חדשות בריאות

בשורה: פטור מעטיית מסכה ליולדות המתקשות בנשימה במהלך הלידה

משרד הבריאות הבהיר, כי בכל הנוגע לחובה המוטלת על יולדות לעטות מסכות, יש לנהוג על פי ההיגיון הרפואי ושיקול הדעת: "אם היולדת מתקשה בנשימה, ניתן להתיר שלא לעטות מסכה"

  • י"ד אלול התש"פ
(אילוסטרציה: שאטרסטוק)(אילוסטרציה: שאטרסטוק)
אא

משרד הבריאות הבהיר אתמול (רביעי), כי על בתי החולים ברחבי הארץ לאפשר ליולדות שלא לעטות מסכה נגד קורונה, אם הן חוות קשיי נשימה במהלך הלידה. זאת בדומה לפטור מחובת עטיית המסכות המוענק בחוק לבני אדם העוסקים בפעילות ספורטיבית.

ההבהרה באה בתגובה לבקשה שהפנו בנושא עורכי הדין ריטה פרייס ושלומי בוני למנכ"ל משרד הבריאות, פרופ' חזי לוי. במכתב צוין, כי מרבית המרכזים הרפואיים מחייבים את היולדות בעטיית מסכה לאורך כל שלבי הלידה: "כבר נודעו מקרים בהם מיילדות סירבו בתוקף להעניק עזרה רפואית ליולדת, אשר העזה להסיר מעליה את המסכה מחמת תחושת המחנק שחשה במהלך הלידה".

חבר הכנסת ינון אזולאי (ש"ס) שיגר אף הוא מכתב בנושא, לשר הבריאות יולי אדלשטיין. "חלילה לזלזל בשמירת הצוות הרפואי העושה מלאכתו קודש תוך כדי סיכון חיים וחשיפה מוגברת להידבקות בנגיף הקורונה", כתב. "אבל אם המחוקק פטר מעטיית מסיכה עקב מוגבלות רפואית, הניח המחוקק כי ניתן לאזן בין שמירת הצוות הרפואי לבין אי חיוב עטיית מסיכה ליולדות במהלך הלידה. כמו למשל מיגון הצוות הרפואי וכדו', כפי הנהוג ביחס לטיפול בחולים. ראוי כי משרד הבריאות ינחה וינסח נוהל מסודר בנושא בהקדם לכלל המרכזים הרפואיים, על מנת למצוא את האיזון בין פטור נשים יולדות מעטיית מסיכה בכל מהלך הלידה לבין שמירת בריאותו של הצוות הרפואי".

במכתב תשובה ששיגרה לבוני ופרייס, כתבה עורכת הדין טליה אגמון, המשנה ליועץ המשפטי של משרד הבריאות: "כללי הזהירות בבתי חולים מנחים שכלל הנמצאים במוסד הרפואי חייבים לעטות מסכה, כולל הצוות, המבקרים וגם המטופלים. ברור, כי יש מטופלים או מצבים בהם לא ניתן לעטות מסכה ואף לא סביר לדרוש זאת, למשל במטופל המתקשה בנשימה, או בזמן שינה או אכילה".

"ההחלטה בנושא היא על פי שיקול קליני, והפעלת שכל ישר. לפיכך, אין למשרד הבריאות הנחיה ספציפית לגבי לידה, שכן גם בהקשר זה נכון לנהוג על פי ההיגיון הרפואי ושיקול הדעת. יש להנחות לעטות מסכה, ורק אם היולדת מתקשה בנשימה עקב זאת, ניתן להתיר שלא לעטות מסכה".

תגיות:יולדותנגיף הקורונהעטיית מסכה

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה