חדשות בארץ

נתניהו: "השלום עם האמירויות יהיה שלום אחר, שלום חם"

ברקע ביקור המשלחת הישראלית באבו דאבי, העניק ראש הממשלה הצהרה מיוחדת לתקשורת: "זהו יום היסטורי, יום של ניצחון דוקטרינת 'שלום תמורת שלום'. בהנחייתי, ראש המשלחת הזמין את המשלחת של איחוד האמירויות לישראל. אנחנו נקבל אותם עם שטיח אדום, כמו שהם קיבלו אותנו". על מכירת מטוסי ה-F-35 לאמירויות: "זה לא היה חלק מהעסקה, גם האמריקנים הודו בזה. העמדה שלנו לא השתנתה"

נתניהו, הערב (צילום: קובי גדעון, לע"מ)נתניהו, הערב (צילום: קובי גדעון, לע"מ)
אא

ראש הממשלה בנימין נתניהו התייחס הערב (שני) לביקור המשלחת הישראלית באיחוד האמירויות. "זהו יום היסטורי, יום שמח לכל אזרחי ישראל, יום של ניצחון דוקטרינת 'שלום תמורת שלום'", אמר בהצהרה מיוחדת לתקשורת. "שוחחתי עם חברי המשלחת. בהנחייתי, ראש המשלחת מאיר בן שבת הזמין את המשלחת של איחוד האמירויות לישראל. אנחנו נקבל אותם עם שטיח אדום, כמו שהם קיבלו אותנו".

"כשראיתי את מטוס אל על טס מעל סעודיה ונוחת באבו דאבי באור יום, וראיתי את הדגלים שלנו מונפים – התרגשתי והרגשתי גאווה אדירה", הוסיף נתניהו. "אני בטוח שכולכם חשתם אותו הדבר, ובטוח הרגשתם שזה יום מיוחד, וזה תחילתו של עידן חדש בתולדותינו. פעלתי למען היום הזה 25 שנים. עבורי, זה רגע אישי ובין-לאומי שמתחברים ביחד".

בהתייחסו ליחסים המתרקמים בין ישראל ומדינות מוסלמיות וערביות, אמר נתניהו: "יש הרבה דברים שאני עדיין לא יכול לספר לכם, אבל אני מאמין שהם יצאו לאור במהלך הזמן". לדבריו, ביקש מהמשלחת הישראלית לאמירויות לעבוד "כמה שיותר מהר כדי להכשיר את האפשרות לחתום הסכם שלום רשמי בקרוב בוושינגטון".

"זה יהיה שלום אחר – שלום חם", הצהיר ראש הממשלה. "לא בגלל שחם שם – אגב, חם שם מאוד. זה יהיה שלום חם משום שהוא מבוסס על שיתוף פעולה בתחום הכלכלי, עם כלכלה יזמית דומה לשלנו, עם יכולות כלכליות גדולות מאוד, עם אפיקי השקעה וכסף גדול שמחפש אפיקי השקעה. בפעם הראשונה מדינת ישראל, שקיבלה השקעות מכל העולם, הולכת לקבל השקעות מתוך המזרח התיכון. זה שינוי עצום. זה שלום שמייצר מקומות עבודה, מעודד יזמות ומרחיב את הכלכלה שלנו ושל איחוד האמירויות. זה שלום שמקרב בין שני העמים".

בתשובה לשאלה בנוגע לדיווחים לפיהם הסכם הנורמליזציה כלל הסכמה ישראלית למכירת מטוסי F-35 לאיחוד האמירויות, אמר נתניהו: "זה לא היה חלק מהעסקה, גם האמריקנים הודו בזה. העמדה שלנו לא השתנתה, ואין לי מה לחדש לכם. אני יכול להגיד שבביקור הזה היועץ לביטחון לאומי של ארצות הברית, רוברט אובראין, חזר ואמר, גם פומבית וגם בפגישה איתי, שארצות הברית מחויבת באופן אבסולוטי, מוחלט, לשמירה על היתרון האיכותי של ישראל. אשמע שיש לנשיא טראמפ לומר, אבל אני לא רוצה להקדים את המאוחר".

נתניהו התייחס להתפטרותו של ראש אגף התקציבים באוצר, שאול מרידור, ולביקורת החריפה שמתח על התנהלות הממשלה במשבר הכלכלי: "הממשלה הנבחרת היא שצריכה להחליט, לא הפקידים. ההחלטה היא שלנו, הדרג הנבחר. תמיד אשמח לשמוע את דעותיהם של הפקידים, אבל מי שמחליט זה אנחנו, ואנחנו עושים את הדברים הנכונים למדינת ישראל. אני לא חושב שאזרחי ישראל צריכים לדאוג".

תגיות:איחוד האמירויות

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה