני) את עמירם בן אוליאל, הנאשם המרכזי בפרשת דומא, ברצח שלושת בני משפחת דוואבשה. הוא הורשע בשלוש עבירות רצח, בשתי עבירות הצתה, בשתי עבירות של ניסיון רצח, ובקשירת קשר לפשע ממניע גזעני, אך זוכה מסעיף האישום שייחס לו חברות בארגון טרור. הטיעונים לעונש יישמעו בחודש הבא. עורכי דינו הודיעו, כי יערערו על פסק הדין לבית המשפט העליון.

כזכור, בסוף חודש יולי 2015 הושלכו בקבוקי תבערה לעבר שני בתי מגורים בכפר דומא שבשומרון, אחד מהם ביתה של משפחת דוואבשה. ההצתה גרמה למותם של סעד דוואבשה, אשתו ריהאם ובנם הפעוט עלי. ילד נוסף של בני הזוג נפצע קשה.

בתחילת 2016 הוגש כתב אישום בפרשה נגד בן אוליאל ונגד הקטין א', אז בן 17, שהואשמו בחברות בארגון טרור. במהלך החקירות השניים הודו במיוחס להם, ובן אוליאל אף שחזר את הפיגוע, אולם לאחר מכן הם טענו כי ההודאות נגבו מהם תוך כדי שימוש בעינויים. ביוני 2018 הורה בית המשפט לפסול את ההודאות שנגבו מהנאשמים במהלך חקירתם על ידי השב"כ תוך שימוש ב"אמצעים מיוחדים". עם זאת, הודאות אחרות של בן אוליאל נותרו קבילות, ואישום הרצח נגדו נותר על כנו. בעקבות עסקת טיעון שנחתמה בין הפרקליטות לקטין, סעיף האישום שייחס לו מעורבות בתכנון הרצח שונה לעבירה של קשירת קשר לביצוע פשע ממניע גזעני.

עורך הדין יצחק בם, המייצג את בן אוליאל יחד עם עורך הדין אשר אוחיון, הגיב על פסק הדין: "לאחר שבית המשפט קיבל את ההודאה והשחזור שנעשו בעקבות עינויים, ההרשעה הייתה רק עניין של אקרובטיקה שיפוטית המגשרת בין ההודאה לבין הראיות הסותרות אותה שנתגלו בשטח. אחרי שבית המשפט עמד במשימה האקרובטית, נפתחת בפנינו הדרך לערעור לבית המשפט העליון על עצם הכשרת ההודאה שניתנה בעקבות עינויים. נקודת האור בפסק הדין הינה הימנעות בית המשפט מהרשעת בן אוליאל בחברות בארגון טרור".

מנכ"ל הארגון, שמואל (זנגי) מידד, תקף בחריפות את החלטת בית המשפט: "היום הוא יום שחור למדינת ישראל ולאזרחי ישראל. יום שבו בית משפט בישראל נתן את ידיו להרשעת אדם, שחפותו זועקת לשמים. האמנו שבמדינת ישראל יש ערך לזכויות אדם, שאזרח שעונה באופן קשה ביותר במרתפי השב"כ עד שנאלץ להודות בפשע שלא עשה, לא יורשע על סמך הודאות כאלה. הודאות כאלה אינן שוות אפילו כקליפת השום. האמנו שבית המשפט לא יעצום את עיניו נוכח הסתירות הרבות שעלו במהלך המשפט לכתב האישום. האמנו, אך התבדינו".

"פסק הדין שניתן היום מתאים למדינות עולם שלישי ולמשטרים שהיו חלק מעולם, שקיווינו שחלף מן העולם לפני מאות שנים", הוסיף מידד. "'מקום המשפט שם הרשע', אמר החכם באדם, ונדמה שאין מתאים למשפט זה יותר ממה שראינו היום. יש לקוות שבית המשפט העליון ידע לעצור את הפשע".

עורכת הדין יעל עצמון, שניהלה את התיק מטעם הפרקליטות יחד עם עורכת הדין דנה אלה, מסרה בתום הדיון: "בית המשפט קבע כי הנאשם תכנן מראש את הפיגוע, הצטייד בשני בקבוקי תבערה והשליך אחד מהם באישון לילה דרך חלון חדר השינה בו ישנו באותה העת בני משפחת דוואבשה. במהלך החקירה, הנאשם הודה בביצוע הפיגוע, מסר פרטים מוכמנים ואף שחזר את שאירע באותו הלילה. בית המשפט מצא ראיות חיצוניות נוספות, שתומכות בהודאת הנאשם. מדובר בפיגוע ממניע גזעני, שבוצע כנקמה על הפיגוע בו נרצח מלאכי רוזנפלד ז"ל. בית המשפט קבע כי מדובר בפיגוע טרור, ובכך מועבר המסר לפיו טרור הוא טרור וזהות המבצעים אינה רלוונטית".

תגיות:משפט דומאעמירם בן אוליאל

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה