חדשות בריאות

אדלשטיין, גמזו ובכירים נוספים במשרד הבריאות נכנסו לבידוד

שר הבריאות, סגנו ובכירים נוספים במשרד הבריאות נכנסו לבידוד לאחר ששהו בקרבתו של חבר מטה "מגן ישראל" שאובחן כחולה קורונה. מוקדם יותר נכנס לבידוד ראש "מגן ישראל", פרופ' רוני גמזו, לאחר שהיה במגע עם החולה. משרד הבריאות: "פרופ' גמזו ימשיך לנהל את המאבק בקורונה ממקום בידודו"

אדלשטיין (צילום: פלאש 90)אדלשטיין (צילום: פלאש 90)
אא

(עודכן: 21:27)

שר הבריאות יולי אדלשטיין וסגנו, חבר הכנסת יואב קיש, נכנסו הערב (שלישי) לבידוד, לאחר ששהו בקרבתו של חבר מטה "מגן ישראל" שאובחן כחולה קורונה. מלבדם נכנסו לבידוד בכירים נוספים במשרד הבריאות: המנכ"ל, פרופ׳ חזי לוי; ראש מטה שר הבריאות, קובי צורף; היועץ המשפטי של המשרד, עו"ד אורי שוורץ; פרופ' רן בליצר; ואלוף (מיל') רוני נומה, ממונה הקורונה במגזר החרדי.

מוקדם יותר הערב נמסר כי ראש "מגן ישראל" פרופ' גמזו וחברי מטה נוספים נכנסו לבידוד בהתאם לנהלים, לאחר שהיו במגע עם החולה, וזאת על אף שעטו מסכות. ממשרד הבריאות נמסר, כי "פרופ' גמזו ימשיך לנהל את המאבק בקורונה ממקום בידודו, ובהזדמנות זאת מדגיש את החובה לזהירות עליונה והצורך להיכנס לבידוד גם בחשיפה קלה כדי למנוע אפשרות הדבקה".

בשעות הצהריים קיים גמזו את התדרוך השבועי לתקשורת, במהלכו הסביר את הצורך בהטלת עוצר לילי על עשרות יישובים אדומים: "המגבלות הן אמצעי לנהל ולהקטין את תחלואת הקורונה. אלו מגבלות לא נעימות. אני משוכנע שערים אדומות יכולות להפוך לערים כתומות. אני יודע שמופנים אליי כעס ותסכול, הרבה מאוד קושי. אני מבין את הקושי, קשה לי אישית עם זה. אני יודע שהממשלה בסופו של דבר הכריעה וקיבלה את ההחלטה הזו, וזו החלטה קשה לכל שר בממשלה, החלטה קשה לי. אבל אנחנו צריכים לעצור התקהלויות מדביקות, ובטח בערים אדומות".

"שיעור התחלואה בערים האדומות הוא מהגבוהים ביותר בעולם, אין הרבה ערים כאלה בעולם", הצהיר גמזו. "אני צריך להגן על התושבים. זה לא נעים לתושבים, אבל זה גם מגן. זה לא רק העוצר הלילי – אלא גם סגירת מערכת החינוך. זה לא נעים לילדים, ולא נעים לי. ידוע לנו שבכל העולם קשה לפתוח את מערכות החינוך בהיקף תחלואה כל כך גדול. בישראל היקף התחלואה גבוה גם בערים ירוקות. פתחנו בהן את מערכת החינוך, אבל בערים אדומות זה הימור גדול מדי".

"אני מתנצל התנצלות מכל הלב בפני כל הערים שנמצאות כרגע בתהליך של מגבלה. אני מתנצל בפני התושבים, בפני ראשי הערים, מתנצל בפני העסקים. הקורונה מחייבת אותנו לצעדים לא נעימים, הכל כדי לשמור על הבריאות – זה הדבר היחידי שמנחה אותי".

הפרויקטור ציין, כי העומס במחלקות הקורונה הולך ומתגבר: "אני חוזר מבתי החולים כרמל ורמב"ם, עומס האשפוזים שם גבוה מאוד. כרמל פתחה עוד מחלקה, רמב"ם עומדת לפתוח מחלקה שלישית. אני חייב להיות נאמן לאמת המקצועית שלי. אני לא יכול שלא לעשות צעדים כדי להקטין את התחלואה. אל תכעסו עליי ברמה האישית. אני נמצא בתפקיד כדי לתת את ההמלצה הנכונה למדינה שלמה. קשה, אבל במלחמה בקורונה עושים צעדים קשים".

גמזו הוסיף וקרא לציבור להמשיך ולהיבדק: "אני רוצה יותר בדיקות, יותר קטיעות של שרשראות ההדבקה. עד ה-1 בנובמבר נגדיל את כמות הבדיקות לכ-100 אלף, יש לנו תוכנית מסודרת לכך".

תגיות:ינון אזולאינגיף הקורונהפרופ' רוני גמזו

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה