חדשות בארץ

מח"ש פתחה בבדיקה נגד קצין המשטרה שהכה מפגין; בתו: עושים לו שיימינג

שקד גואטה, בתו של הקצין שתועד כשהוא מכה מפגין, הגנה על אביה: "אתם הייתם שם כשהמפגין הזה נתן לאבא שלי בוקס לפרצוף? גאה בו על שהגן על עצמו מפני אנשים אלימים כמו אלה"

ההפגנות בירושלים, אמש (צילום: אוליביה פיטוסי, פלאש 90)ההפגנות בירושלים, אמש (צילום: אוליביה פיטוסי, פלאש 90)
אא

המחלקה לחקירות שוטרים (מח"ש) פתחה היום (ראשון) בבדיקת האירוע אמש, במהלך ההפגנה בירושלים, בו נראה קצין המשטרה, סגן-ניצב ניסו גואטה, מכה מפגין. גואטה צפוי להיחקר באזהרה בשעות הקרובות.

שקד גואטה, בתו של הקצין, הגנה הלילה על אביה ומתחה ביקורת נוקבת על המתקפות נגדו. "מאז שאני זוכרת את עצמי, אבא שלי התמודד בעבודה שלו עם מיליוני מקרים מסכני חיים, בהם שמר על איפוק וידע לנהוג באנושיות יוצאת דופן שאני בטוחה שכולכם הייתם מאבדים את זה אם הייתם עוברים מה שהוא עבר", כתבה בפייסבוק.

"תדמיינו לכם בן אדם שעומד מולכם בטווח אפס, מקלל אתכם, קורא לכם נאצים ושונאי ישראל. אבא שלי עמד בדממה מוחלטת, הוא ידע שאותם אנשים כועסים על המערכת ואין מה לעשות, הוא הנציג שלה".

"אבא שלי תמיד שמר על צלם אנוש בתוך כל הטירוף",  הוסיפה גואטה. "לא מזמן פורסם שאחד המפגינים הפיל את הכיפה שלו, והוא קרא לו לאסוף אותה חזרה וביקש ממנו להיזהר. אני שמחה שלפחות קמצוץ מהאישיות האמיתית של אבא שלי יכולתם לראות".

גואטה הדגישה, כי אינה רואה "שום דבר רע" ביציאה להפגנות: "להיפך, תצאו ותעמדו על שלכם, תילחמו על הזכויות שלכם ועל מה שמגיע לכם. אבל רגע לפני שאתם עושים מהומה, תזכרו שיש מאחורי הקלעים את אנשי הביטחון שכל תפקידם הוא לשמור עליכם, לשמור על הסדר, לדאוג למזער נזקים ולמנוע נפגעים".

"אני קוראת את התגובות שכותבים על אבא שלי לאור הסרטון הנוח הזה שפרסמו היום, ואני פשוט המומה, מזועזעת ופגועה", המשיכה בתו של קצין המשטרה. "כמה זה קל לקחת חלק קטן מאירוע גדול, להדביק עליו איזה כותרת מפוצצת של שוטר אלים שתוקף מפגינים. אתם הייתם שם כדי לראות את המפגינים שנייה לפני שהמצלמה נדלקה יורקים על השוטרים? הייתם שם כשהמפגין המצולם תקף את אבא שלי, ניסה להוריד לו את המסכה באלימות? אתם הייתם שם כשהמפגין הזה נתן לאבא שלי בוקס לפרצוף? וכשקרעו ממנו באלימות את המדים שהוא כל כך גאה ללבוש?".

"כמה זה קל להאשים, להכפיש, לרמוס את כבודו של אדם. אבל את כבודו של אבא שלי לא אתן לאף אחד לרמוס. כל אדם שמכיר אותו יודע שניסו גואטה הוא בן אדם משכמו ומעלה, הלב שלו ענק מלתאר אותו במלים ועשוי זהב טהור. הוא אוהב אנשים, אוהב את המדינה שלו. כל מה שהוא רוצה זה להגן עליה, בגלל זה הוא בחר בתפקיד שלו, בגלל זה הוא עוזב אותנו לשעות ארוכות כדי לשמור על הסדר, בגלל זה הוא מוקפץ באמצע ארוחות חג, ימי הולדת וחופשות כדי להגן עליכם. ומה הוא מקבל בחזרה? את הקלילות שבשיימינג. את הפזיזות בה מפרשים סרטונים בני כמה שניות מסיטואציה גדולה פי כמה".

"אני רואה את הסרטון הזה, ומה שאני רוצה להגיד זה שאני גאה באבא שלי. אני גאה בו על שהגן על עצמו מפני אנשים אלימים כמו אלה. נותר לי רק לקוות שיום אחד לא תלכו שולל אחרי מה שמראים לכם בתקשורת, ותזכרו שלצלם את הרגעים שאחרי האירוע זה קל, לשים עליהם כותרת מפציצה זה ממש פשוט, אבל לשקם את כבודו של מלאך כזה לוקח חיים שלמים", חתמה גואטה את דבריה.

מפקד מרחב ציון במשטרה, תת-ניצב עופר שומר, התייחס הבוקר לעימותים האלימים בין שוטרים ומפגינים בירושלים, ולתיעוד בו נראה גואטה מכה מפגין. "זה נמצא כרגע בבירור. העובדות כרגע הן שנעצרו שניים, אחד מהם מודה שהוא תקף את ניסו. יש סרטון נוסף, שמראה שהקצין קיבל אגרוף בפנים לפני שביצע את פעולת האכיפה", אמר בריאיון לאריה גולן בכאן ב'.

שומר ציין, כי המפגינים הפרו את החוק כשפתחו בתהלוכה לא מאושרת מגשר המיתרים בבירה לעבר מרכז העיר. הוא האשים, כי "רמת האלימות של חלק מהמפגינים הייתה גבוהה, הם עברו הסתה מיום חמישי". לדבריו, חמישה שוטרים נפצעו במהלך העימותים: "בלש נפל על הרצפה, במהלך ביצוע של מעצר. הגיע אחד המפגינים ובעט לו בצלעות בצורה עוצמתית. כתוצאה מכך, הבלש שבר את הצלע".

"המפגינים הפכו את משטרת ישראל למטרה, יכול להיות שהם חושבים שזה משרת אותם", הוסיף שומר. "הם מתנהגים אלינו בצורה גזענית כאילו אנחנו לא תורמים למדינת ישראל, כאילו רק הם תורמים. הם נובחים לעברנו כאילו אנחנו כלבים, מאיימים עלינו במשרות שלנו, שישימו אותנו במעצר ברגע שיעלו לשלטון, שיקימו נגדנו ועדות חקירה. למרות זאת, אנחנו נמשיך לשמור על הדמוקרטיה ואנשים יוכלו לבוא להפגין".

תגיות:הפגנותמשטרת ישראלירושלים

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה