שבת

זוהי ההזדמנות הנדירה שלכם לחזק את הקשרים החשובים בחייכם

האם היינו יכולים להחליט בכוחות עצמנו להתנתק מן הטכנולוגיה בקביעות, ולהתמיד בכך? מתנתקים כדי להתחבר באמת

  • י"ט אלול התש"פ
(צילום: shutterstock)(צילום: shutterstock)
אא

האם ידעתם שבכל דקה אנו שולחים 19 מיליון הודעות טקסט, צופים ב-4.7 מיליון קטעי וידאו ביוטיוב, מחפשים יותר מ-4 מיליון מושגים בגוגל ועוד ועוד?!

המאה הכי טכנולוגית, הכי עדכנית והכי מקושרת היא גם אוטוסטרדה שועטת. העולם אף פעם לא היה נגיש וזמין כמו בימינו. בזמינות הזו יש נוחות מסוימת, אבל אנחנו לא מספיקים להרהר בעובדה שלמעשה אנו אזוקים למחויבויות דמיוניות און-ליין. כל הזמן צריך לשתף, להעלות, להגיב ולהתעדכן. לא תמיד אנו מודעים למחיר הכבד שאנחנו משלמים, לא לגמרי קולטים לגמרי שהחיבור הרצוף לכל העולם בכל רגע נתון גורם לנו דווקא להתנתק מכל הקרוב והיקר לנו: מהזוגיות, מהמשפחה ומעצמנו.

ההימצאות במצב של מוסחות תמידית גורמת לקושי קליני בהתמקדות במשהו אחד ומיצוי החוויה עד הסוף. אנחנו רגילים להתפזר כל הזמן ופשוט לא מצליחים לאסוף את עצמנו.

זה נראה מייאש לגמרי, אבל...

הבשורה היא שיש מרשם רפואי. יש דרך טיפול שתשמר את הנפש שלנו, תעזור לה לבצע איפוס ותביא לאיזון הקריטי הנחוץ לנו כל כך. כל מה שאנו זקוקים לו כדי לשמור על שפיות מינימלית, הוא יום שבועי של ניקוי ראש. יום אחד של ניתוק, הרפיה, נשימה והתחברות לעצמנו.

אבל ביננו… האם כוח הרצון שלנו מספיק חזק? קשה מאוד לקבל החלטה כזו ולהתמיד בה בכוחות עצמנו, ללא שום עזרה. בדיוק לכן אנחנו צריכים ציווי אלוקי שיהיה חזק מאיתנו, חיוב מקודש שידרוש מאיתנו לעזור לעצמנו.

שבת היא ההזדמנות שהעניק לנו הבורא להתנתק מכל מסיחי הדעת לטובת הקשבה לקולות שסביבנו ולקול הפנימי שלנו.

למרבה האבסורד, יש מי שהניתוק דווקא מאיים עליו. יממה שלמה בלי ההרגלים האוטומטיים, בלי טלפונים ובלי עדכונים. זה לא משעמם? לא מדכא?

ובכן, מי שחושב ששבת היא בגדר התנתקות מעיקה מכל מה שקורה, והדבר היחיד שאפשר לעשות בה הוא לספור את השעות שנותרו עד לצאתה, פספס לגמרי את הנקודה. בדיוק להיפך: שבת היא הזדמנות חד פעמית לכבות את כל רעשי הרקע, לחזק ולטפח את החיבורים היקרים לנו, לאסוף את מה שהתפזר ולחוות את עצמנו ואת הסביבה באמת.

בשבת אנחנו מצווים להתענג במאכלים מיוחדים, במנוחה ובבגדים חגיגיים, להתנתק מכל טרדות הפרנסה ומועקות היום-יום. זוהי ההזדמנות השבועית לקחת נשימה עמוקה ולהתמלא בכוחות להמשך.

שבת היא הזמן להזין את הנפש, להעצים את הזוגיות ולצייר תמונה משפחתית פסטורלית משלנו. זוהי הזדמנות הנדירה למלא את החסרים הכרוניים שכל כך מאפיינים את דורנו - חסרים בהקשבה נינוחה, בהכלה, במבט עיניים קרוב. 

השבת מביאה אתה בשורה מופלאה של חיבור וקירוב.

שבת היא הזמן להכיר את עצמנו מחדש ולהיטען בכוחות לקראת השבוע הבא (שיגיע הרבה יותר מהר משהיינו רוצים...), ולתת לנפש מזון רוחני אמיתי.

תגיות:שבתמנוחה

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה