חדשות בארץ

טיסה היסטורית: משלחת ישראל המריאה מנתב"ג לאבו דאבי

טיסה LY971 של חברת אל על, ועליה המשלחות הישראלית והאמריקנית, המריאה מנתב"ג בדרכה לאיחוד האמירויות. ג'ארד קושנר, חתנו ויועצו הבכיר של נשיא ארצות הברית: "התפללתי בכותל המערבי, שמוסלמים וערבים מכל העולם יצפו בטיסה הזו, יכירו בכך שכולנו ילדי האלוקים". ראש המל"ל, מאיר בן שבת: "הברכה המסורתית 'צאתכם לשלום' מקבלת משמעות מיוחדת"

בן שבת, אובראין וקושנר על כבש המטוס (צילום: עמוס בן גרשום, לע"מ)בן שבת, אובראין וקושנר על כבש המטוס (צילום: עמוס בן גרשום, לע"מ)
אא

המשלחת הישראלית לאבו דאבי המריאה הבוקר (שני) מנתב"ג, יחד עם משלחת אמריקנית, בטיסה מסחרית ראשונה מסוגה של חברת תעופה ישראלית ליעד במפרץ הפרסי. הטיסה, שמספרה LY971, תעשה היסטוריה נוספת כשתעבור לראשונה מעל שטחה האווירי של סעודיה – באישור סעודי מיוחד. בכך יתקצר זמן הטיסה משמונה שעות לכשלוש שעות בלבד. עם הגעת המשלחות לאבו דאבי, יקבל את פניהן שר המדינה לענייני חוץ של איחוד האמירויות הערביות, אנואר גרגאש, בטקס רשמי. 

בראש המשלחת האמריקנית עומדים חתנו ויועצו הבכיר של הנשיא טראמפ, ג'ארד קושנר, והיועץ לביטחון לאומי בבית הלבן, רוברט אובריאן. לפני העלייה למטוס, אמר קושנר: "אנחנו עומדים לעלות על טיסה היסטורית – הטיסה המסחרית הראשונה בהיסטוריה מישראל למדינה במפרץ. אנו מקווים שהיא תתחיל מסע היסטורי למזרח התיכון ומעבר לו. התפללתי אתמול בכותל המערבי, שמוסלמים וערבים מכל העולם, שיצפו בטיסה הזו, יכירו בכך שכולנו ילדי האלוקים, ושהעתיד לא צריך להיקבע על ידי העבר. זה זמן נפלא. אני מאמין, ששלום ושגשוג אפשריים באזור הזה ובעולם כולו".

ראש המל"ל, מאיר בן שבת, העומד בראש המשלחת הישראלית, הוסיף: "אני נרגש וגאה לעמוד בראש המשלחת הישראלית לשיחות באבו דאבי. אנו יוצאים לשיחות בהמשך להכרזת שלושת המנהיגים – הנשיא דונלד טראמפ, ראש הממשלה בנימין נתניהו ונסיך הכתר שייח' מוחמד בן זאיד – על כינון יחסי שלום. היעד שלנו הוא להשיג תוכנית עבודה משותפת לקידום היחסים במגוון רחב של תחומים: תיירות, תעופה, חדשנות, מדע, טכנולוגיה, בריאות, כלכלה ועוד נושאים רבים אחרים. הבוקר הזה, הברכה המסורתית 'צאתכם לשלום' מקבלת עבורנו משמעותית מיוחדת".

בטרם המריא המטוס בדרכו למפרץ, כתב ראש הממשלה בנימין נתניהו בטוויטר: "לראשונה בהיסטוריה: טיסה מסחרית ישראלית לאיחוד האמירויות. ככה נראה שלום תמורת שלום. בוקר טוב ישראל".

מוקדם יותר הבוקר, אמר שר הביטחון בני גנץ: "אנחנו ברגע שבו מרגישים את משק כנפי ההיסטוריה. תקווה אמיתית לשלום לאחר שנים של הנחת תשתית מדינית ודיפלומטית". בשיחה עם חברים במשלחת הישראלית, אמר להם גנץ: "ניתנת לכם הזכות ההיסטורית לקחת חלק באירוע הזה ולייצג את עם ישראל. זהו רגע של תקווה אמיתית לשלום. עיננו נשואות אליכם בתקווה לבשורה אמיתית".

"יש לנו הרבה מה לשתף עם איחוד האמירויות" – הוסיף גנץ – "במרחב הדיפלומטי, בחקלאות, במדע, ברפואה, בתרבות ובתחבורה. בהצלחה רבה".

ביקורן של המשלחות באבו דאבי יימשך יומיים, ויכלול פגישות עבודה של צוותים משותפים במגוון נושאים, לקראת חתימה על הסכמים לשיתוף פעולה בתחומים האזרחיים והכלכליים. במסגרת הביקור תתקיים פגישה משולשת של ראשי המשלחות – בן שבת מהצד הישראלי, אובריאן וקושנר מהצד האמריקני, והיועץ לביטחון לאומי של איחוד האמירויות, השייח' טחנון בן זאיד. במהלך שהותו באבו דאבי, יקיים ראש המל"ל פגישות עם בכירים נוספים באמירויות.

מטעם המשלחת הישראלית, מ"מ מנכ"ל משרד ראש הממשלה, רונן פרץ, ומנכ"ל משרד החוץ אלון אושפיז ירכזו את עבודת משרדי הממשלה בתחומים הכלכליים-אזרחיים. הדיונים יתקיימו בקבוצות עבודה שיכללו נציגים ישראלים, אמירתים ואמריקנים בנושאים הבאים: דיפלומטיה, פיננסים, תעופה ואשרות כניסה, בריאות, תרבות ותיירות, חלל ומדע והשקעות, חדשנות ומסחר.

חברים נוספים במשלחת הישראלית: מזכיר הממשלה צחי ברוורמן, מנכ"ל משרד הבריאות פרופ' חזי לוי, מנכ"לי משרדי המדע, הכלכלה ושיתוף פעולה אזורי, מנכ"ל רשות האוכלוסין וההגירה, ראש מערך הסייבר הלאומי, המדען הראשי וראש רשות החדשנות, ועוד. הצד האמריקני כולל, בין היתר, את שליחו המיוחד של הנשיא טראמפ, אבי ברקוביץ', והשליח האמריקני המיוחד לענייני איראן, בריאן הוק.

הביקור ההיסטורי באבו דאבי היה אמור לעסוק גם בנושאים ביטחוניים, אולם על פי בקשת ארצות הברית ואיחוד האמירויות הוחלט כי משלחת ישראלית ביטחונית, בראשות מנכ"ל משרד הביטחון אמיר אשל, תצא בעוד כשבועיים בנפרד למדינה המפרצית. בלשכת ראש הממשלה הבהירו, כי "נושאים נוספים, בהם גם נושאי ביטחון, יידונו בהמשך. הסוגיה תואמה בין ראש הממשלה לשר הביטחון".

תגיות:ג'ארד קושנראיחוד האמירויותמאיר בן שבת

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה