מעניין

איך נוסעת המכונית הזאת בלי גז, דלק או הטענת חשמל?

חברת רכב גרמנית פיתחה רכב חדשני ויוצא דופן שמטעין את עצמו תוך כדי נסיעה בלי צורך במטען חשמלי, גז או דלק

אא

הפחד הגדול ביותר לבעלי רכב חשמלי הוא להיתקע בלי תחנת טעינה בצד הדרך. בעוד יש מי שהציע למקם לוחות סולריים על גג המכונית על מנת להימנע ממצב כזה, חברה גרמנית לקחה את הרעיון צעד אחד קדימה והציגה רכב שכולו מכוסה לוחות סולריים לצורך הטענה תוך כדי נסיעה.

המכונית, או בשמה המוכר יותר - סיאון, תהיה הרכב הסולארי הראשון שיכנס לשוק מכירת המכוניות בייצור המוני. עלותו תהיה 25,000 יורו או בסביבות 29,000 דולר. אך האם המכונית תראה מוזר או תהיה שונה ממכוניות רגילות? ובכן, מסתבר שלא. "התאים הסולאריים מתמזגים היטב בעיצוב הרכב ויכולים לייצר עד 34 קילומטר של טווח מרחק ליום", אמרה דוברת החברה בעת שחרור הודעה לעיתונות. "זה הרבה מעבר למרחק הממוצע של נוסעים מהבית למקום העבודה בגרמניה".

הדגם הראשוני שיוצר ב-2017 זכה בימים אלו לשדרוג והרחבה המאפשרים מרחב תנועה גדול יותר לנוסעים בו. ההרכב מותאם לאפליקציית שיתוף נסיעה ובכך הופך אידיאלי לאנשים הרוצים לחלוק את הרכב, לחלוק נסיעות ואף לחלוק אנרגיה הודות למערכת הטענה משותפת כפי שרואים בתמונה.

חברת סונו מתכננת לפתח רכבים נוספים המבוססים על הדגם המקורי. הדגמים יותאמו לתחומי ניידות עירונית, נסיעות עסקים, נסיעות של הרגע האחרון, ונסיעות להעברת חבילות במרחקים קצרים. ידוע שייצור רכב גורם לפליטת פחם גדולה וכרגע אי אפשר להימנע מכך, אך מעודד לדעת שנסיעה ברכב סולארי תמנע פליטת פחם עתידית. הרכב שאמור לצאת בתחילת 2022 אינו אופטימלי לנסיעות ארוכות אך יעיל ביותר לנסיעות קצרות ולהשפעה, גם אם קטנה, על איכות הסביבה בכדור הארץ שלנו.

תגיות:אוטודלק

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה