חדשות בארץ

חדשות השבת: האמירויות ביטלה את החרם על ישראל, גל החום יימשך

כ-25 שריפות פרצו בעוטף עזה כתוצאה מהפרחת בלוני תבערה משטח הרצועה, יו"ר הקואליציה קורא לחקיקת פסקת ההתגברות, ומועצת הביטחון אישרה את חידוש המנדט של יוניפי"ל. כל מה שחשוב לדעת

אא

צעד נוסף בנורמליזציה: נשיא איחוד האמירויות הערביות, שייח' ח'ליפה בן זאיד אאל נהיאן, חתם היום (שבת) על צו המבטל את חוק החרם הכלכלי על ישראל משנת 1972. ביטול החרם יאפשר לאנשי עסקים ולחברות באיחוד האמירויות לחתום על עסקאות כלכליות עם אנשים וחברות בישראל, וכן יאפשר לייבא סחורות ישראליות.

עם צאת השבת, מסר ראש הממשלה בנימין נתניהו: "אני מברך על החלטת נשיא איחוד האמירויות, שייח' ח'ליפה בן זאיד, לבטל את החוק להחרמת מוצרים מישראל ומגעים כלכליים עם ישראלים. זהו צעד חשוב לקידום השגשוג והשלום באזור".

שר החוץ גבי אשכנזי אמר כי מדובר ב"צעד חשוב אל עבר שלום ממשי, שיניב הישגים כלכליים ומסחריים לשני העמים ויחזק את היציבות במזרח התיכון". אשכנזי הוסיף וקרא למדינות נוספות "לצעוד בדרך האמיצה אותה מובילה איחוד האמירויות".

בדרך למפרץ: משלחת ישראלית-אמריקנית תמריא ביום שני הקרוב מנתב"ג לאבו דאבי, כדי לקדם את הנורמליזציה בין ישראל ואיחוד האמירויות. הטיסה, שתתבצע על ידי חברת אל על, תהיה הטיסה המסחרית הראשונה של חברת תעופה ישראלית לאמירויות. בראש המשלחת הישראלית יעמוד היועץ לביטחון לאומי, מאיר בן שבת. מהצד האמריקני תכלול המשלחת, בין היתר, את רוברט אובריאן, היועץ לביטחון לאומי של ארצות הברית; ג'ארד קושנר, חתנו ויועצו הבכיר של הנשיא דונלד טראמפ; ואבי ברקוביץ', שליחו המיוחד של טראמפ למשא ומתן בין-לאומי. השיחות באבו דאבי יתמקדו בדרכים לקידום שיתופי פעולה במגוון תחומים, ביניהם תעופה ותיירות, סחר, כלכלה ופיננסים, בריאות, אנרגיה וביטחון.

טרור הבלונים נמשך: צוותי כיבוי ומתנדבים פעלו מאז שעות הבוקר לכיבוין של כ-25 שריפות, שפרצו בעוטף עזה כתוצאה מהפרחת בלוני תבערה משטח הרצועה. מכבאות והצלה נמסר, כי מרבית השריפות פרצו בשדות קוצים בשטחי המועצות האזוריות חוף אשקלון ואשכול. רובן היו קטנות ולא מסוכנות, והצוותים הצליחו להשתלט עליהן במהירות.

נמשכת העלייה בתחלואת הקורונה: משרד הבריאות עדכן הערב, כי 12 חולי קורונה נפטרו ביממה האחרונה. בכך עלה מניין הנפטרים מפרוץ המגפה ל-906. אתמול אובחנו 1,831 נדבקים חדשים. מספר הבדיקות ירד אומנם ל-23,263, אולם שיעור הבדיקות החיוביות עלה לכ-8%. מצבם של 438 חולים מוגדר קשה, ביניהם 116 מונשמים.

זוהר מאיים: בעקבות פסיקת בג"ץ, שהורה לפנות את המאחז מצפה כרמים שבחבל בנימין, קרא אתמול יו"ר הקואליציה, חבר הכנסת מיקי זוהר, לחקיקת פסקת ההתגברות כ"תנאי להמשך קיום הממשלה". זוהר כתב בטוויטר, כי "בזמן ששופטי בג״ץ ממשיכים למתוח את החבל, השמאל אומר שהימין ונתניהו רוצים להרוס את מערכת המשפט. ברור שהתקשורת מאמצת את השקר הזה ושהאופוזיציה רוכבת עליו בדרך לגיוס מנדטים מהמרכז, אך הגיע הזמן לשלם את המחיר כדי לשנות את המצב".

המנדט הוארך: מועצת הביטחון של האו"ם אישרה בסוף השבוע את הארכת מנדט כוח יוניפי"ל בלבנון בשנה אחת. בעקבות לחץ אמריקני וישראלי, הוחלט על צמצומו של הכוח מ-15 אלף ל-13 אלף חיילים, ועל הידוק הפיקוח עליו, במטרה לחזק את סמכויותיו ותפקודו מול חיזבאללה.

ההחלטה לחידוש המנדט, שנוסחה על ידי צרפת, דורשת לשפר את מנגנון הדיווח של יוניפי"ל לאו"ם על אירועים והפרות בגבול בין לבנון וישראל. ההחלטה מגנה בחריפות את הניסיונות לפגוע בחופש התנועה של אנשי יוניפי"ל, וקוראת לממשלת לבנון לאפשר להם גישה לאתרים בהם נחשפו מנהרות חיזבאללה. בנוסף, מזכ"ל האו"ם אנטוניו גוטרש נקרא לגבש תוכנית מפורטת לייעול פעילותו של הכוח הבין-לאומי.

שגריר ישראל באו"ם, גלעד ארדן, אמר בתגובה כי "החלטת המועצה היא תמרור אזהרה אחרון לממשלת לבנון. אם חיזבאללה ימשיך להפוך את דרום לבנון לבסיס טרור מתחת לאפו של יוניפי"ל – ממשלת לבנון תישא באחריות המלאה להסלמה, ולתוצאות הקשות שייגרמו". ארדן הדגיש, כי ישראל תמשיך לעקוב אחרי יישום המנדט המעודכן של יוניפי"ל ותבחן האם יש הצדקה לקיומו.

 

תחזית מזג האוויר

גל החום הכבד, ששרר בסוף השבוע בישראל, ימשיך ללוות אותנו בימים הקרובים. מחר, יום ראשון, תורגש התחממות נוספת. מזג האוויר יוסיף להיות חם ויבש עד שרבי בהרים ובפנים הארץ והביל במישור החוף. עומס חום כבד עד קיצוני ישרור ברוב אזורי הארץ.

ביום שני ימשיך להיות חם ויבש עד שרבי בהרים ובפנים הארץ והביל במישור החוף. עומס החום ברוב האזורים יוסיף להיות כבד עד קיצוני.

ביום שלישי תחול ירידה בטמפרטורות, בעיקר בהרים ובפנים הארץ, אך יהיה עדיין חם ויבש מהרגיל בהרים ובפנים הארץ והביל במישור החוף. ביום רביעי תחול ירידה קלה נוספת במידות החום, אך הן יהיו עדיין מעט גבוהות מהרגיל בעונה, בעיקר בהרים ובפנים הארץ. בעומס החום תורגש הקלה מסוימת.

תגיות:איחוד האמירויותתחזית מזג אווירטרור הבלונים

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה