חדשות בארץ

המחבל שרצח את הרב שי אוחיון הי"ד שחזר את הפיגוע

שירות הביטחון הכללי הודיע, כי המחבל, תושב הכפר רוג'יב שליד שכם, הודה כי הצטייד בסכין וביצע את פיגוע הדקירה בפתח תקווה ממניעים לאומניים. במהלך חקירתו הוא שחזר את הפיגוע

זירת הפיגוע (צילום: דוברות המשטרה)זירת הפיגוע (צילום: דוברות המשטרה)
אא

שירות הביטחון הכללי מסר הערב (שני), כי המחבל שרצח את הרב שי אוחיון הי"ד שחזר את הפיגוע והודה כי ביצע אותו ממניעים לאומניים.

בהודעת שב"כ נמסר, כי "המפגע, ח'ליל עבד אל-חאלק מחמד דויכאת, בן 46, תושב הכפר רוג'יב הסמוך לשכם, החזיק בהיתר עבודה בישראל לפיו רשאי לעבוד בישראל ולחזור מדי יום לאזור מגוריו בשטחי איו"ש. המפגע הפר את תנאי ההיתר, בכך ששהה בישראל ברציפות מספר ימים עד למועד הפיגוע".

"בחקירה משולבת של שירות הביטחון הכללי ומשטרת ישראל, עלה כי המפגע הצטייד בסכין וביצע את הפיגוע ממניע לאומני. כמו כן במהלך חקירתו שחזר את מעשיו".

כזכור, הרב אוחיון עשה את דרכו ביום רביעי האחרון מהכולל בכפר סבא בו למד לביתו בפתח תקווה, כאשר סמוך לצומת סגולה דקר אותו המחבל בפלג גופו העליון ופצע אותו אנושות. הוא פונה לבית החולים בילינסון, שם נאלצו הרופאים לקבוע את מותו. המחבל ניסה להימלט מהמקום, אולם נתפס והועבר לחקירת שב"כ. הרב אוחיון בן ה-39 הותיר אחריו אישה וארבעה ילדים בגילאי 4 עד 13.

הרב שי אוחיון הי''ד (באדיבות המשפחה)הרב שי אוחיון הי''ד (באדיבות המשפחה)

דוד יוסף מוגרבי, חברו של הנרצח, סיפר לחדשות 13: "הכרנו לפני 11 שנה כשחיפשתי מקום לימודים. הוא היה קודש בחייו וקדוש גם עכשיו. הוא למד במסירות, הוציא בהתחלה תואר לרב מושב ואחרי זה תואר לרב אזורי, התקדם הלאה והוציא תואר לרב עיר בגיל 39 עם אישה צעירה וארבעה ילדים", 

"המשפחה מסרבת להאמין – לא מעכלת", הוסיף מוגרבי. "הרבה אנשים מהקהילה שלו, שהיה הרב שלהם, לא מאמינים ולא מעכלים. הוא לא היה מסוגל לעשות רע לאנשים".

קרוב משפחה של הרב אוחיון אמר ל-ynet כי "כולם היו באים לשמוע" את השיעורים שהעביר במושב שער אפרים, בו התגורר עד לפני שנתיים. "הוא ידע להגיע ולגעת בכל אחד בשיעורים. זו אבדה כבדה". עוד הוסיף כי הנרצח היה "בעל מושלם, אבא מושלם וחתן מושלם. אשתו בבית לא מעכלת, היא בהלם. זה לא נתפש".

תגיות:הרב שי אוחיוןפיגוע דקירה

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה