הום סטיילינג

הום סטיילינג: איפה אתם תולים את המעיל שלכם?

אמנם בארץ החורף קצר יחסית, וגם במהלכו לא תמיד אנחנו משתמשים במעיל, ובכל זאת זכה ארון הכניסה לבית לכינוי על שם המעילים שבו

אא

אחד הדברים שעוזר מאד לארגון הבית הוא ארון מעילים.

אמנם בארץ החורף קצר יחסית, וגם במהלכו לא תמיד אנחנו משתמשים במעיל, ובכל זאת זכה ארון הכניסה לבית לכינוי על שם המעילים שבו.

המטרה בארון מעילים היא שאת כל הדברים שאנו מביאים איתנו כשאנחנו חוזרים הביתה נוכל לשים במקום בקלות. לכל דבר בבית חייב להיות מקום, אחרת הכל מונח בערימות ליד הכניסה, על הספה, על השיש במטבח...

מטרה חשובה לא פחות היא להקל עלינו ביציאה מהבית, כך שכל מה שנצטרך יהיה בארון צמוד לדלת: מפתחות האוטו והמחסן, לגברים - תיק התפילין, כובע וגם מברשת, מטריות וכמובן מעילים, מטבעות לצדקה (אגב - מומלץ בחום, כך ניתן לתת מיד, וגם לא להשאיר דלת פתוחה כאשר אנחנו הולכים להביא כסף) וכל דבר שאתם לוקחים אתכם ביציאה ומחזירים בכניסה.

מסיבה זו חשוב להתקין מראה ביציאה מהבית. לאלו מביניכם שמפחדים מצורך בניקיון תמידי של המראה, אל תוותרו! עשו מראה פנימית.

הינה דוגמא של ארון שתכננתי לאחד מהלקוחות שלי:

דבר ראשון חילקנו את הארון ל-2 חלקים: צד ימין עבור הורים, וצד שמאל עבור הילדים.

בצד ימין תיכננו אזור תליית מעילים ארוכים, ומעליו 2 מדפים עבור כובעים (הלקוח גבוה במיוחד. כשמדובר בלקוחות בגובה ממוצע, מומלץ להעביר את התליה לאזור הגבוה ביותר בארון, ולהשתמש במוט תליה שיורד במשיכה, ואז כל הארון נגיש).

בצד ימין, בתחתית הארון, תכננו מקום למטריות ולבטרייה של אופניים חשמליים, וכמובן תכננו שקע באזור הזה (הלקוח משתמש הרבה באופניים חשמליים, וכיום המטען נשאר בכניסה בשקע ליד הדלת. כשהתחלנו לתכנן את ארון המעילים זו היתה אחת הבקשות הראשונות של אשתו - מקום בשביל הבטרייה...).

בצד של הילדים תכננו תליה נמוכה יותר, עם יתדות בצדדים לניצול מקסימלי של המקום, וגם כדי שיהיה לילדים קל לתלות בעצמם. ליד התליה - מגירות עמוקות לילקוטים, ומעליהן מגירות נמוכות לכפפות, כובעי צמר וכו'. מעליהן - מדף נשלף עבור הפקס (מדובר במשפחה שמורה, ללא אינטרנט בבית. לכן הם רצו פקס וטלפון, וגם את זה רק בכניסה לבית).

כיון שמדובר במשפחה חסידית, עשינו את אזור התליה הגבוהה ארוך במיוחד, כיוון שתוך כמה שנים ב"ה כבר יהיו להם הרבה חליפות ארוכות לתלות...

עיצוב:

  • ניתן להכניס את הארון בתוך נישה, באם ישנה.
  • כדאי להשתמש בעץ צבוע בתנור בגוון זהה לקירות, כך הארון יהיה נסתר לגמרי.
  • אתם יצירתיים? השתמשו ביצירתיות שלכם ועצבו ארון מענין.

במקרה של הארון שסיפרתי לכם עליו, כל הדלתות בבית הן מעץ מלא, ומעוצבות במשחק של חריטות ובליטות בעץ. בחרנו לעצב את חזית הארון בדיוק כמו הדלתות, וכך ליצור שפה משותפת והרמוניה לכל הבית (עבור ידית יצרנו חריץ בדלת בגובה 5 ס"מ שמשמש כידית, כך שמרנו על קו עיצובי נקי).

במאמר מוסגר - הרבה חושבים שכדי ליצור שפה משותפת לכל הבית, צריך להשתמש בכל הבית באותו חיפוי/ צבע/ריצוף. זה ממש לא נכון, בצורה כזאת אנו יוצרים בית מונוטוני ולא מעניין.

הרבה יותר נכון – וזה מה שעשינו עם דלתות הבית והארונות - לעצב כל חלל בצורה מותאמת, אבל לחבר וליצור הרמוניה באמצעות יצירת כל מיני לינקים בבית.

מה זה אומר? למשל: להשתמש בריצוף אפור ביטוני בסלון, ואח"כ בחדרים הצבע יכול לחזור על עצמו בארונות, ובשירותים להשתמש בחיפוי קיר אפור ביטוני (כמובן בשילוב חומרים נוספים ניטרליים). כך אנחנו יוצרים שפה משותפת לכל הבית, זה מה שנותן לנו את ההרמוניה בבית, את ההרגשה שלא משנה באיזה חלל נהיה - נדע שזה שייך לבית הזה. הכל מבלי משים, כי הלינקים נעשים בצורה עדינה מאד, באותו צבע או מרקם באביזרים שונים.

 תוכנית ארון מעילים תוכנית ארון מעילים

 

טיפים לסידור ארונות

תליה: אם תשימו לב - לרוב באזור תליה אנחנו משתמשים בכמה סוגים שונים של קולבים, לכל קולב גובה ועובי שונה.

זה נותן תחושה של אי סדר, עושה בלגן בעין, ומקשה עלינו במציאת הבגד הרצוי, משום שכל בגד מתחיל בגובה שונה.

ההמלצה שלי היא:

  1. הקפידו שכל הקולבים יהיו זהים. כך תרוויחו שכל הבגדים יתחילו בגובה זהה. זה יתרום רבות למראה המסודר של הארון, וכאמור – יחסוך לנו הרבה זמן.
  2. בחרו בקולבים דקים, כך תוכלו לתלות הרבה יותר בגדים באותו ארון. בעדיפות לקולבי קטיפה - הם ימנעו מהבגד להחליק.
  3. סדרו את הבגדים לפי קטגוריות, וכל קטגוריה ציינו לפי צבעים. זה יעזור לכם הרבה למצוא את הבגד הרצוי במהירות.

אחסון: במאמר הקודם המלצתי על קיפול הבגדים בעמידה ולא בערימות, וקיבלתי הרבה תגובות למייל על כך שלרובכם יש יותר מדפים ממגירות. גם לכך יש פתרון - ניתן להשתמש בקופסאות, הן ממלאות בצורה טובה מאד את תפקיד המגירה.

אם יש לכם מגירה לגרביים, ניתן למצוא היום בקלות כל מיני מחלקים לארגון המגירה.

תמי רוטנברג היא אדריכלית ומעצבת פנים. לשאלות ותגובות: office@tammyrotenberg.com

תגיות:הום סטיילינגארוןמעילים

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה