חדשות בריאות

קבינט הקורונה אישר את תוכנית הרמזור של גמזו

לאחר שזכתה בישיבות קודמות של קבינט הקורונה לביקורת נוקבת, אישרו השרים פה אחד את תוכנית הרמזור של ממונה הקורונה, פרופ' רוני גמזו. בניגוד לעמדתו, החליטו השרים כי שנת הלימודים תיפתח ביום שלישי בכל רחבי הארץ, כולל בערים האדומות

גמזו (צילום: אליביה פיטוסי, פלאש 90)גמזו (צילום: אליביה פיטוסי, פלאש 90)
אא

קבינט הקורונה אישר הערב (ראשון) פה אחד את תוכנית "הרמזור" שגיבש ממונה הקורונה הלאומי, פרופ' רוני גמזו. התוכנית מציעה לסווג את הרשויות המקומיות בארץ לארבע רמות, לפי נתוני התחלואה בהן, ובהתאם לכך להטיל עליהן מגבלות שונות, במסגרת ההתמודדות עם נגיף הקורונה. התוכנית, שזכתה בשלוש ישיבות קודמות לביקורת נוקבת מצד שרים בקבינט, תיכנס לתוקף ביום ראשון הבא. בנוסף, החליטו השרים כי שנת הלימודים תיפתח ביום שלישי בכל רחבי הארץ, כולל בערים האדומות, וזאת בניגוד לעמדתו של גמזו.

על פי תוכנית "הרמזור", כל רשות מקומית בישראל תקבל ציון בין 0 ל-10, בהתאם למשתנים הבאים: מספר החולים החדשים לכל 10,000 תושבים ברשות בכל שבוע; שיעור הבדיקות החיוביות בכל רשות בכל שבוע; וקצב גידול מספר החולים בכל הרשויות המקומיות בשבוע. בהתאם לציון שהשיגה, יוחלט האם הרשות תסווג כאזור אדום, כתום, צהוב או ירוק. אחת לשבועיים ייבדק הסיווג של כל הרשויות מחדש, בהתאם לנתונים השוטפים. כאמור, הסיווג שיינתן לכל רשות יקבע את היקף ההגבלות שיוטלו עליה.

לאחר קבלת ההחלטה בקבינט, כתב שר הביטחון בני גנץ בטוויטר: "אישרנו את מודל 'הרמזור', שפותח בתיאום עם משרד הביטחון למאבק בקורונה. התוכנית שיוביל פרופ' גמזו תחלק את הרשויות המקומיות אחת לשבועיים לארבעה צבעים: ירוק, צהוב, כתום ואדום, ותאפשר טיפול מדורג ומותאם בכל רשות. כפי שעשיתי עד כה, מערכת הביטחון תעמוד לטובת המאמץ הלאומי-ככל שנידרש".

מוקדם יותר היום, החליטו שרי הממשלה במשאל טלפוני להאריך את ההכרזה על מצב חירום בשל נגיף הקורונה. בעקבות ההחלטה, תתבקש ועדת החוקה של הכנסת לאשר את הארכת תוקפה של ההכרזה על מצב חירום, שתפקע ב-6 בספטמבר, בשישים יום נוספים, עד ה-6 בנובמבר.

בתוך כך, משרד הבריאות עדכן הערב, כי מניין הנפטרים כתוצאה מסיבוכי נגיף הקורונה עלה ל-919, לאחר שמחצות נפטרו שמונה חולים נוספים. אתמול אובחנו 897 נדבקים מאומתים – נתון נמוך, המיוחס למספר הבדיקות הנמוך שתוצאותיהן התקבלו אתמול – 10,592 בלבד.

נכון לעכשיו, מספר החולים הפעילים עומד על 20,305, מתוכם 897 מאושפזים בבתי חולים. מספר החולים הקשים ממשיך לעלות, ועומד על 444. גם במספר המונשמים נרשמה עלייה – ל-127. מצבם של 190 מוגדר בינוני. מפרוץ המגפה, אותרו בישראל 114,020 נדבקים, מתוכם החלימו 92,796.

תגיות:משרד הבריאותנגיף הקורונהפרופ' רוני גמזו

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה