ספרים

השבוע בהידברות שופס: מלחמה ביצר הרע והדרך היעילה לשמוח

"לא מכין קפה למלאך המוות", "השמחה והתרנגולת" ו"הפרשה בה נולדת": אלה 5 הספרים המומלצים השבוע, וגם ה-10 הנמכרים ביותר

אא

1. מלך זקן: פאר היצירה היהודית. באומנות צרופה עשויה מלאכת מחשבת, נפרשים עלילותיו ומעלליו של היצר הרע. המכונה בחז"ל מלך זקן וכסיל. לראשונה מפיקה מלכות ווקסברגר ספר קומיקס המיוסד כולו על משליו של בעל החפץ חיים, בו יוכל הקורא לחשוף את פרצופו האמתי של היצר, והדרכים כיצד מתגברים עליו, באיורים ובסיפורים מרתקים ומשעשעים. בספר זה תפגשו בהתמודדות יום-יומית מול אויב הבא להזיק, להכשיל ולהמית. ממשלי החפץ חיים נצייד אתכם מולו בארגז הכלים, בתחבולות ותכסיסים נשים אותו לאפס ולאין. כך נתגבר על מחסומים, מהמורות ומכשולים. היכנסו והצטיידו בכלים רבים להתגבר על הקשיים בחיים ולנצח במלחמת היצר.

 

2. לא מכין קפה למלאך המוות – הרב אהרון מרגלית: בשנות הארבעים, כשהשתוללה מגפת הפוליו בארץ, לקה בה גם אהרן מרגלית, שהיה אז בן שנתיים וחצי. יכולתו המרשימה להתגבר על מחלה זו ניבאה, ואולי סללה, בעבורו את הדרך להתמודד עם סערות ועם תהפוכות נוספות שיקרו בחייו. בכל אחד מצמתים מורכבים אלה משפחתו – זו שממנה בא וזו שהקים בעצמו – מלווה אותו וממלאה תפקיד מכריע.
העולם החרדי של שנות הארבעים בישראל; סיפורם המופלא של הוריו – ניצולי שואה שעלו מהונגריה והצטרפו למושב חקלאי כושל בדרום הארץ; השכול שרבץ לפתחה של משפחתו; ואהרן, ילד נכה ומגמגם, שהתגלגל ברבות הימים להיות איש עסקים מצליח ואָשייה רוחנית, שיכולה גם למחלת הסרטן – כל אלה נפרסים כאן בהרחבה, בחכמה וברגישות רבה.
סיפורו של אהרן מרגלית הוא שיעור מאלף בכוח רצון של אדם המצוי בסכנת חיים ונלחם עליהם; מאבד את יקיריו ומוצא נחמה ושיקום; עומד מול מערכות בלי לוותר על זכויותיו; מבקש לחיות חיים מלאים משמעות, שוויון, נתינה וערך, בעולם שכל אלה נהיו בו מילים ריקות. ומעל לכול מרחפת כוחה של אהבת אם נדירה, שהיא־היא, אולי, הגיבורה הראשית של הספר הזה.
לא מכין קפה למלאך המוות, סיפור חייו הייחודי והמופלא של הרב אהרן מרגלית, מוגש כעת מפיו לקהל הרחב, שטרם זכה להכירו.

 

3. יוסף חכמה – הרב יוסף מזרחי: ספר "יוסף חכמה" מעניק לך, הקורא, שלל עצות, חיזוקים ובירורים בענייני תכלית החיים, בירור האמת, עבודת המידות, אמונה ובטחון, עניינים שבין אדם למקום ובין אדם לחברו, קיום המצוות, זוגיות, שלום בית, פרנסה ועוד. מעט הכמות ורב האיכות רובם ככולם מושתתים ע"פ הרצאותיו ודרשותיו המרתקות של אחד מגדולי מזכי הרבים בדורנו בארץ ובעולם הרה"ג יוסף מזרחי שליט"א, והכל בשפה ברורה זכה וברה באופן השווה לכל נפש המחפשת חיים של אמת ואמונה. מהדורה שניה חדשה בתוספת שו"ת מוסר והשקפה.

 

4. השמחה והתרנגולת: מה קדם למה - הביצה לתרנגולת או התרנגולת לביצה? פרדוקס הביצה והתרנגולת הוא דוגמה למצב שבו אין אפשרות להגדיר מהי הסיבה ומהי התוצאה. מדובר במעגל בלתי פוסק: התרנגולת מטילה ביצה וממנה בוקעת תרנגולת, גם היא מטילה ביצה וממנה בוקעת תרנגולת נוספת וגם היא מטילה ביצה...
מעגל דומה מתרחש ביחס בין השמחה והאושר לבין ההצלחה בחיים: גם כאן מדובר במעגל בלתי פוסק - שמחה ואושר מביאים הצלחה וההצלחה מביאה שמחה ואושר נוספים וכן הלאה. אבל, לעומת פרדוקס הביצה והתרנגולת, במקרה של שמחה והצלחה – פתרון הפרדוקס נמצא בידיים שלנו! הספר מגיש את משנתו של הרבי מליובאוויטש בנושא, ומתרגם אותה לכלים מעשיים. בעיות בריאות, כעס, דיכאון, חרדות, קשיים בקבלת החלטות, בדידות ועוד - לכל אלו פתרונות פרקטיים ופשוטים ליישום שתופעתו לגלות עד כמה הם משפיעים על חיי היום - יום. נצא לדרך? בהצלחה!

 

5. הפרשה בה נולדת: בכל שבוע לאורך השנה, מופיעה פרשה שממנה אנחנו יכולים להפיק תועלת אישית ועכשווית, ופרשה אחת שהיא מיוחדת מאד עבורנו: הפרשה שבה נולדנו. ספר זה מציע שני מסלולים ייחודיים. האחד - העצמה אישית מתוך חוכמת היהדות, חגי ישראל ופרשות השבוע לאורך כל השנה. השני - מסע לגילוי פנימי מתוך הפרשה שבה נולדנו.

לא במקרה נולדנו בפרשה מסוימת. הפרשה שלנו רוצה "להגיד" לנו משהו, ומתוכה נוכל לגלות את ייעודנו ותפקידינו בחיים. הסיפורים בפרשות השבוע אינם סיפורי היסטוריה, אלא מדובר בחוכמה של הבורא, חוכמה אינסופית ועליונה, ולכן כל אדם יכול למצוא חיבור מופלא בין חייו, בין הפרשה בה הוא נולד ובין רגעים משמעותיים והתלבטויות חשובות. בספר זה מוצגת חכמת היהדות במיטבה: בפשטות ובדרכי נועם. מדריך מרתק, מעצים ומעורר השראה.

ואלה עשרת הספרים הנמכרים ביותר בהידברות שופס השבוע

  1. שער הביטחון המבואר – הרב יגאל כהן
  2. נצור לשונך במהדורת כיס
  3. ספר דניאל עם פירוש "נזר חזיונות" – הרב זמיר כהן
  4. סידור לבת ישראל – שירת חיי – הרבנית חגית שירה
  5. קוקטייל ההצלחה – הרב יצחק פנגר
  6. יומן "שנה וברכותיה" לשנת תשפ"א – הרבנית ימימה מזרחי
  7. יומן שבועי "נקודות טובות" לשנת תשפ"א – הרבנית חדוה לוי
  8. המדריך המלא לחינוך ילדים – הרב זמיר כהן
  9. ספר קהלת עם פירוש "נזר חכמה" – הרב זמיר כהן
  10. המדריך המלא לנישואין מאושרים – הרב זמיר כהן
תגיות:ספריםהידברות שופס

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה