חדשות בארץ

סנגורי נתניהו: דורשים לקבל חומרי חקירה חסויים מהפרקליטות

עורכי הדין בעז בן צור ועמית חדד פנו לבית המשפט המחוזי בבקשה לקבל חומרי חקירה רבים בתיקי ראש הממשלה שנותרו חסויים, ולטענתם יש בהם כדי לזכותו מהאישומים השונים שהוגשו נגדו

נתניהו ופרקליטיו בבית המשפט, 24 במאי 2020 (צילום: עמית שאבי, פול)נתניהו ופרקליטיו בבית המשפט, 24 במאי 2020 (צילום: עמית שאבי, פול)
אא

פרקליטי ראש הממשלה, עורכי הדין בעז בן צור ועמית חדד, פנו היום (ראשון) לבית המשפט המחוזי בירושלים בבקשה שיורה לפרקליטות להעביר לידיהם חומרי חקירה הכרחיים שחסרים בתיקיו של ראש הממשלה בנימין נתניהו. בהודעה מטעם הסנגוריה נמסר, כי הבקשה מתייחסת לעשרות רבות של חומרי חקירה שנותרו חסויים בשלושת התיקים בהם נתניהו נאשם.

בתיק 4000, הפרקליטים דרשו בין היתר להעביר לידיהם "ראיה מזכה", כלשונם, שלדבריהם לא נבחנה טרם הגשת כתב האישום: "מדובר בחוות דעת של משרד המשפטים ומשרד התקשורת, שלא נדרשו על ידי הפרקליטות, הקובעות כי לא נפל כל פגם בהחלטות ראש הממשלה, וכי לא היה מקום לבטל החלטות שהתקבלו במשרד התקשורת בענייניה של קבוצת בזק טרם הסדר ניגוד העניינים. חוות הדעת המזכות האלה כלל לא נתפסו על ידי המשטרה ולא נבחנו טרם הגשת כתב אישום".

בנוגע לתיק 2000, טענו הסנגורים כי המשטרה ביצעה נגד ראש הממשלה פעולות חקירה ללא אישור יועמ''ש, ובניגוד לסעיף 17 בחוק יסוד הממשלה: "נראה כי המשטרה החלה בפעולות חקירה נגד ראש הממשלה בתיק 2000 כבר בחודש מרץ 2016, אבל האישור לחקירה מסוג זה ניתן על ידי היועץ המשפטי לממשלה רק ביום 10.7.2016".

עוד נטען לגבי תיק זה, כי נעשה שימוש פסול בקלטות של ארי הרו, לשעבר ראש הסגל בלשכת נתניהו המשמש עד מדינה נגדו, ומשכך שימוש זה מהווה בסיס לפסילת כתב האישום בתיק. לטענת צוות ההגנה, תפישת הטלפון הנייד של הרו התבצעה במסגרת חקירה שאינה קשורה לראש הממשלה, באופן לא חוקי וללא צו, בניגוד לפסיקת בית המשפט העליון בעניין יועציו של ראש הממשלה, יונתן אוריך ועופר גולן. ההקלטות של הרו התגלו במקרה במסגרת חקירה שלא קשורה לראש הממשלה: "כשהמשטרה גילתה את ההקלטות, היא ניסתה 'להלבין' את החדירה הלא חוקית לנייד של ארי הרו והוציאה צווי חיפוש בדיעבד. כשהמשטרה התבקשה להסביר כיצד גילו את הקלטות, נטען שאין לכך תיעוד". הפרקליטים סיכמו, כי "די בפגמים הקיימים בתיק 2000 כדי להביא לזיכוי בתיק זה".

באשר לתיק 1000, הפרקליטים ציינו לכתבה של העיתונאית דנה וויס, ששודרה בחדשות 12 ב-19 בינואר 2019 תחת הכותרת "גרסת היועץ המשפטי לממשלה". במסגרת הריאיון נטען שניתן אישור למשטרה לעקוב אחר יאיר נתניהו, בנו של ראש הממשלה, וכי הודות למעקבים אלו חלה התקדמות משמעותית בחקירת תיק 1000.

במסגרת הכתבה הציגו היועץ המשפטי לממשלה, אביחי מנדלבליט, וגורמים מטעמו את השלבים הראשונים של חקירת נתניהו, והסבירו אילו אירועים התרחשו והובילו לכך שמנדלבליט אישר לרשויות החוק והאכיפה לפתוח בחקירת משטרה נגד ראש הממשלה בקשר לתיק 1000. לטענת פרקליטי ההגנה, "על אף הטענה שהמעקב אחר יאיר נתניהו אושר על ידי היועץ המשפטי לממשלה, לא נמצאו לכך כל אסמכתאות. גם כאן, המשטרה מודה שאין בידיה שום תיעוד לאישור לעקוב אחרי יאיר נתניהו".

תגיות:תיק 1000תיק 2000תיק 4000פרקליטות המדינה

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה