חדשות בריאות

סערת אומן: אוקראינה אסרה על כניסת זרים לשטחה

בצל הסערה בישראל בנוגע לנסיעה השנתית לציון קברו של רבי נחמן מברסלב, הודיעה ממשלת אוקראינה כי לא תתיר כניסת אזרחים זרים לשטחה עד ה-28 בספטמבר. שר הבריאות יולי אדלשטיין גיבה את עמדתו של פרויקטור הקורונה, פרופ' רוני גמזו, נגד הנסיעה לאומן: "זו לא השנה לטוס לאומן"

תפילות באומן, ארכיון (צילום: Yaakov Naumi/Flash90)תפילות באומן, ארכיון (צילום: Yaakov Naumi/Flash90)
אא

(עודכן: 18:33)

ממשלת אוקראינה הודיעה בצהריים (רביעי) על החלטתה לאסור על כניסת אזרחים זרים למדינה עד סוף חודש ספטמבר, וזאת בשל העלייה בתחלואת הקורונה. במקביל הוחלט על הארכת אמצעי הסגר על אזרחי אוקראינה עד לסוף חודש אוקטובר.

האיסור על כניסת זרים לאוקראינה יסתיים ב-28 בספטמבר, היום בו חל יום כיפור. ההחלטה האוקראינית באה על רקע הסערה בישראל בנוגע לדרישתו של פרויקטור הקורונה, פרופ' רוני גמזו, למנוע את הגעתם של עשרות אלפי מתפללים לאומן, להתפלל בראש השנה על קברו של רבי נחמן מברסלב. בשבוע שעבר שלח גמזו מכתב לנשיא אוקראינה, וולודימיר זלנסקי, וביקש ממנו לאסור את קיום ההתכנסות השנתית באומן, בשל החשש מהתפרצות קורונה.

לשכתו של זלנסקי הודיעה אתמול, כי "לבקשת ראש ממשלת ישראל, התקבלה ההחלטה להגביל באופן משמעותי את העלייה לרגל של החסידים לאומן, לחגוג את ראש השנה". מלשכתו של ראש הממשלה בנימין נתניהו נמסרה הודעת הכחשה: "ראש הממשלה לא ביקש להגביל את כמות המגיעים לאומן. כפי שהובהר בהודעה המשותפת של ישראל ואוקראינה, שפורסמה בשבוע שעבר, ראש הממשלה והנשיא הפצירו שלא להגיע לאומן בשל מצב התחלואה, אך ציינו והדגישו כי מי שיחליט להגיע לאומן עליו להקפיד ולשמור על הנחיות הבריאות".

פרופ' גמזו בירך על החלטת ממשלת אוקראינה לאסור על כניסת תיירים זרים למדינה, ואמר כי מדובר ב"החלטה אחראית ונכונה לרוח התקופה, שתשמור על בריאותם של אלפי אנשים בישראל ובאוקראינה". עוד הוסיף, כי הוא "מאמין ומקווה שעם החזרה לשגרה של מדינות העולם ניתן יהיה לשוב ולהתפלל באומן".

מוקדם יותר היום, העניק שר הבריאות יולי אדלשטיין גיבוי לעמדתו של גמזו: "עם כל הצער שבדבר, האחריות הלאומית אומרת שהשנה זו לא השנה לטוס לאומן ולהגיע לקברו של רבי נחמן מברסלב, עם כל ההבנה להרגלים ולצרכים של אנשים רבים", אמר בטקס חנוכת מרכז השליטה החדש לקורונה של משרד הבריאות בקריית שדה התעופה. מוקדם יותר הבוקר, מתח יו"ר הקואליציה, חבר הכנסת מיקי זוהר, ביקורת חריפה על הפרויקטור: "פרופ' גמזו בטוח, שיש ביכולתו למנוע מישראלים להגיע לאומן. אבל הוא גם היה בטוח, שיש ביכולתו להפסיק את ההפגנות בבלפור. את ההפגנות הוא לא הצליח להפסיק. הוא לא אקטיבי בהפסקת ההפגנות, משום שהוא חושש מהתקשורת ומפחד שהיא תבקר אותו".

זוהר סיפר על המתווה אותו הוא מנסה לקדם, לצמצום מספר היוצאים לציון קברו של רבי נחמן מברסלב: "נכון לעכשיו יש 85 טיסות פתוחות לאומן, מה שיביא לשם 25 אלף ישראלים. הדבר הזה כמובן מסוכן, וכך חושבים גם רבני ישראל ורבני חו"ל, ולכן אני מנסה לפעול להורדת מספר הטיסות ל-25. כך יגיעו לאומן 6,000 ישראלים, בצורה מבוקרת, עם בדיקת קורונה בעלייה למטוס ובירידה ממנו, וחובת בידוד של 14 יום בחזור. המספר הזה מקובל על הרבנים בישראל, ערכתי עימם שיחות רבות".

"במקום לחשוש מהתקשורת ובמקום לשלוח מכתב לנשיא אוקראינה – שיתרכז בתכנים המקצועיים, ויתחיל לפתור את העניין של הנסיעה לאומן, שתקרה אם ירצה או לא ירצה", תקף זוהר את גמזו. "במקום להתנגד לזה נחרצות ולפגוע בזכות של אנשים להאמין, שיתחיל להיערך לטיפול בנסיעה הזו, שיצמצם את מספר הנוסעים מ-25 אלף ל-6,000, שיעשה מתווה בריאותי נכון. שיהיה פרויקטור, ושלא ייתן לעניין הזה להתבשל עם האוקראינים ושלא יכתוב מכתבים לנשיא בלי הסכמת שר הבריאות וראש הממשלה. אני מאוד מקווה שהוא יתחיל לעבוד".

תגיות:אומןאוקראינהנגיף הקורונה

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה