חדשות בארץ

טראמפ: בוחנים עסקה למכירת מטוסי F-35 לאיחוד האמירויות

במסיבת עיתונאים בבית הלבן, אישר הנשיא טראמפ כי ממשלו בוחן עסקת נשק עם איחוד האמירויות, שתכלול מכירת מטוסי F-35. גורמים אמריקנים אמרו ל"ניו יורק טיימס", כי המהלך למכירת המטוסים הואץ בשבועות האחרונים, אולם אינו קשור להסכם בין ישראל והאמירויות

טראמפ (תמונה: שאטרסטוק)טראמפ (תמונה: שאטרסטוק)
אא

נשיא ארצות הברית, דונלד טראמפ, אמר הלילה (חמישי) כי ממשלו בוחן את האפשרות לעסקת נשק עם איחוד האמירויות, שתכלול מכירת מטוסי F-35. "זה בבדיקה", אמר במסיבת עיתונאים בבית הלבן. "בהחלט יש להם הכסף לשלם על כך. הם רוצים להזמין כמה מטוסי F-35 – זה המטוס הטוב ביותר בעולם. נראה מה יקרה. הם עשו התקדמות גדולה לשלום במזרח התיכון".

בתוך כך, ה"ניו יורק טיימס" דיווח הלילה כי הממשל האמריקני האיץ בשבועות האחרונים את המהלך למכירת מטוסי F-35 וכלי טיס בלתי מאוישים חמושים לאיחוד האמירויות. עם זאת, גורמים אמריקניים הכחישו כי המהלך הינו חלק מהסכם הנורמליזציה בין האמירויות וישראל. בעיתון האמריקני צוין, כי גם אם הממשל יודיע על כוונתו למכור את המטוסים המתקדמים לאמירויות, מימוש העסקה יארך בין שש לשמונה שנים, וממשלים עתידיים יוכלו לבטלה.

כזכור, בלשכת ראש הממשלה הכחישו שלשום בתוקף את הפרסום, שהופיע לראשונה ב"ידיעות אחרונות", לפיו במסגרת ההסכם עם איחוד האמירויות, הסכימה ישראל כי ארצות הברית תמכור למדינה המפרצית מטוסי F-35: "הסכם השלום ההיסטורי בין ישראל לאיחוד האמירויות לא כלל שום הסכמה של ישראל לעסקת נשק כלשהי בין ארצות הברית לאיחוד האמירויות. מלכתחילה, ראש הממשלה התנגד למכירת F-35 וכלי נשק מתקדמים אחרים למדינות כלשהן במזרח התיכון, כולל למדינות ערביות שעושות שלום עם מדינת ישראל. ראש הממשלה הביע עמדה עקבית זו פעם אחר פעם בפני הממשל האמריקני, והיא לא השתנתה".

בהמשך ההודעה פורטו ההזדמנויות בהן הביע נתניהו את התנגדותו לעסקה אפשרית למכירת המטוסים המתקדמים: "ההתנגדות העקבית למכירת מטוסי F-35 קיבלה משנה תוקף בתאריך ה-2 ביוני, לאחר שראש המל"ל שוחח לבקשת ראש הממשלה עם מפקד חיל האוויר האלוף נורקין. בשיחה של ראש הממשלה עם השגריר האמריקני פרידמן ב-7 ביולי, ראש הממשלה הביע בצורה מפורשת את התנגדותה של ישראל למכירת מטוסי F-35 וכלי נשק מתקדמים אחרים למדינה כלשהי במזרח התיכון, כולל במסגרת הסכמי שלום. ב-8 ביולי שיגר ראש הממשלה מכתב למזכיר המדינה פומפאו, באמצעות השגריר פרידמן, בו הבהיר שעמדתה של ישראל תקפה גם בעקבות השגת הסכמי שלום. שר הביטחון גנץ עודכן בעמדה זו ב-29 ביולי".

"ב-3 באוגוסט, בהנחיית ראש הממשלה, נפגש שגריר ישראל בוושינגטון רון דרמר עם מזכיר המדינה פומפאו וחזר במפורש על התנגדותה של ישראל למכירת F-35 ומערכות נשק מתקדמות אחרות למדינות כלשהן במזרח התיכון". בסיכום ההודעה הודגש כי "הסכם השלום עם איחוד האמירויות לא כולל שום סעיף בנדון, וארצות הברית הבהירה לישראל שהיא תקפיד תמיד לשמור על היתרון האיכותי של ישראל".

נתניהו אמר אתמול, כי ההסכם עם האמירויות הינו "הסכם היסטורי שטומן בחובו בשורות אדירות למדינת ישראל". בדברים שנשא במהלך כנס להשקת השדולה למען הנגב בכנסת, הוסיף ראש הממשלה: "יש לצערי גם פייק ניוז סביבו. לא רק שהוא לא יפגע בביטחון ישראל – הוא יתרום לביטחון ישראל. אין שום הסכם שלי והסכם כלשהו של מכירת נשק מארצות הברית לאמירויות. לא בגלוי, לא בסמוי, לא במכתב, לא במכתב צד. זה הכל פייק ניוז אחד גדול".

תגיות:דונלד טראמפאיחוד האמירויותF-35עסקת נשק

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה