חדשות בארץ

בכיר בליכוד: "הממשלה לא מתפקדת"; גנץ: "נתניהו רוצה בחירות"

גורם בכיר בליכוד מתח ביקורת חריפה על התנהלותה של כחול לבן, והאשים את השרים גבי אשכנזי ואבי ניסנקורן ברמיסה "ברגל גסה" של ההסכם הקואליציוני: "העסק הזה לא עובד. להמשיך במצב הזה נורא יותר אפילו מהליכה לבחירות". במהלך מפגש עם ראשי רשויות בדרום, אמר שר הביטחון בני גנץ כי "נתניהו רוצה בחירות"

נתניהו וגנץ (צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)נתניהו וגנץ (צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)
אא

גורם בכיר בליכוד התייחס היום (רביעי) למשבר הפוליטי, ואמר כי "זה אולי יום רביעי האחרון של הכנסת ה-23". בתדריך לתקשורת, מתח הבכיר ביקורת חריפה על התנהלותה של כחול לבן, והאשים כי שר החוץ גבי אשכנזי ושר המשפטים אבי ניסנקורן "רמסו ברגל גסה" את ההסכם הקואליציוני.

לדברי הגורם הבכיר, אשכנזי "עשה הכל כדי לטרפד את החלת הריבונות" באמצעות תדרוכים שהעניק לגורמים בין-לאומיים נגד המהלך. הוא טען, כי ניסנקורן הפר "התחייבות אישית לפעול בשיתוף פעולה מלא ושלא תהיה שבירת סטטוס קוו, ואף אחד מזה לא מתקיים".

עוד האשים הבכיר, כי "כחול לבן מכשילים כל הצעה של ראש הממשלה ושר הבריאות בעניין הקורונה. הם מנסים לשים רגליים, ומנסים להתחמק מהחלטות קשות. שרים בממשלה מצביעים באופן שיטתי נגד עמדת הממשלה".

"העסק הזה לא עובד", הצהיר הגורם הבכיר. "מראש לא היו לי ציפיות גבוהות, אבל לא חשבתי שזה יהיה ככה. בלתי ניתן לעבוד". הוא ציין כי הליכה לבחירות תהיה דבר "נורא", אבל "להמשיך במצב הזה אפילו נורא יותר".

"המציאות הזאת מחייבת הסדרה כדי שתהיה ממשלה מתפקדת", הבהיר הבכיר. לטענתו, הליכוד העלה "הרבה רעיונות" כדי לפתור את סוגיית התקציב, אולם "עד עכשיו כחול לבן לא הסכימו לאף אחד מהם. עשינו פשרות דרמטיות למען הממשלה הזאת. צריך להגיע להסכם שמאפשר פתרון מיידי לבעיות במשק, ולפתור את כל הבעיות ביציבות כדי שנוכל לעבוד ביחד ולא להיתקע כל שבוע בחוסר תפקוד וכלום לא קורה".

ראש הממשלה בנימין נתניהו הגיע בצהריים לביקור פתע של מספר דקות לשוק מחנה יהודה, במהלכו זכה לקריאות עידוד מצד תומכיו. גורמים במערכת הפוליטית העריכו, כי מדובר בניסיון להפעיל לחץ על אנשי כחול לבן, כדי להניעם לפשרה שתמנע את פיזור הכנסת. מנגד, שר הביטחון בני גנץ, שנפגש עם ראשי רשויות בדרום, טען בפניהם כי "נתניהו רוצה בחירות".

ועדת הכספים התכנסה הבוקר לדון בהצעת החוק של חבר הכנסת צבי האוזר (דרך ארץ) לדחיית מועד אישור התקציב ב-100 ימים, עד ה-3 בדצמבר. החוק נועד להקנות לליכוד ולכחול לבן פרק זמן נוסף להגיע להסכמות, שכן במצב החוקי הקיים – ללא אישור תקציב, תפוזר הכנסת באופן אוטומטי ביום שני הקרוב בחצות. בשל חילוקי הדעות בין שתי המפלגות, הוועדה לא קיימה הצבעה על החוק והישיבה הופסקה.

בעקבות המבוי הסתום, בליכוד ובכחול לבן החליפו האשמות. בליכוד אמרו, כי "כחול לבן שוב נלחמים בממשלה בזמן שראש הממשלה נתניהו נלחם בקורונה. היום בוועדת הכספים הם עצרו כסף חיוני לפתיחת שנת הלימודים, כולל תוכניות לילדים בסיכון וילדים בפריפריה. כחול לבן חייבים להפסיק להפריע לראש הממשלה להעביר תקציב ולפתוח את שנת הלימודים בזמן". מכחול לבן נמסר בתגובה כי "מועד ההוכחה מתקרב' והשטיקים והטריקים מתגברים. הליכוד מפר את הבטחתו לאחדות ויציבות, ומחפש בכל יום תירוץ חדש לבחירות. מי שטובת ישראל לנגד עיניו יפעל להעברת תקציב אחראי, ולא ישפוך כסף פוליטי כדי להתחזק לקראת הבחירות. כחול לבן תפעל ותמשיך לפעול מתוך מניע אחד בלבד: למנוע בחירות למען מיליון מובטלים ולמען עם ישראל, כפי שהתחייבה".

תגיות:הליכודכחול לבן

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה