חדשות בריאות

משרד הבריאות: 453 חולים קשים, מניין הנפטרים עלה ל-922

קבינט הקורונה אישר את תוכנית "הרמזור" של פרופ' רוני גמזו, אולם בניגוד לעמדתו החליט כי שנת הלימודים תיפתח גם בערים האדומות. גמזו: "פתיחת שנת לימודים בערים אדומות תביא להתפרצות התחלואה"

(צילום: פלאש 90)(צילום: פלאש 90)
אא

משרד הבריאות עדכן הבוקר (שני), כי מחצות נפטרו שלושה חולי קורונה נוספים. בכך עלה מניין הנפטרים מפרוץ המגפה ל-922.

אתמול אובחנו 1,102 נדבקים חדשים בנגיף – נתון נמוך יחסית, המיוחס למספר הנמוך משמעותית של בדיקות שתוצאותיהן התקבלו אתמול – 13,320 בלבד. שיעור הבדיקות החיוביות עמד על כ-8.2%.

מתחילת ההתפרצות אותרו בישראל 115,057 נדבקים מאומתים, מתוכם החלימו 93,801. מספר החולים הפעילים עומד, נכון לעכשיו, על 20,334, מתוכם 917 מאושפזים בבתי חולים. מספר החולים הקשים ממשיך לעלות, ועומד על 453, ביניהם 123 מונשמים.

קבינט הקורונה אישר אמש פה אחד את תוכנית "הרמזור" שגיבש ממונה הקורונה הלאומי, פרופ' רוני גמזו. התוכנית מציעה לסווג את הרשויות המקומיות בארץ לארבע רמות, לפי נתוני התחלואה בהן, ובהתאם לכך להטיל עליהן מגבלות שונות, במסגרת ההתמודדות עם נגיף הקורונה.

התוכנית, שזכתה בשלוש ישיבות קודמות לביקורת נוקבת מצד שרים בקבינט, תיכנס לתוקף ביום ראשון הבא. בנוסף, החליטו השרים כי שנת הלימודים תיפתח ביום שלישי בכל רחבי הארץ, כולל בערים האדומות, וזאת בניגוד לעמדתו של גמזו.

הפרויקטור הבהיר לאחר מכן, כי "טרם התקבלה החלטה לפתוח את שנת הלימודים בערים אדומות. עמדתי החד-משמעית לא השתנתה: פתיחת שנת לימודים בערים אדומות תביא להתפרצות התחלואה בערים אלו ובערים אחרות. אמשיך להילחם על כך בימים הקרובים".

על פי תוכנית "הרמזור", כל רשות מקומית בישראל תקבל ציון בין 0 ל-10, בהתאם למשתנים הבאים: מספר החולים החדשים לכל 10,000 תושבים ברשות בכל שבוע; שיעור הבדיקות החיוביות בכל רשות בכל שבוע; וקצב גידול מספר החולים בכל הרשויות המקומיות בשבוע. בהתאם לציון שהשיגה, יוחלט האם הרשות תסווג כאזור אדום, כתום, צהוב או ירוק. אחת לשבועיים ייבדק הסיווג של כל הרשויות מחדש, בהתאם לנתונים השוטפים. כאמור, הסיווג שיינתן לכל רשות יקבע את היקף ההגבלות שיוטלו עליה.

תגיות:משרד הבריאותנגיף הקורונהפרופ' רוני גמזו

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה