חדשות בארץ

אשכנזי בברלין: "מדיניות ממשלת ישראל עברה מסיפוח לנורמליזציה"

במסיבת עיתונאים בברלין עם מקבילו הגרמני, הייקו מאס, קרא שר החוץ גבי אשכנזי לפלסטינים לשוב לשולחן המשא ומתן: "השארנו את הדלת פתוחה לשכנינו, עכשיו זו ההחלטה והבחירה שלהם אם להצטרף"

אשכנזי (צילום: אוליביה פיטוסי, פלאש 90)אשכנזי (צילום: אוליביה פיטוסי, פלאש 90)
אא

שר החוץ גבי אשכנזי נועד היום (חמישי) בברלין עם שר החוץ של גרמניה, הייקו מאס. במסיבת עיתונאים משותפת שנערכה לאחר הפגישה, הצהיר אשכנזי כי "מדיניות ממשלת ישראל עברה מסיפוח לנורמליזציה, זה ברור ומוחשי". הוא הביע את תקוותו, כי בעקבות הורדת הסיפוח מעל סדר היום, הפלסטינים יחזרו לשולחן המשא ומתן: "השארנו את הדלת פתוחה לשכנינו, עכשיו זו ההחלטה והבחירה שלהם אם להצטרף".

אשכנזי ציין, כי עדכן את מאס בהתפתחויות האחרונות במזרח התיכון, ובכללן הסכם הנורמליזציה בין ישראל ואיחוד האמירויות: "קשרים אלו נותנים תקווה לעתיד טוב יותר לאזור. הם יקדמו את היציבות האזורית, ואולי יהפכו אותו למקום בטוח, טוב ומשגשג יותר עבורנו ועבור הדורות הבאים". השר הדגיש, כי ההסכם מהווה הוכחה לכך ש"רק באמצעות דיאלוג ומשא ומתן אנחנו יכולים להתקדם".

אשכנזי התייחס במסיבת העיתונאים להחלטת מועצת הביטחון שלא להאריך את אמברגו הנשק על איראן: "בהתחשב בהתנהגותה של איראן, לאפשר לה בתוך פחות מחודשיים להשיג מערכות נשק מודרניות ולהפיצן ברחבי המזרח התיכון – אני לא חושב שזה מועיל. אנחנו רוצים לראות מדינות אירופה נוספות, לא רק גרמניה, פועלות למנוע זאת. זה לא מועיל ליציבות באזור".

"איראן ממשיכה להשתמש בטרור ומפעילה את המיליציות החמושות שלה באזור, כפי שראינו אתמול בלילה", הוסיף שר החוץ. "מחיזבאללה בלבנון, החות'ים בתימן, הפלסטינים ברצועת עזה ועוד. הפעילות הזו מערערת את יציבותו של האזור".

אשכנזי החל אמש את ביקורו הרשמי בגרמניה בפגישה עם נשיאה, פרנק-ואלטר שטיינמאייר. שר החוץ עדכן את הנשיא הגרמני על התקרית הביטחונית בגבול עם לבנון. הוא הודה לו על ההכרה של גרמניה בחיזבאללה כארגון טרור, וביקש ממנו לפעול שמדינות נוספות יצטרפו למהלך נגד הארגון השיעי-לבנוני. בנוסף, קרא אשכנזי לממשלת גרמניה להצטרף למאמץ האמריקני לביטול הסרת אמברגו הנשק מאיראן והשבת מנגנון הסנקציות.

"שמחתי להיפגש עם נשיא גרמניה, פרנק-ואלטר שטיינמאייר, מיד עם נחיתתי בברלין הערב", כתב אשכנזי לאחר הפגישה. "הודיתי לנשיא על ידידותו ותמיכתו האמיצה רבת השנים בישראל. שוחחנו על הנושאים הדחופים העומדים על סדר היום הביטחוני, הכלכלי, הבריאותי והפוליטי".

תגיות:גרמניהאיחוד האמירויותגבי אשכנזי

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה