חדשות בארץ

"הקראתי מכתב של הרבי מליובאוויטש בנושא הלהט"בים – ופוטרתי מהתאגיד"

בעקבות פיטוריו מתאגיד השידור הציבורי "כאן", כתב איש התקשורת אורי רווח מכתב חריף למנכ"ל התאגיד, אלדד קובלנץ. במכתבו האשים כי הסיבה האמיתית לפיטוריו היא הקראת מכתב של הרבי מליובאוויטש בנושא הלהטב"ים, ששלל את הטענה כי אין להם אפשרות בחירה בנושא: "מאז סומנתי"

  • י"ג אלול התש"פ
אורי רווח (צילום: נתי שוחט, פלאש 90)אורי רווח (צילום: נתי שוחט, פלאש 90)
אא

איש התקשורת אורי רווח, שפוטר מתאגיד השידור הציבורי "כאן", סיים בימים האחרונים את עבודתו. במכתב חריף ששלח למנכ"ל התאגיד, אלדד קובלנץ, האשים רווח כי המניע לפיטוריו הינו מכתב של הרבי מליובאוויטש, אותו הקריא בשידור, שעסק בלהט"בים וקבע כי יש להם אפשרות בחירה.

רווח, חסיד חב"ד, דחה במכתבו את הנימוקים שנתנו בתאגיד לפיטוריו לאחר שימוע: "הסיבה האמיתית היא לא זו שיש לי פחד ממחשב וטכנולוגיה, כי הבאתי תוכניות מצויינות גם ללא שימוש במחשב. הסיבה האמיתית לפיטוריי היא לא זו שהגשתי מספר פעמים את הליין אפ סמוך לשידור. הסיבה האמיתית היא לא זו שרציתי לשלב קולות של מרואיינים מכתבת טלוויזיה. הסיבה האמיתית לפיטוריי היא הקראת מכתבו של הרבי מליובאוויטש בנושא הלהטב"ים, בעת ההפגנות שלהם ברחוב. מכתב שהרבי כתב לאדם בעל נטיות הפוכות, ובו שלל מכמה היבטים את העניין שאין בחירה בנושא".

"זה הקפיץ מנהלים, עובדים בכירים, מפיקים וכו' בעלי נטיות הפוכות, ומאז סומנתי. רק מה? אי אפשר היה לזרוק אותי בסערה שנוצרה, כי בכל זאת התאגיד שוקד על 'חופש הביטוי'. אז לקח שנה וחצי לחפש כל מיני סעיפים חסרי משענת, ולקבוע שאין שביעות רצון מעבודתי. בשנה הראשונה לפני פרסום המכתב כן הייתה שביעות רצון. פרויקטים, תוכניות בכאן רשת ב' – ופתאום חוסר שביעות רצון".

רווח ציין, כי ניסה להיפגש פעמים רבות עם קובלנץ "כדי לספר על הניכור החברתי שעברתי ברדיו, על מידור מפרויקטים, והתעלמות מרעיונות והישגים עיתונאיים שהבאתי – אך לא זכיתי".

"בשלוש השנים וחמישה חודשים זכיתי בחסדי ה' לעשות כאן שליחות, בתוכניות על פיוס בין משפחות, חינוך, שלום בית, בריאות ותוכנית הדגל 'מלווה מלכה' במוצ"ש. המשכתי רגיל גם כשהמנהלת פלטה באמצע ויכוח 'העיקר שיש לך כיפה שחורה על הראש'. אלדד היקר. כוחי ועוצם ידי, התעמרות בעובדים ופגיעה בערכים קדושים ליהדות – זו גאווה שלא לשמה. אם טרם הבנת, עוד תבין בהמשך. הקב"ה מנהל את העולם, והוא החליט לקחת את הזכות ממך".

"שנינו שירתנו בגלי צה"ל, היית שנה וחצי ותיק ממני. לא היינו חברים אז, בטח לא היום. הרבי מחב"ד מלמד אותנו לראות את האור הגנוז בכל אדם, ובטוחני שגם בך יש נקודה פנימית. נצל אותה לעזור ולעודד עובדים".

"כיהודי מאמין ברור לי, שכל הצעד הזה נעשה בהשגחה פרטית ואתה רק השליח. מאחל לך, כבוד המנכ"ל, שתהיה שליח טוב ובן אדם. זה לא סותר את השאיפה לחתור למצוינות. חודש אלול, חודש הרחמים והסליחות. כל עוד האור דולק אפשר לתקן".

את שידור הרדיו האחרון שלו, במוצאי שבת האחרונה, חתם רווח בפרידה מהמאזינים: "כשחזרתי בתשובה – וכל יום אני חוזר בתשובה – המשפט שמלווה אותי בקדושה הוא 'ללא מורא וללא משוא פנים'. ללכת עם האמת הפנימית עד הסוף, ולהביא את הגאולה האמיתית השלמה".

תגיות:אורי רווחהרבי מליובאוויטשלהט"ב

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה