חדשות בארץ

דרעי: "חייבים לשמור על כל הכללים וההנחיות – זה פיקוח נפש"

יו"ר ש"ס, השר אריה דרעי, הופיע לצדו של הראשון לציון, הג"ר יצחק יוסף, בשיעורו השבועי והפציר בציבור לשמור על ההנחיות: "בלי התחכמויות, זה עניין של הלכה"

  • כ"ד אלול התש"פ
אא

השר אריה דרעי, יו"ר ש"ס, נשא אמש (מוצ"ש) דברים בבית הכנסת 'היזדים' בירושלים, לאחר שהוזמן לשמש כ'הרב המקדים'. במהלך דבריו התייחס דרעי למגיפת הקורונה ולאלפי הנדבקים מדי יום.

"הקב"ה מדבר איתנו", זעק דרעי, ותהה: "מי צריך להבין את השפה?! כמובן, אנחנו שומרי התורה, בני התורה, הציבור החרדי. אנחנו הראשונים שצריכים להבין את השפה הזו. אז במקום להתחזק, השטן גורר אותנו לטענות כאלה ואחרות. מקפחים, עושים לנו דברים לא מוצדקים, מחלוקות. ושוכחים את העיקר.

"חייבים לעשות השתדלות. חז"ל ביטלו את תקיעת שופר, את המצווה הנדירה הזו, ביטלו אותו בשל חשש שאולי יחיד יעשה הוצאה ברשות הרבנים. יש מצווה בתורה של 'ונשמרתם', אולי המצווה היחידה שכתוב עליה 'מאוד', ואנחנו יודעים כמה ספרים נכתבו, כמה מרן זצ"ל היה יושב פה ב'יזדים' ומחדש הלכות בנושא של פיקוח נפש", הוסיף דרעי וקרא, מתוך כאב על האנשים המזלזלים בשמירה על הזהירות מהפצת הנגיף.

"שמעתי שיש כאלה אנשים שעשו לעצמם חיים קלים. קורונה? 'זו סתם עלילה, לא קיימת, זה הכל בדיחה'. אנשים מתו? 'הם לא מתו מקורונה'. חולים? 'זו סתם שפעת'", קרא דרעי בכאב, "רק מי שמכיר -  יודע. שכן שלי מהר נוף כבר שלושה שבועות מורדם ומונשם. ביום שישי נפטר אברך מירוחם בן 37. אדמו"רים ורבנים שנפטרו מהעולם, ה' ירחם".

"מנהלי בתי החולים מכל הארץ הרימו דגל אדום", הוסיף יו"ר ש"ס. "הם אמרו 'אנחנו לא יכולים יותר, תעשו צעדים קשים, לא נוכל לטפל בחולים כפי שאנחנו רוצים לטפל, המערכת תקרוס'. כבר היום - מתווספים מידי יום למעלה מ-70 חולים קשים, לפי התחזיות בעוד שבועיים יהיו יותר. יש ביום 4,000 נדבקים, ובעוד שבועיים – 5,000, וזה ימשיך לעלות".

"הנגיף מתפשט בכל הארץ. הוא מתפשט בגלל שחלק גדול, לצערי הרב, לא שומרים על ההנחיות. אתה הולך בלי מסכות, מי התיר לך? אתה מזיק, חב לאחריני'", קרא דרעי, וציין כי אחד הרבנים נפטר לאחר שנדבק מאחד מקרובי משפחתו שסירב להיבדק.

"רבותי, זה לא דבר צחוק", המשיך דרעי. "נכון, יש אלף טענות - למה הגזרה הזו ככה ולמה מפלים אותנו, יש שאלות, אבל יש מציאות אחת שצריכים לדעת אותה - זה עניין של פיקוח נפש וחייבים לשמור על כל הכללים ועל כל ההנחיות, זה בנפשנו הדבר. אם לא, עוד מעט החורף ויש את השפעת, ה' ירחם מה יכול לקרות. ולכן החליטו על סגר בערב ראש השנה".

דרעי התייחס למזלזלים בהנחיות, ותקף: "זה רציחה. זה 'לא תעמוד על דם רעך'. מי לוקח אחריות על כאלה דברים?! את מי סידרת?! סידרת את עצמך. מתעסקים כאן בחיים".

"בעזרת ה', אנחנו נדאג ונעשה הכל שבתי כנסת יהיו פתוחים. נכון, לא באותה מתכונת. אי אפשר עם הצפיפות של כל שנה. נדאג לפתוח בתי ספר ומתנ"סים,  בתי הכנסת עצמם יהיו במספר לא קטן של אנשים. יהיו, אי אפשר להתפלל בחוץ בחום הזה והתפילות הארוכות, נדאג שימכרו ד' המינים. אבל חייבים לשמור ולא להתחכם, זה עניין של הלכה, זה עניין של חיים, פשוטו כמשמעו", סיים דרעי את דבריו.

תגיות:אריה דרעינגיף הקורונה

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה