חדשות בארץ

נתניהו המריא לוושינגטון; ראש המוסד: "מקווה שיהיו עוד מדינות"

ראש הממשלה המריא עם המשלחת הישראלית לוושינגטון, כדי להשתתף בטקס החתימה על הסכמי הנורמליזציה עם איחוד האמירויות ובחריין: "אני יוצא להביא שלום תמורת שלום, שלום מתוך עוצמה". ראש המוסד יוסי כהן: "מקווה שיהיו עוד מדינות, עובדים על זה"

נתניהו וכהן, ארכיון (צילום: חיים צח, לע"מ)נתניהו וכהן, ארכיון (צילום: חיים צח, לע"מ)
אא

ראש הממשלה בנימין נתניהו המריא אמש (ראשון) עם המשלחת הישראלית לוושינגטון, להשתתף בטקס החתימה על הסכמי השלום עם איחוד האמירויות ובחריין. ראש המוסד יוסי כהן, שנלווה לראש הממשלה, אמר לעיתונאים בטרם עלה למטוס כי הוא מקווה שיהיו מדינות נוספות שיחתמו על הסכמים עם ישראל: "עובדים על עוד מדינות. זה תלוי גם בהן, גם בנו. נסיעה מאוד מרגשת. הרבה מאוד אנשים טובים עבדו על העניין הזה. הרבה מאוד שנים, זה לא התחיל אתמול. אני מקווה מאוד שגם נחזה במאמצים טובים לשלום, וגם נמשיך אותם הלאה".

נתניהו עלה למטוס עם רעייתו שרה מבלי למסור הצהרה לתקשורת. מוקדם יותר, במסיבת עיתונאים שעסקה במגפת הקורונה ובהחלטת הממשלה להטיל סגר מלא ברחבי המדינה, אמר ראש הממשלה: "אזרחי ישראל, הלילה אני יוצא בשליחותכם למשימה היסטורית – להיפגש עם נשיא ארצות הברית ועם נציגי איחוד האמירויות ובחריין. אני יוצא להביא שלום תמורת שלום, שלום מתוך עוצמה. שני הסכמי שלום בחודש אחד. זהו עידן חדש של שלום שאני פועל למענו 25 שנים".

"ההסכמים הללו יהיו איחוד של שלום מדיני ושלום כלכלי", הוסיף נתניהו. "הם יזרימו למשק שלנו מיליארדי דולרים בהשקעות, בשיתופי פעולה כלכליים, במיזמים, וזה תמיד טוב אבל זה טוב במיוחד בקורונה".

שר החוץ של איחוד האמירויות, עבדאללה בן זאיד, הגיע כבר אמש לוושינגטון, לקראת הטקס שייערך מחר בבית הלבן. שר החוץ של בחריין, עבד אל-לטיף אל-זיאני, ייצג את הממלכה המפרצית במעמד.

תגיות:בחרייןאיחוד האמירויות

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה