חדשות בארץ

בשבוע הבא: משלחת ישראלית תצא לאבו דאבי

ראש הממשלה בנימין נתניהו הודיע, כי המשלחת, בראשה יעמוד ראש המל"ל, מאיר בן שבת, תמריא לאבו דאבי עם משלחת אמריקנית, על מנת לקדם את הנורמליזציה בין ישראל ואיחוד האמירויות: "מקווה שמדינות נוספות באזורנו יצטרפו למעגל השלום"

אבו דאבי (צילום: שאטרסטוק)אבו דאבי (צילום: שאטרסטוק)
אא

(וידאו: רועי אברהם, לע"מ; סאונד: ניר שרף, לע"מ)

ראש הממשלה בנימין נתניהו הודיע אמש (שלישי) כי משלחת ישראלית תצא ביום שני הבא לאבו דאבי, על מנת לקדם את הנורמליזציה בין ישראל ואיחוד האמירויות. בראש המשלחת יעמוד היועץ לביטחון לאומי וראש המל''ל, מאיר בן שבת.

המשלחת הישראלית תמריא לאבו דאבי ביחד עם משלחת אמריקנית הכוללת את רוברט אובריאן, היועץ לביטחון לאומי של ארצות הברית; ג'ארד קושנר, חתנו ויועצו הבכיר של הנשיא דונלד טראמפ; ואבי ברקוביץ', שליחו המיוחד של טראמפ למשא ומתן בין-לאומי. מלשכת ראש הממשלה נמסר, כי השיחות באבו דאבי יתמקדו בדרכים לקידום שיתופי פעולה במגוון תחומים, ביניהם תעופה ותיירות, סחר, כלכלה ופיננסים, בריאות, אנרגיה וביטחון.

למשלחת יצטרפו נציגים ממשרדי ממשלה שונים, ובראשם ממלא מקום מנכ''ל משרד ראש הממשלה, שירכז את הנושא הכלכלי, מנכ''ל משרד החוץ, מנכ''ל משרד הביטחון, ראש רשות התעופה האזרחית ואחרים.

"זהו הסכם היסטורי", אמר נתניהו בהודעתו. "הוא יביא למנועי צמיחה. הוא יכול לעזור להביא לפריחה כלכלית בכלל, ובפרט בתקופת הקורונה. אני מקווה שמדינות נוספות באזורנו יצטרפו למעגל השלום. אני מקווה שגם אתם, אזרחי ישראל, תוכלו לבקר בקרוב גם בדובאי, גם באבו דאבי. יש הרבה מה לראות שם".

מוקדם יותר אתמול, שוחח שר הביטחון בני גנץ עם שר המדינה לענייני הגנה של איחוד האמירויות, מוחמד אל-בווארדי. מלשכתו של גנץ נמסר, כי השיחה עסקה בקידום הסכם הנורמליזציה ובאפיקי שיתוף הפעולה בין מערכות הביטחון של שתי המדינות: "השניים סיכמו לשמור על ערוץ פתוח ביניהם ודרך הדרגים המקצועיים".

בתוך כך, מזכיר המדינה האמריקני, מייק פומפאו, נפגש אתמול בחרטום בירת סודאן עם יו"ר מועצת הריבונות במדינה, הגנרל עבד אל-פתאח אל-בורהאן, ועם ראש ממשלת המעבר, עבדאללה חמדוכ. ממחלקת המדינה האמריקנית נמסר, כי פומפאו דן עם חמדוכ בתמיכת ארצו בממשלת המעבר וב"התפתחויות חיוביות ביחסי סודאן-ישראל". בכיר אמריקני אמר ל"ישראל היום", כי סודאן תכריז "בתוך כמה שבועות" על שלום עם ישראל. פומפאו הגיע אמש לבחריין, ואת מסעו באזור יחתום בביקורים באיחוד האמירויות ובעומאן.

תגיות:איחוד האמירויותמייק פומפאוסודאן

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה