חדשות בארץ

ועדת הכספים לא תצביע על החוק לדחיית אישור התקציב: "משוגעים, רדו מהגג"

הליכוד וכחול לבן לא הצליחו להגיע להסכמות, והחוק לדחיית מועד אישור התקציב לא יעלה להצבעה בוועדת הכספים. יוזם החוק, חבר הכנסת צבי האוזר: "משוגעים, רדו מהגג – אל תהרסו את ישראל"

נתניהו וגנץ (צילום: מרק ישראל סאלם, פול)נתניהו וגנץ (צילום: מרק ישראל סאלם, פול)
אא

נמשך המשבר בין הליכוד וכחול לבן. שתי המפלגות לא הצליחו להגיע להסכמות, שיאפשרו לקדם את החוק לדחיית מועד אישור התקציב. בשל כך, ככל הנראה ועדת הכספים לא תצביע היום (רביעי) על אישורו של החוק לקריאה שנייה ושלישית.

בדיון שנערך הבוקר בוועדה, הציג יו"ר הקואליציה ויו"ר סיעת הליכוד, חבר הכנסת מיקי זוהר, את ארבעת התנאים של מפלגתו לקידום החוק: הגדלה של 5% בתקציב ההמשכי של 2020 למשך תקופת ההארכה, אישור ברור להפעלת תוכניות החינוך המשלים קרב והיל"ה, ואישור תקציבים למוסדות הציונות הדתית ולישיבות. יו"ר סיעת כחול לבן, חבר הכנסת איתן גינזבורג, הביע את התנגדות מפלגתו: "התכנסנו כדי לדון בהצעת החוק לדחיית התפזרות הכנסת, לא התכנסנו כדי לדון בתקציב החלופי של מישהו שמבקש להעלות אותו ברגע האחרון, שלא על דעת אף אחד. יו"ר הקואליציה אמר דברים שהם לא על דעת הקואליציה אלא על דעתו האישית".

"אם יש פה רצון של סיעות כל שהן להוסיף תקציב חלופי דרך פיצול חוק, זה לא דבר מקובל בלי שהוא ייעשה בתיאום", הוסיף גינזבורג. "כולנו שותפים לדעה שהכנסת לא צריכה להתפזר. היום יש רק דרך אחת לעשות זאת – להביא למליאה את הצעת החוק לדחיית התקציב ב-100 יום. כל דבר אחר מוביל את כולם לבחירות".

על פי החוק הנוכחי, הממשלה צריכה לאשר את תקציב המדינה עד ה-25 באוגוסט, אחרת הכנסת תפוזר באופן אוטומטי ואזרחי ישראל ילכו שוב לקלפיות. הצעת החוק שהגיש חבר הכנסת צבי האוזר (דרך ארץ) מבקשת לדחות את אישור תקציב המדינה במאה ימים, עד ה-3 בדצמבר, ובכך להקנות לליכוד ולכחול לבן פרק זמן נוסף להגיע להסכמות שיפתרו את המשבר הפוליטי. "נותרו חמישה ימים לפיזור הכנסת", אמר האוזר בוועדה. "משוגעים, רדו מהגג – אל תהרסו את ישראל".

תגיות:ועדת הכספיםהליכודכחול לבן

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה