חדשות בריאות

גנץ לראשי הרשויות: "אתם הלוחמים בחזית – ביחד ננצח"

במפגש עם שר הביטחון בני גנץ ושר הפנים אריה דרעי, תיארו ראשי הרשויות המוגדרות כאדומות וכתומות את האתגרים עמם הם מתמודדים. גנץ: "אתם הלוחמים, ואנחנו תפקידנו לספק את הארטילריה". דרעי: "הממשלה תסייע לכם בכלים ובסמכויות, תפעלו באומץ ובאחריות ציבורית ונצלח את המשבר"

גנץ ודרעי (צילום: חורחה נובמינסקי, לע"מ)גנץ ודרעי (צילום: חורחה נובמינסקי, לע"מ)
אא

ׁׁ

(וידאו: טל עוז, משרד הביטחון)

שר הביטחון בני גנץ ושר הפנים אריה דרעי נפגשו היום (שני) עם ראשי רשויות המוגדרות כאדומות וכתומות. במפגש השתתפו גם השר לנושאים אזרחיים וחברתיים במשרד הביטחון, מיכאל ביטון, ופרויקטור הקורונה, פרופ' רוני גמזו. במהלך הפגישה הוצגה פעילות הסיוע של משרד הביטחון לרשויות המקומיות.

ראשי הרשויות מכלל המגזרים תיארו את האתגרים איתם הם מתמודדים, את השוני מהגל הראשון ואת הצרכים להם הם זקוקים ממשרדי הממשלה.

בפתח השיחה אמר גנץ: "אני רואה חשיבות מאד גדולה בשיתוף פעולה עם הרשויות המקומיות. אתם אבן הראשה בשטח. המדינה היא אחת והחברה היא אחת, וטוב שכך, ויחד עם זה, אנחנו ערים לשוני ולמורכבויות של כל אוכלוסייה, ולכן לצורך לטפל בה לפי המאפיינים שלה".

"אתם האנשים העומדים בחזית ובמפגש עם התושבים, ואנחנו צריכים לתת לכם את כל הכלים כדי להצליח במאמץ המשותף", הוסיף גנץ. "בשפה הצבאית – אתם הלוחמים, ואנחנו תפקידנו לספק את הארטילריה, וביחד ננצח".

דרעי קרא לראשי הרשויות "לקחת אחריות" על הערים שבניהולם: "כל אחד הוא המפקד של העיר, ועליו להסתער בכל האמצעים שאנחנו נותנים לכם כדי לפעול להורדת התחלואה וקטיעת שרשרת ההדבקה. אין אף אחד כמוכם שמכירים את העיר שלכם, שיודעים היכן יש הפרות של ההנחיות, היכן מתקיימות חתונות בניגוד לנהלים ועוד"

"ככל שתפעלו להוצאת אנשים לבדיקות – זה יסייע לקטיעת שרשרת ההדבקות ולהוצאת ערים מרשימת הערים האדומות, כי אחד הממדים העיקריים להיות עיר ירוקה הוא אחוז נמוך של נדבקים מסך הבדיקות", הדגיש שר הפנים. "הפקנו לקחים מהגל הראשון. הממשלה תסייע לכם בכלים ובסמכויות, תפעלו באומץ ובאחריות ציבורית ונצלח את המשבר".

פרופ' גמזו הבהיר, כי "שיתוף הפעולה עם ראשי הרשויות חשוב ומשמעותי עבורנו ואני דואג לבקר בכל מקום, להבין ממראה עיניים את האתגרים והמורכבויות שאתם רואים בצורה הרבה יותר ברורה מאיתנו. אנחנו נתאים את הסיוע בדיוק על פי רעיון תוכנית הרמזור, שמתאימה עצמה למצב ברשות, ונמשיך לשמוע ולהיות בקשר הדוק עם הרשויות בשטח".

השר ביטון אמר: "עם כל הכבוד לכולנו, משרד הביטחון ומשרד הפנים, יש להסיר את הכובע בפני ראשי הרשויות בשטח שגילו מנהיגות, נחישות, יזמות. הם עשו חקירות עוד לפני שביקשו מהם, וסגרו מוסדות בעיר בהחלטה שלהם. לכן ההמלצה המרכזית שלי לתת סמכויות לראש העיר ולמשל"ט המקומי לתת הפניות לבדיקות קורונה, להוצאה למלוניות לא רק דרך קופות החולים ומתשאלים של העירייה לחקירת הנדבקים – הסמכויות האלו חשובות, וייצרו הבדל משמעותי במאבק בקורונה".

תגיות:בני גנץאריה דרעינגיף הקורונהפרופ' רוני גמזו

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה