חדשות בארץ

דיווח: נתניהו ביקר באיחוד האמירויות – ב-2018

על פי הדיווח ב"ידיעות אחרונות", ראש הממשלה בנימין נתניהו ביקר לפני כשנתיים בחשאי באיחוד האמירויות, ונפגש עם יורש העצר של אבו דאבי, מוחמד בן זאיד

אבו דאבי (תמונה: שאטרסטוק)אבו דאבי (תמונה: שאטרסטוק)
אא

ראש הממשלה בנימין נתניהו ביקר לפני כשנתיים בחשאי באיחוד האמירויות, ונפגש עם יורש העצר של אבו דאבי, מוחמד בן זאיד. כך חשף הבוקר (שני) יוסי יהושוע ב"ידיעות אחרונות".

על פי הדיווח, ראש המוסד יוסי כהן ערך את ההכנות לפגישה החשאית ואף השתתף בה. מקורות דיפלומטיים, עליהם מסתמכת הידיעה, אמרו כי הפגישה התקיימה ברוח טובה והקשר בין הצדדים נשמר גם בהמשך. עוד דווח, כי לפני כשנה נפגש ראש המל"ל והיועץ לביטחון לאומי, מאיר בן שבת, עם נציגים אמריקניים ואמירתיים בוושינגטון. שגריר ישראל בארצות הברית, רון דרמר, היה שותף במגעים שהובילו להסכם הנורמליזציה. בלשכת ראש הממשלה סירבו להתייחס לדיווח.

בהצהרה מיוחדת לתקשורת, לרגל ביקור המשלחת הישראלית באבו דאבי, התייחס נתניהו אתמול ליחסים הנרקמים בין ישראל ומדינות מוסלמיות וערביות: "יש הרבה דברים שאני עדיין לא יכול לספר לכם, אבל אני מאמין שהם יצאו לאור במהלך הזמן". לדבריו, הוא ביקש מהמשלחת הישראלית לעבוד "כמה שיותר מהר כדי להכשיר את האפשרות לחתום הסכם שלום רשמי בקרוב בוושינגטון".

"זהו יום היסטורי, יום שמח לכל אזרחי ישראל, יום של ניצחון דוקטרינת 'שלום תמורת שלום'", פתח ראש הממשלה את דבריו. "בהנחייתי, ראש המשלחת מאיר בן שבת הזמין את המשלחת של איחוד האמירויות לישראל. אנחנו נקבל אותם עם שטיח אדום, כמו שהם קיבלו אותנו".

"כשראיתי את מטוס אל על טס מעל סעודיה ונוחת באבו דאבי באור יום, וראיתי את הדגלים שלנו מונפים – התרגשתי והרגשתי גאווה אדירה", הוסיף נתניהו. "אני בטוח שכולכם חשתם אותו הדבר, ובטוח הרגשתם שזה יום מיוחד, וזה תחילתו של עידן חדש בתולדותינו. פעלתי למען היום הזה 25 שנים. עבורי, זה רגע אישי ובין-לאומי שמתחברים ביחד".

"זה יהיה שלום אחר – שלום חם", הצהיר נתניהו. "לא בגלל שחם שם – אגב, חם שם מאוד. זה יהיה שלום חם משום שהוא מבוסס על שיתוף פעולה בתחום הכלכלי, עם כלכלה יזמית דומה לשלנו, עם יכולות כלכליות גדולות מאוד, עם אפיקי השקעה וכסף גדול שמחפש אפיקי השקעה. בפעם הראשונה מדינת ישראל, שקיבלה השקעות מכל העולם, הולכת לקבל השקעות מתוך המזרח התיכון. זה שינוי עצום. זה שלום שמייצר מקומות עבודה, מעודד יזמות ומרחיב את הכלכלה שלנו ושל איחוד האמירויות. זה שלום שמקרב בין שני העמים".

בתשובה לשאלה בנוגע לדיווחים לפיהם הסכם הנורמליזציה כלל הסכמה ישראלית למכירת מטוסי F-35 לאיחוד האמירויות, אמר נתניהו: "זה לא היה חלק מהעסקה, גם האמריקנים הודו בזה. העמדה שלנו לא השתנתה, ואין לי מה לחדש לכם. אני יכול להגיד שבביקור הזה היועץ לביטחון לאומי של ארצות הברית, רוברט אובראין, חזר ואמר, גם פומבית וגם בפגישה איתי, שארצות הברית מחויבת באופן אבסולוטי, מוחלט, לשמירה על היתרון האיכותי של ישראל. אשמע שיש לנשיא טראמפ לומר, אבל אני לא רוצה להקדים את המאוחר".

תגיות:איחוד האמירויותמוחמד בן זאיד

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה