הום סטיילינג

כך תעצבו חדר ארונות פרקטי ונוח לחדר שלכם

למה כדאי לבנות חדר ארונות, אפילו קטן, ואיך כדאי לעצב אותו כך שיהיה פרקטי ונוח?

אא

כשאנחנו מדברים על חדר ארונות, אנחנו חושבים מיד על חדר גדול מלא בארונות, מדפים, מגירות, ואזורי תליה. סוג של אזור תצוגה פנימי של חנות.

אבל זהו, שלא. חדר ארונות יכול להיות אפילו קטן מאד, והוא אפילו לא חייב להיות עם דלת.

במידת האפשר, מומלץ מאוד ליצור חדר ארונות – הוא מאפשר אחסון מקסימלי, גישה נוחה וגם גמישות גדולה במחיר.

יש מצבים בהם אפשר ליצור אזור ארונות בכניסה לחדר.

 

דלתות

כשחדר הארונות קטן, אני מעדיפה להשאיר את הארונות ללא דלתות חיצוניות, ורק לסגור את פתח החדר בדלת. זה יכול להוזיל את עלות הארון באופן משמעותי: אין צורך בדופן עץ, אלא רק במדפים שאותם ניתן להתקין ישירות על הקיר, וגם את מוטות התליה. עבור המגירות אני כן ממליצה להשקיע, כי כשהמסילות יתקעו זה ממש ירגיז אתכם. אז אם אתם קצרים בתקציב - עדיף מדף מאשר מגירה זולה.

אם חשוב לנו להתקין דלתות לארונות, כשהחדר צר ואנו רוצים להשתמש בארונות משני הצדדים, וכמובן להשאיר מעבר באמצע, ההמלצה שלי היא להשתמש בדלתות הזזה. הסיבה היא שבדלת פתיחה עם ציר, אנחנו צריכים לחשב גם את המקום עבור פתיחת הדלת + המקום בשביל האדם שפותח את הארון.

בחדר ארונות כזה, כאשר הוא בנוי בצורת האות ח', בארון בסוף החדר, וכן בפינות הסמוכות לו, אני כן ממליצה על פתיחה רגילה, כדי לנצל במקסימום את אזור הפינה. רק שימו לב שהדלת צריכה להיפתח לכיוון אמצע החדר ולא לכיוון הארון בצד, אחרת לא תהיה לנו גישה בפינה.

בשילוב זה של דלתות בעלות פתיחה רגילה יחד עם דלתות הזזה, חשוב לשים לב להלימה עיצובית, בעיקר בידיות. בדר"כ בארונות הזזה הידיות הן אינטגרליות. ניתן למצוא ידיות אינטגרליות שמתאימות גם לדלתות הזזה וגם לדלת נפתחת על ציר.

שאלה שאני מקבלת הרבה: האם ניתן להשאיר את חדר ארונות פתוח ללא דלת, וגם את הארון פתוח ללא דלת? התשובה היא שבגלל שאנחנו גרים בארץ עם הרבה מאד אבק, חשוב שתהיה איזו שהיא חסימה, או בדלת רגילה בכניסה לחדר, או בדלתות לארונות.

 

תאורה

מומלץ מאוד להשתמש בפסי צבירה, בהם ניתן לכוון את הספוטים לכל הארונות, כך שאם יש לנו ארונות משני הצדדים - ניתן לכוון את הספוט לכל ארון בנפרד.

כדאי להוסיף תאורה בתוך הארון.

אני עובדת עכשיו עם זוג מקסים, והם סיפרו לי שהבעל קם לפנות בוקר, וכדי לא להעיר את אשתו הוא לא מדליק את האור בחדר הארונות, ולוקח לו הרבה מדי זמן למצוא את הבגדים הנכונים...

בבית החדש – תכננו נקודת תאורה בתוך הארון, כך שברגע שהוא פותח את דלת הארון - התאורה בתוך הארון נדלקת באור עדין שלא מפריע לאשתו (בחרנו במנגנון שניתן לנטרל לפני שבת, ע"מ שאפשר יהיה לפתוח את הארון גם בשבת).

 

עיצוב

אני אוהבת מאד להשתמש במגירות עם דופן מזכוכית, זה מקל מאד. כמובן, אם ניקיון של הזכוכית לא מפחיד אתכם, גם מדפי זכוכית ישדרגו מאד את חדר הארונות שלכם.

אני אוהבת מאד לשלב מראות בחדר ארונות, במיוחד אם החדר קטן. המראה נותנת תחושה של חדר גדול יותר. והיא כמובן גם שימושית להלבשה.

את חדר הארונות ניתן לבנות מעץ, מפרזול חשוף או מגבס, וכמובן אפשר גם לשלב בין החומרים.

 

מידות מומלצות

גובה מוט לתליית חולצות 90-100 ס"מ.

גובה מוט לתליית שמלות ארוכות 160 ס"מ.

אם אין לכם הרבה שמלות ארוכות, אני ממליצה לעשות תליה אחת בגובה ביניים, בין 90-160 ס"מ. מדדו את הבגדים שלכם ובדקו מה הגובה שהכי מתאים לכם.

עומק ארון תליה 60 ס"מ, עומק ארון עבור מגירות ומדפים מספיק 40 ס"מ. גם עבור נעליים מספיק עומק 40.

נקודה חשובה מאד היא רוחב המעבר בין הארונות או הארון והקיר. אם אין דלת לארון, או הארון הוא בעל דלת הזזה, מספיקים 60 ס"מ. אם דלת הארון נפתחת - לא פחות מ-80 ס"מ.

לגבי גובה מדפים - אני ממליצה לכם למדוד מה גובה ערמת הבגדים שלכם, והאם אתם אוהבים את הגובה. האם היא לא גבוהה מדי ומתבלגנת במהירות? אולי שווה להקטין?

 

פרקטיקה

אני ממליצה מאד לחלק את פנים הארון במידות המתאימות לכם. אם אתם אוהבים לסדר את הבגדים בתוך המגירה בצורה עומדת, תצטרכו מגירה גבוהה קצת יותר. גם אם הנגר יאמר שזה לא סטנדרט – זה חדר הארונות שלכם, וזה אמור להתאים להעדפות שלכם... (אגב, בצורה כזאת המגירה תישאר מסודרת לאורך זמן רב יותר, כי כך ניתן לראות את הבגד שאתם רוצים בקלות ולהוציא רק אותו, ולא צריך להרים את כל הערימה ולבלגן אותה).

השתמשו ביצירתיות שלכם, וחשבו הרבה על הפרקטיקה - באיזה אופן יהיה לכם הכי קל למצוא את הבגדים, לתחזק את חדר הארונות מסודר לאורך זמן, ובאיזה אופן יהיה הכי קל לסדר במהירות.

חשבו על הכל, כל מה שתרצו להכניס. אל תשכחו מגירות קטנות עבור גרביים, מוט לתליית עניבות/חגורות, מדפים נשלפים/מגירות עבור נעליים. (אני בעד לעשות מדפי נעליים בכמה גבהים, משום שלא כל הנעליים באותו גובה. לנעליים שטוחות יספיק גובה של 10 ס"מ, לעומת נעל עקב או מגף שידרשו גובה גבוה יותר).

אם מעניינים אתכם טיפים לסידור ארונות – כתבו לי בתגובות.

תמי רוטנברג היא אדריכלית ומעצבת פנים. לשאלות ותגובות: office@tammyrotenberg.com

תגיות:הום סטיילינגארונות

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה