חדשות בארץ

חדשות השבת: הסכם שלום בין ישראל ובחריין, מניין הנפטרים עלה ל-1,101

ההחלטה על הטלת סגר מלא החל מערב ראש השנה תובא לאישור הממשלה, אוניברסיטת אוקספורד וחברת אסטרהזניקה חידשו את הניסוי הקליני בחיסון נגד קורונה, ותורגש הקלה בעומס החום. כל מה שחשוב לדעת

אא

הנורמליזציה צוברת תאוצה: נשיא ארצות הברית, דונאלד טראמפ, הודיע אמש (שישי) כי בחריין וישראל הסכימו לנרמל את היחסים ביניהן. להודעה קדמה שיחת טלפון שערכו ראש הממשלה בנימין נתניהו, מלך בחריין חמד בן עיסא אאל ח'ליפה וטראמפ, בה סוכם על כינון יחסים דיפלומטיים מלאים בין שתי המדינות. בחריין מצטרפת בכך לאיחוד האמירויות, שהודיעה בחודש שעבר על נרמול היחסים עם ישראל. בהצהרה משותפת שפרסמו שלוש המדינות נמסר, כי בחריין קיבלה את הזמנתו של טראמפ, ותצטרף לטקס החגיגי שייערך בבית הלבן ביום שלישי. את הממלכה המפרצית ייצג שר החוץ שלה, עבד אל-לטיף אל-זיאני.

"זו פריצת דרך היסטורית לשלום עתידי במזרח התיכון", נאמר בהצהרה המשותפת. "פתיחת דיאלוג וקשרים ישירים בין שתי החברות הדינמיות והכלכלות המתקדמות הללו תמשיך את השינוי החיובי של המזרח התיכון ותגביר את היציבות, הביטחון והשגשוג באזור".

בסרטון שצולם לפני כניסת השבת, אמר נתניהו: "אזרחי ישראל, אני נרגש לבשר לכם שהערב נגיע להסכם שלום נוסף עם מדינה ערבית נוספת, עם בחריין. זה מצטרף להסכם השלום ההיסטורי עם איחוד האמירויות. זה לקח לנו 26 שנים להגיע מהסכם השלום השני עם מדינה ערבית להסכם השלום השלישי, וזה לקח לנו לא 26 שנים אלא 29 יום להגיע להסכם השלום בין המדינה הערבית השלישית למדינה הערבית הרביעית, ויהיו עוד".

"זה עידן חדש של שלום. שלום תמורת שלום. כלכלה תמורת כלכלה. אנחנו השקענו בשלום במשך שנים ארוכות, ועכשיו השלום ישקיע בנו, יביא להשקעות גדולות מאוד לכלכלת ישראל וזה חשוב מאוד. כל ההסכמים הללו נעשים על ידי עבודה מאומצת מאחורי הקלעים במשך שנים, אבל הם הגיעו לכלל מימוש על ידי העזרה החשובה של ידידנו, נשיא ארצות הברית הנשיא טראמפ, ואני מבקש להודות לו ולצוותו על העזרה החשובה הזאת. עידן חדש – שלום תמורת שלום".

התחלואה ממשיכה לזנק: מספר חולי הקורונה הקשים הגיע לשיא שלילי חדש. על פי העדכון שנמסר הערב ממשרד הבריאות, 37,926 בני אדם מוגדרים כחולים פעילים, מתוכם 1,018 מאושפזים בבתי חולים. מצבם של 495 חולים מוגדר קשה, ביניהם 138 מונשמים. מספר החולים שמצבם בינוני עלה ל-202.

עוד עולה מהנתונים, כי אתמול אובחנו 3,962 נדבקים חדשים. 43,377 בדיקות פוענחו, ושיעור הבדיקות החיוביות עמד כ-9.3%. מפרוץ המגפה, אותרו בישראל 152,525 נדבקים מאומתים, מתוכם 113,494 החלימו. מחצות נפטרו 8 חולים נוספים, ומניין הנפטרים עלה בכך ל-138.

סגר בחגים: התוכנית להטלת סגר בחגים, שאושרה ביום חמישי האחרון בקבינט הקורונה, תובא מחר לאישור הממשלה. מתווה ההגבלות כולל שלושה שלבים, עם הקלה הדרגתית בהגבלות על הציבור. השלב הראשון, שיתחיל ביום שישי, ערב ראש השנה, יכלול סגר מלא ברחבי המדינה, במסגרתו יוטל איסור יציאה מהבתים מעבר ל-500 מטרים. על פי הדיווח בחדשות 12, מוסדות החינוך צפויים להיסגר כבר ביום רביעי.

הניסוי בחיסון יימשך: אוניברסיטת אוקספורד הודיעה היום, כי חידשה את הניסוי הקליני בבני אדם בחיסון נגד קורונה אותו היא עורכת עם ענקית התרופות הבריטית-שוודית אסטרהזניקה, זאת לאחר שהתקבלו האישורים לכך מהרשות הרגולטורית המפקחת על תרופות במדינה. כזכור, בשבוע שעבר הודיעה אסטרהזניקה על השעייתו הזמנית של הניסוי, לאחר שאחד ממשתתפיו פיתח תסמינים של מחלה לא ידועה. שלשום פרסמה החברה הודעה, לפיה ההשעיה אינה צפויה לפגוע משמעותית בלוחות הזמנים לפיתוח החיסון, וייתכן כי הוא יהיה מוכן לשימוש עוד לפני סוף השנה.

 

תחזית מזג האוויר

מחר, יום ראשון, תחול ירידה בטמפרטורות ותורגש הקלה בעומס החום. מזג האוויר יהיה עדיין מעט חם מהרגיל לעונה. ביום שני לא יחול שינוי ניכר.

ביום שלישי תחול עלייה קלה בטמפרטורות בהרים ובפנים הארץ. מזג האוויר באזורים אלו יהיה חם מהרגיל לעונה.

ביום רביעי לא יחול שינוי ניכר במזג האוויר.

תגיות:דונלד טראמפבחרייןנגיף הקורונה

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה