חדשות בעולם

מטורף: אישה הצליחה לאבחן שבתה חולת סרטן - הודות ל"ריח משונה שעלה ממנה"

זיהוי מחלות קשות באמצעות חוש הריח? יש דבר כזה, והוא נדיר והוא מדהים והוא יותר מפחיד ממה שאתם יכולים לתאר לעצמכם

אא

אם צעירה הפכה לשיחת היום בסקוטלנד לאחר שהצליחה לזהות כי בתה בת התשע חולה בסרטן - עוד לפני שהרופאים הצליחו לזהות אותו. 

האם - שרון מק'אליסטר, סיפרה כי "הריחה את הלוקמיה" שבועות ספורים לפני שבתה אכן אובחנה כחולה בלוקמיה, והחלה בטיפולי הכימותרפיה. 

לתקשורת המקומית סיפרה שרון שהבחינה בריח משונה ביותר שהריחה בעבר, כשבתה החלה להתלונן על כאבי גב חזקים. "יצא ממנה ריח מאוד ייחודי שהרחתי בעבר, כשטיפלתי באישה שהייתה חולה בסרטן. אני יודעת שזה נשמע מטורף, אבל עם תחושת הבטן החזקה הזו הלכתי לרופאים וביקשתי שיבדקו בדחיפות את הילדה שלי, כי אני חושבת שהיא חולה מאוד".

אז כמובן, שרון לא יכלה לתאר לעצמה שמדובר בסרטן - אבל הרופאים, שראו שהיא מאוד רצינית ותקיפה בבקשות שלה, ערכו סדרת בדיקות מקיפה שבסופה אובחנה קייאן בתה עם לוקמיה נדירה ביותר בשם לוקמיה לימפוציטית. "מאז האבחון אני במירוץ נגד הזמן", אומרת שרון. "כל בדיקת דם מדאיגה אותנו מחדש, ובכל יום אנחנו מתמודדים עם אתגר אחר".

את החוויות מהטיפולים של קאיין מפרסמת שרון בעמוד מיוחד שהקימה לכבודה ברשתות החברתיות, ולמרות האהדה שהיא זוכה לה שם - שרון אומרת כי אנשים לא באמת יכולים להבין מה זה להיות בנעליים שלה. "אנשים רואים את החיוכים שלה ברשת החברתית, אבל הם לא מודעים לכאב הבלתי פוסק וההשפעה ארוכת הטווח שיש לטיפול על המצב הנפשי. זה עולם אחר לגמרי".

מעניין לציין כי זוהי הפעם השנייה שאישה מקבלת כותרות ומתפרסמת הודות לחוש הריח יוצא הדופן בזיהוי מחלות. הפעם הראשונה הייתה גם היא בסקוטלנד, כשג'וי מילנה זיהתה באמצעות הריח, אדם שחולה בפרקינסון. 

תגיות:בתריחאםסרטןאבחוןסקוטלנד

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה