חדשות בארץ

הפיגוע בפתח תקווה | האם השכולה הגיעה לניחום אבלים: "באתי לחבק"

נאוה רביבו, אמו של לוחם צה"ל עמית בן יגאל הי"ד, הגיעה לניחום אבלים בבית משפחתו של הרב שי אוחיון הי"ד, שנרצח בפיגוע דקירה בפתח תקווה: "זה מזעזע. באתי רק לחבק את האמא חיבוק גדול, אוהב ומזדהה"

קברו הטרי של הרב אוחיון הי"ד (צילום: נועם רבקין פנטון, פלאש 90)קברו הטרי של הרב אוחיון הי"ד (צילום: נועם רבקין פנטון, פלאש 90)
אא

נאוה רביבו, אמו של לוחם סיירת גולני, עמית בן יגאל הי"ד, הגיעה הבוקר (חמישי) לניחום אבלים בבית משפחתו של הרב שי אוחיון הי"ד, שנרצח אתמול בפיגוע דקירה בפתח תקווה.

בצאתה מהבית, אמרה רביבו: "הזדעזעתי מאותו מקום שהזדעזעתי כשהבן שלי נרצח. נכון, הבן שלי הלך לפעילות מבצעית, אבל היום כשאנחנו האזרחים מסתובבים במדינה החופשית שלנו, כשקורה דבר כזה – זה מזעזע. באתי רק לחבק את האמא חיבוק גדול, אוהב ומזדהה. זה מה שבאתי לעשות".

"לא הייתה לי מילה להגיד לה", הוסיפה רביבו, "כפי שגם אני הייתי בסיטואציה הזאת, ועד היום, אנשים לא יודעים מה להגיד לי, ואני בהחלט מבינה. אין מה להגיד – יש רק לחבק, לעודד, לחבק ולתמוך, כמו שמדינת ישראל יודעת. אבל בבקשה, שאלו יהיו המקרים האחרונים – של חייל, עמית בן יגאל, ושל אזרח חף מפשע שבסך הכל רצה להגיע הביתה בשלום".

הרב אוחיון הי"ד הובא הלילה למנוחות בבית העלמין סגולה בפתח תקווה. רב העיר, הרב מיכה הלוי, ספד לו: "כאן, בצומת סגולה, ניסו לגדוע את מפעל חייך. הרב שי, שהיה כאן עד לפני כמה שעות, היה אישיות נעלמת, נחבאת אל הכלים. היום עם ישראל יודע מי היה הרב שי. אנחנו מבקשים ממנו שיתפלל על כולנו".

חבר הכנסת אוריאל בוסו אמר: "שי היקר, יש קונה עולמו בשעה אחת. כל העולם הזדעזע סביב הטרגדיה הנוראית הזו. בשבועות האחרונים עסקנו בעניין הריסת בתי מחבלים. אבל אני יודע שאתה בטוח היית מניף את ידך בביטול ואומר שזה לא יעזור".

הרב אוחיון, חסיד ברסלב, התגורר עד לפני כשנתיים במושב שער אפרים שבאזור השרון, בו כיהן כרב בית כנסת. הוא חזר אתמול בצהריים מלימודיו בכולל, כאשר סמוך לצומת סגולה דקר אותו המחבל בפלג גופו העליון ופצע אותו אנושות. הוא פונה לבית החולים בילינסון, שם נאלצו הרופאים לקבוע את מותו. המחבל – ח'ליל דויכאת, פועל פלסטיני בן 46 עם אישור עבודה בישראל – ניסה להימלט מהמקום, אולם נתפס והועבר לחקירת שב"כ. כוח של חטיבת כפיר פשט הלילה על ביתו בכפר רוג'יב שבאזור שכם. הלוחמים החרימו מסמכים וחקרו את בני משפחתו של המחבל. בנוסף, בוצע מיפוי של הבית, לצורך בחינת האפשרות להריסתו.

תגיות:פיגועעמית בן יגאלהרב שי אוחיון

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה