חדשות בארץ

רחפן של צה"ל נפל בדרום לבנון, אין חשש לדליפת מידע

בהודעה שמסר צבא לבנון, נאמר כי כוחותיו הפילו רחפן של צה"ל שחדר לתחום האווירי הלבנוני. בצה"ל אישרו כי רחפן צה"לי נפל בשטח לבנון, והדגישו כי אין חשש לדליפת מידע

אילוסטרציה (קרדיט: שאטרסטוק)אילוסטרציה (קרדיט: שאטרסטוק)
אא

צבא לבנון הודיע הערב (חמישי), כי כוחותיו הפילו רחפן של צה"ל שחדר למרחב האווירי הלבנוני מעל העיירה עייתא א-שעב שבדרום המדינה. בצה"ל אישרו לאחר מכן כי "במהלך פעילות מבצעית של כוח צה"ל בגבול לבנון, נפל רחפן של צה"ל בשטח לבנון. אין חשש לדלף מידע".

בחודש שעבר אירעה תקרית דומה, כאשר רחפן צה"לי נפל בשטח לבנון. בארגון חיזבאללה מיהרו לקחת אחריות על התרסקות הרחפן. בערוץ "אל-מנאר" דווח, כי הרחפן הופל על ידי אנשי הארגון מעל עייתא א-שעב. 

כזכור, בתחילת החודש שעבר איתרו לוחמי צה"ל רחפן שחדר מלבנון לשטח מדינת ישראל באזור החרמון. הרחפן היה במעקב הכוחות והופל על ידי כוח צה"ל. מדובר צה"ל נמסר כי הצבא "נמצא במוכנות גבוהה בזירה הצפונית ולא יאפשר כל הפרה של ריבונות מדינת ישראל".

מספר ימים קודם לכן, סיכל כוח צה"ל ניסיון של חוליית מחבלים להניח מטענים בגבול סוריה-ישראל. כוח מיוחד שביצע מארב באזור דרום רמת הגולן, סמוך למוצב צבאי בלתי מאויש, זיהה מספר מחבלים מניחים מטענים בקרבת גדר הגבול. כוח צה"ל וכלי טיס של חיל האוויר ירו במקביל לעבר החוליה, שמנתה ארבעה מחבלים, ופגעו בהם. בתגובה לתקרית, תקף חיל האוויר יעדים של הצבא הסורי בדרום סוריה. המטרות שהותקפו כללו עמדות תצפית ואמצעי איסוף מודיעין, תותחי נ"מ ואמצעי שליטה ובקרה בבסיסי צבא סוריה.

תגיות:לבנוןצה"לרחפן

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה