חדשות בארץ

הותר לפרסום: חמאס גייס אזרח ישראלי לבצע פיגוע מטען בצומת ביל"ו

שב"כ עצר אזרח ישראלי, תושב היישוב הבדואי שגב שלום הנשוי לתושבת רצועת עזה, שגויס על ידי הזרוע הצבאית של חמאס כדי לאסוף מודיעין בשטח ישראל ולבצע פיגוע הנחת מטען חבלה בתחנת אוטובוס בצומת ביל"ו. יחד עמו נעצרו אחיו ובני משפחה ומכרים נוספים, החשודים למודעות ובמעורבות בתכנון הפיגוע

אילוסטרציה (קרדיט: שאטרסטוק)אילוסטרציה (קרדיט: שאטרסטוק)
אא

(עודכן: 13:59)

שירות הביטחון הכללי התיר היום (שני) לפרסום, כי בשבועות האחרונים נחשף וסוכל פיגוע חבלה בשטחי ישראל, שבוצע בהכוונת חמאס מרצועת עזה ובמעורבות אזרח ישראלי.

מחקירת הפרשיה עלה, כי מחמוד מקדאד, אזרח ישראלי המתגורר במועצה הבדואית תושב שגב שלום שבדרום, גויס על ידי אנשי הזרוע הצבאית של חמאס לטובת איסוף מודיעיני-ביטחוני בשטחי הנגב. בשלב שני, הוא הונחה והוכשר בחודשים האחרונים לבצע פיגוע הנחת מטען חבלה.

מקדאד, כבן 30, הינו בן לאם בדואית-ישראלית ולאב מרצועת עזה (דור שני לאיחוד משפחות), נשוי לאישה תושבת הרצועה ומחלק את חייו בין שגב שלום לרפיח שברצועה תוך מעבר תדיר במעבר ארז. הוא נעצר ב-15 באוגוסט על ידי לוחמי הימ"מ, והועבר לחקירת שב"כ. יחד עמו נעצרו תשעה בני משפחה ומכרים נוספים, מרביתם תושבי שגב שלום, החשודים למודעות ומעורבות בתכנון הפיגוע. בין העצורים אחיו של מקדאד, אחמד, כבן 32, אף הוא תושב שגב שלום.

תיעוד המעצר (קרדיט צילום: דוברות המשטרה) 

על פי הודעת שב"כ, תשתית הטרור פעלה לגיוסו של מחמוד מקדאד כסוכן מטעם חמאס, תוך ניצול הרקע המשפחתי שלו המאפשר לו לנוע בין ישראל לרצועה. עובדה זו הקלה על הזרוע הצבאית של חמאס לגייסו ולקיים עמו מפגשים פרונטליים בעזה, כשבמקביל הוענקה להם בכך נגישות ייחודית ואיכותית לשטחי ישראל.

עוד עלה בחקירה, כי מקדאד הסכים לפעול בעבור חמאס כבר בסוף שנת 2019. במסגרת זו, הוא אסף מודיעין וביצע תצפיות על אתרים שונים בישראל, וכן מסר מידע על מיקומים שונים של סוללות כיפת ברזל. בחודשים האחרונים, בעת ששהה ברצועת עזה וטרם כניסתו האחרונה לישראל, עבר מקדאד הכשרות מטעם חמאס להרכבת מטען, והונחה להוציא לפועל פיגוע הנחת מטען.

לאחר שנכנס לישראל בחודש יוני האחרון, רכש מקדאד תחמושת והחל בהרכבת המטען, כפי שתודרך ברצועה. במקביל, הוא עמד בקשר חשאי-מבצעי מול מפעילו בעזה, וחיפש אחר מיקום לביצוע הפיגוע. היעד שנבחר הוא תחנת אוטובוס בצומת ביל"ו.

בשב"כ ציינו, כי אחיו של מקדאד, אחמד, היה שותף סוד לקשר מול חמאס ולכוונותיו של אחיו להוציא לפועל פיגוע, ולא נקט באמצעים למנוע את מימושו. הוא אף נטל חלק במשימת איסוף המידע על מערכת כיפת ברזל. בני משפחה נוספים סייעו בהשגת רכיבים, שנועדו להרכבת המטען ואמצעי לחימה נוספים.

על פי הודעת שב"כ, "מדובר בסיכול פיגוע ובחקירה משמעותית, השופכת אור נוסף על פעילותה של תשתית טרור מטעם חמאס ברצועה, אשר נחשפה כבר בתחילת 2020 במסגרת מעצריהם של סוכנים נוספים, בעלי אזרחות ישראלית (רג'ב דכה, ראמי עמודי ואיה ח'טיב), וממשיכה לפעול לגיוס אזרחים ישראלים לטובת משימות ריגול ומימוש פיגועים בשטחי ישראל".

גורם בכיר בשב"כ הוסיף: "מדובר בעדות נוספת למאמצים שמשקיעה הזרוע הצבאית של חמאס ברצועה בהקמת תשתיות טרור בישראל, זאת כחלק מפעילות שיטתית ורחבה הפועלת מול איו"ש וישראל, ומעידה על האסטרטגיה אותה ממשיכה הנהגת חמאס להוביל כדי לערער את היציבות באזור, זאת על אף ובמקביל למאמצי הסדרה שמתקיימים כל העת".

פרקליטות מחוז דרום תגיש היום לבית המשפט המחוזי בבאר שבע כתבי אישום נגד האחים מקדאד, המייחסים להם עבירות ביטחוניות חמורות.

תגיות:שב"כפיגוע

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה