חדשות בארץ

נתניהו נועד עם פומפאו: "ארה"ב תבטיח את יתרונה האיכותי של ישראל"

בתום פגישתו עם מזכיר המדינה האמריקני, מייק פומפאו, אמר ראש הממשלה בנימין נתניהו כי דן עמו בהרחבת מעגל הנורמליזציה של ישראל עם מדינות נוספות באזור: "מקווה שיהיו לנו חדשות טובות בעתיד הקרוב". פומפאו ציין כי הממשל בוחן את האפשרות לעסקאות נשק עם איחוד האמירויות, אולם יעשה זאת תוך שימור יתרונה האיכותי של ישראל מבחינה צבאית

נתניהו ופומפאו, היום (צילום: קובי גדעון, לע"מ)נתניהו ופומפאו, היום (צילום: קובי גדעון, לע"מ)
אא

ראש הממשלה בנימין נתניהו נועד לפני הצהריים (שני) בלשכתו בירושלים עם מזכיר המדינה של ארצות הברית, מייק פומפאו, שהגיע לביקור קצר בישראל. בתום פגישתם, העניקו השניים הצהרה משותפת לתקשורת, בה התייחסו להסכם בין ישראל ואיחוד האמירויות.

נתניהו אמר, כי ההסכם מהווה "הישג עצום" לשלום וליציבות במזרח התיכון: "הוא מבשר עידן חדש, שבו מדינות נוספות יוכלו להצטרף. דיברנו על כך, ואני מקווה שיהיו לנו חדשות טובות בעתיד, ייתכן אפילו בעתיד הקרוב".

"יש לנו שתיים מהכלכלות המתקדמות ביותר בעולם, שופעות חדשנות. ישראל ואיחוד האמירויות הערביות – זו התאמה טבעית", הוסיף נתניהו. "תמיכתה של ארצות הברית הופכת את זה לדבר שיש לו השלכות בין-לאומיות. זו הברית של המתונים נגד הקיצוניים. אלה שמשתמשים באלימות ותוקפנות כדי לקדם את המטרות שלהם, נגד אלה שמאמינים שאפשר להציע עתיד טוב יותר לעמינו באמצעות שיתוף פעולה. זה מעיד על שינוי במזרח התיכון. זו הפעם הראשונה ב-25 השנים האחרונות שיש לנו הסכם שלום. אני רוצה להודות שוב לנשיא, לך ולממשל שלכם על שסייעתם לעשות את זה".

ראש הממשלה הדגיש, כי ההסכם לא כלל הסכמה ישראלית לעסקאות נשק בין ארצות הברית והאמירויות, וכי אינו יודע על עסקה כזו: "עמדתנו לא השתנתה. שמעתי שוב ממזכיר המדינה פומפאו התחייבות חזקה מאוד, שבכל מצב ארצות הברית תבטיח את יתרונה האיכותי של ישראל. זה הוכח במשך ארבעה עשורים של שלום עם מצרים ושניים וחצי עשורים של שלום עם ירדן. ארצות הברית עמדה בהבטחה הזו, ואין לי ספק שתמשיך לעשות זאת".

פומפאו ציין כי ארצו תמשיך לבחון את האפשרות לעסקאות נשק עם האמירויות, שיאפשרו לה להתגונן מול האיום האיראני. הוא הדגיש, עם זאת, כי ארצו תעשה זאת באופן שישמר את יתרונה האיכותי של ישראל מבחינה צבאית.

במהלך ביקורו בישראל, ייפגש הבכיר האמריקני עם שר הביטחון בני גנץ, שר החוץ גבי אשכנזי וראש המוסד יוסי כהן. בהמשך סיורו באזור, הוא יבקר בסודאן, באיחוד האמירויות ובבחריין.

ג'ארד קושנר, יועצו וחתנו של הנשיא טראמפ, אמר אתמול בריאיון ל-CNN כי ההסכם שהושג בין ישראל ואיחוד האמירויות מקרב את המדינה המפרצית לחתימה על עסקה לרכישת מטוסי F-35 מארצות הברית. ה"ניו יורק טיימס" דיווח בשבוע שעבר כי הממשל האמריקני האיץ בשבועות האחרונים את המהלך למכירת המטוסים המתקדמים וכלי טיס בלתי מאוישים חמושים לאיחוד האמירויות. עם זאת, גורמים אמריקניים הכחישו כי המהלך הינו חלק מהסכם הנורמליזציה בין האמירויות וישראל. בעיתון האמריקני צוין, כי גם אם הממשל יודיע על כוונתו למכור את המטוסים המתקדמים לאמירויות, מימוש העסקה יארך בין שש לשמונה שנים, וממשלים עתידיים יוכלו לבטלה.

תגיות:איחוד האמירויותמייק פומפאו

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה