חדשות בריאות

זוהר: "השנאה לחרדים מעוורת את כולם"

ברקע הטיסות הממשיכות לצאת לאוקראינה, ועליהן חסידי ברסלב הרוצים להגיע לאומן, טען יו"ר הקואליציה, מיקי זוהר, כי עמדתו מתבררת כנכונה: "במקום להיערך לנסיעה מבוקרת ומפוקחת של מאמינים, ולהפחית את מספר הנוסעים מ-25,000 ל-6,000 תחת השגחה קפדנית – אלפי אנשים כבר נוסעים לשם ללא פיקוח וללא היערכות של המדינה"

זוהר (צילום: הדס פרוש, פלאש 90)זוהר (צילום: הדס פרוש, פלאש 90)
אא

יו"ר הקואליציה ויו"ר סיעת הליכוד, חבר הכנסת מיקי זוהר, התייחס בצהריים (חמישי) לדיווחים על טיסות שממשיכות לצאת מישראל לאוקראינה, יומיים לפני שזו תסגור את גבולותיה בפני אזרחים זרים. "אחרי שחטפתי ביקורת על עניין הנסיעה לאומן, עמדתי מתבהרת כנכונה", כתב בטוויטר.

"במקום להיערך לנסיעה מבוקרת ומפוקחת של מאמינים ולהפחית את מספר הנוסעים מ-25,000 ל-6,000 תחת השגחה קפדנית – אלפי אנשים כבר נוסעים לשם ללא פיקוח וללא היערכות של המדינה", הוסיף זוהר. "צריך לומר את האמת: השנאה לחרדים פשוט מעוורת את כולם".

על פי הדיווח ב-ynet, חברת התעופה האוקראינית Ukraine International תוציא במהלך היום עשר טיסות מנתב"ג לקייב ולאודסה, חלקן בלתי מתוכננות, ועליהן מאות מחסידי ברסלב שרוצים להגיע לציון קברו של רבי נחמן מברסלב באומן. עשרות חסידים שכבר יצאו לדרך עוכבו בימים האחרונים בשדות התעופה באוקראינה, וצפויים להיות מגורשים בחזרה לארץ.

ראש ממשלת אוקראינה, דניס שמיגל, הודיע אתמול על החלטת ממשלתו לאסור על כניסת אזרחים זרים למדינה. ההחלטה תהיה בתוקף עד ה-28 בספטמבר, היום בו חל יום כיפור. הצעד האוקראיני בא על רקע הסערה בישראל בנוגע לדרישתו של פרויקטור הקורונה, פרופ' רוני גמזו, למנוע את הגעתם של עשרות אלפי מתפללים לאומן. בשבוע שעבר שלח גמזו מכתב לנשיא אוקראינה, וולודימיר זלנסקי, וביקש ממנו לאסור את קיום ההתכנסות השנתית באומן, בשל החשש מהתפרצות קורונה.

כזכור, זוהר מתח אתמול ביקורת חריפה על הפרויקטור: "פרופ' גמזו בטוח, שיש ביכולתו למנוע מישראלים להגיע לאומן. אבל הוא גם היה בטוח, שיש ביכולתו להפסיק את ההפגנות בבלפור. את ההפגנות הוא לא הצליח להפסיק. הוא לא אקטיבי בהפסקת ההפגנות, משום שהוא חושש מהתקשורת ומפחד שהיא תבקר אותו".

"במקום לחשוש מהתקשורת ובמקום לשלוח מכתב לנשיא אוקראינה – שיתרכז בתכנים המקצועיים, ויתחיל לפתור את העניין של הנסיעה לאומן, שתקרה אם ירצה או לא ירצה", תקף זוהר. "במקום להתנגד לזה נחרצות ולפגוע בזכות של אנשים להאמין, שיתחיל להיערך לטיפול בנסיעה הזו, שיצמצם את מספר הנוסעים מ-25 אלף ל-6,000, שיעשה מתווה בריאותי נכון. שיהיה פרויקטור, ושלא ייתן לעניין הזה להתבשל עם האוקראינים ושלא יכתוב מכתבים לנשיא בלי הסכמת שר הבריאות וראש הממשלה. אני מאוד מקווה שהוא יתחיל לעבוד".

גמזו התייחס הבוקר למתקפתו של זוהר. "יש התעסקות אובססיבית באומן", אמר בריאיון לגלי צה"ל. "יו"ר הקואליציה עושה מאמצים להטיס אותם, אני רוצה שיו"ר הקואליציה יעשה מאמצים להורדת התחלואה".

גמזו הודה כי מכתבו לנשיא אוקראינה היה "חריג", אולם לדבריו "מה לעשות? אני צריך לעשות מעשים חריגים כדי להוריד את התחלואה". הוא יצא נגד הניסיונות המתמשכים לאפשר את הנסיעה לאומן, גם לאחר שאוקראינה הודיעה כי תאסור על כניסת זרים: "אחרי הסוף פסוק הזה – מנסים למצוא עוד מתווים? בחייכם, השתגעתם?".

"אני לא רוצה לדבר על שר כזה או שר אחר", הוסיף גמזו. "אני מדבר על הרוח, והרוח היא שעולם כמעט כמנהגו נוהג. כל אחד מבין שיש לו איזו שהיא בעיה במדינת ישראל, אבל יש פרויקטור, יש משרד בריאות, יש מנכ"ל משרד הבריאות – זו הבעיה שלהם. לא, זו בעיה של כולנו. אני מצפה שכל בעלי התפקידים יפעלו בריכוז מלא כדי להוריד את התחלואה. לכל אחד יש מה לעשות, יש המון עבודה בכל המגזרים".

תגיות:אומןמיקי זוהרנגיף הקורונהפרופ' רוני גמזו

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה