חדשות בריאות

דיווח: הניסוי הקליני בחיסון הישראלי נגד קורונה ייערך בשיבא ובהדסה

כמאה מתנדבים ישתתפו בניסוי הקליני הראשון בחיסון נגד קורונה, שפותח על ידי המכון הביולוגי בנס ציונה. הניסוי צפוי להתחיל לאחר החגים

אילוסטרציה (תמונה: שאטרסטוק)אילוסטרציה (תמונה: שאטרסטוק)
אא

הניסוי הקליני הראשון בבני אדם בחיסון נגד קורונה, שפותח על ידי המכון הביולוגי בנס ציונה, ייערך בבתי החולים שיבא והדסה. על פי הדיווח הבוקר (חמישי) ב"ידיעות אחרונות", בשלב הראשון – שיחל לאחר החגים – ישתתפו בניסוי כמאה מתנדבים. בשלב זה תיבדק בטיחותו של החיסון, ובמידה ויוכח כי אינו גורם לתופעות לוואי משמעותיות – יורחבו הניסויים למאות מתנדבים.

עוד דווח, כי הניסוי טרם קיבל את אישור ועדת הלסינקי העליונה של משרד הבריאות, אולם בבתי החולים שיבא והדסה מתכוננים להתחיל בגיוס המתנדבים כבר בימים הקרובים.

שר הביטחון בני גנץ ושר האוצר ישראל כ"ץ סיכמו לפני שבועיים, כי למכון הביולוגי יועברו 86 מיליון שקלים לטובת חיזוק פעילותו לפיתוח חיסון ונוגדן לנגיף הקורונה. ההחלטה על העברת התקציב התקבלה, לאחר שהדרגים המקצועיים במשרד הביטחון הציגו בפני משרד האוצר את תוכניות המכון בתחום המאבק בקורונה. עיקרו של התקציב נועד לממן את ניסוי החיסון בבני אדם.

כזכור, בתחילת החודש שעבר ביקר גנץ במכון והודיע כי הניסוי הקליני בבני אדם יתחיל לאחר חגי תשרי. במהלך הביקור שערך יחד עם מנהל המכון, פרופ' שמואל שפירא, הוצגו בפני גנץ ההתקדמות שהושגה בפיתוח החיסון והנוגדן לנגיף.

"אני מבקש להביע תודה קודם כל לכם, לאנשים במשרד הביטחון ולאנשים במכון שעושים עבודה פנטסטית", אמר גנץ בסיום הביקור. "כל הניסויים הראשונים שעברו בהצלחה הם בבחינת בשורה מאוד גדולה ותקווה מאוד גדולה. השלב הבא, כפי שסיכמנו, הוא שהניסויים בבני אדם יתחילו אחרי חגי תשרי – בתיאום עם משרד הבריאות, ועל פי כל התהליכים הנדרשים מבחינת בטיחות רפואית".

"כמו שלצה"ל יש יחידות מיוחדות שפורצות ופותחות לו את הדרך – אתם הסיירת של מדינת ישראל בתוך משרד הביטחון בתחום הביולוגי ובתחום החיסונים", אמר גנץ לפרופ' שפירא. "אני לשירותכם בכל עזרה, ומבקש לערב אותי בכל נושא שאני יכול להשפיע בו".

בתגובה לדברים, אמר מנהל המכון הביולוגי לגנץ: "יצאנו לדרך לפני שישה חודשים. קיבלנו רוח גבית ממשרד הביטחון, ממשרד ראש הממשלה, ניהלנו אינטראקציה טובה עם משרד הבריאות, וממך כמובן באופן אישי כמי שמלווה אותנו. האצת בנו, אצנו כל הזמן, ולמעשה אני גאה להראות שיש קבלות".

"יש לנו חיסון מצוין ביד", הצהיר פרופ' שפירא. "יש תהליכי רגולציה שהחיסון צריך לעבור לפי לוח הזמנים שציינת. אנחנו מתחילים אחרי החגים בניסויי בטיחות ויעילות, אבל יש לנו את המוצר ביד".

תגיות:חיסוןנגיף הקורונההמכון הביולוגי

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה