חדשות בארץ

הרב שי אוחיון הי"ד הובא למנוחות, צה"ל מיפה את בית המחבל

כ-200 איש הגיעו לבית העלמין סגולה כדי ללוות את הרב שי אוחיון הי"ד, שנרצח בפיגוע הדקירה בפתח תקווה, בדרכו האחרונה. כוח צה"ל פשט על ביתו של המחבל, ומיפה אותו לצורך בחינת האפשרות להריסתו

בית העלמין סגולה, הלילה (צילום: נועם רבקין פנטון, פלאש 90)בית העלמין סגולה, הלילה (צילום: נועם רבקין פנטון, פלאש 90)
אא

הרב שי אוחיון הי"ד, שנרצח אתמול (רביעי) בפיגוע הדקירה בפתח תקווה, הובא הלילה למנוחות בבית העלמין סגולה בעיר. כ-200 אנשים הגיעו ללוותו בדרכו האחרונה, אולם 40 בלבד הורשו להשתתף בהלוויה, בשל מגבלות הקורונה. הרב אוחיון, בן 39, הותיר אחריו אישה וארבעה ילדים בגילאי 4 עד 13.

הרב מיכה הלוי, רבה של פתח תקווה, ספד לרב אוחיון: "כאן, בצומת סגולה, ניסו לגדוע את מפעל חייך. הרב שי, שהיה כאן עד לפני כמה שעות, היה אישיות נעלמת, נחבאת אל הכלים. היום עם ישראל יודע מי היה הרב שי. אנחנו מבקשים ממנו שיתפלל על כולנו".

חבר הכנסת אוריאל בוסו אמר: "שי היקר, יש קונה עולמו בשעה אחת. כל העולם הזדעזע סביב הטרגדיה הנוראית הזו. בשבועות האחרונים עסקנו בעניין הריסת בתי מחבלים. אבל אני יודע שאתה בטוח היית מניף את ידך בביטול ואומר שזה לא יעזור".

בתוך כך, כוח של חטיבת כפיר פשט הלילה על ביתו של המחבל בכפר רוג'יב שבאזור שכם. הלוחמים החרימו מסמכים וחקרו את בני משפחתו של המחבל. בנוסף, בוצע מיפוי של הבית, לצורך בחינת האפשרות להריסתו.

מיפוי בית המחבל (סרטון: דובר צה"ל)

הרב אוחיון, חסיד ברסלב, התגורר עד לפני כשנתיים במושב שער אפרים שבאזור השרון, בו כיהן כרב בית כנסת. הוא חזר אתמול בצהריים מלימודיו בכולל, כאשר סמוך לצומת סגולה דקר אותו המחבל בפלג גופו העליון ופצע אותו אנושות. הוא פונה לבית החולים בילינסון, שם נאלצו הרופאים לקבוע את מותו. המחבל – ח'ליל דויכאת, פועל פלסטיני בן 46 עם אישור עבודה בישראל – ניסה להימלט מהמקום, אולם נתפס והועבר לחקירת שב"כ.

דוד יוסף מוגרבי, חברו של הנרצח, סיפר לחדשות 13: "הכרנו לפני 11 שנה כשחיפשתי מקום לימודים. הוא היה קודש בחייו וקדוש גם עכשיו. הוא למד במסירות, הוציא בהתחלה תואר לרב מושב ואחרי זה תואר לרב אזורי, התקדם הלאה והוציא תואר לרב עיר בגיל 39 עם אישה צעירה וארבעה ילדים", 

"המשפחה מסרבת להאמין – לא מעכלת", הוסיף מוגרבי. "הרבה אנשים מהקהילה שלו, שהיה הרב שלהם, לא מאמינים ולא מעכלים. הוא לא היה מסוגל לעשות רע לאנשים".

קרוב משפחה של הרב אוחיון אמר ל-ynet כי "כולם היו באים לשמוע" את השיעורים שהעביר בשער אפרים. "הוא ידע להגיע ולגעת בכל אחד בשיעורים. זו אבדה כבדה". עוד הוסיף כי הנרצח היה "בעל מושלם, אבא מושלם וחתן מושלם. אשתו בבית לא מעכלת, היא בהלם. זה לא נתפש".

ראש הממשלה בנימין נתניהו הוציא הודעת אבל על הירצחו של הרב אוחיון: "בשם כל אזרחי ישראל אני שולח תנחומים מעומק ליבי למשפחת אוחיון על רצח אב המשפחה, הרב שי, בפיגוע דקירה היום בפתח תקווה. הלב כואב. רעייתי שרה ואני מחבקים את המשפחה, אישה וארבעה ילדים שנותרו היום בלי אבא. אנו נפעל להריסת בית המחבל ולמיצוי העונש החמור ביותר".

סגן שר הפנים, חבר הכנסת יואב צור, אמר: "המום ומזועזע על הירצחו של הרב שי אוחיון הי"ד, אב לארבעה, תלמיד חכם ומבכירי חסידי ברסלב בעיר פתח תקווה. שולח תנחומים לאלמנה ולילדים ולמשפחתו הרחבה".

תגיות:פתח תקווהפיגוע

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה